Test Audi A6 50 TDI Quattro tiptronic Dynamic

Nema dijaloga, samo brzina - Komfor, agilnost, sigurnost, štedljivost - novi Audi A6 50 TDI Quattro u svim nabrojenim kategorijama ostavlja izniman dojam. Naravno, ako dolazi ovako bogato opremljen kao testni primjerak čija cijena iznosi nešto više od 800.000 kuna

Autoindustrija je u ovom trenu fokusirana na primjenu novog WLTP-ciklusa, kao i učinke koje je isti proizveo. Reflektori su posve skrenuti na nove postupke mjerenja potrošnje i konkretne brojke koje su iz njega proizašle, dok su dizajn, sigurnost pa čak i performanse prvi put u novije vrijeme pomaknuti u treći plan. Vijest o Audijevoj velikoj modelskoj ofenzivi se tako kroz medije provukla poprilično decentno, baš kao i lansiranje potpuno novog A6.

Naravno, sve je pomalo nepravedno, jer je riječ o znatno unaprijeđenom modelu koji krasi značajan tehnološki ‘update’. Znalci bi rekli – riječ je o A8 S (small).

No, budući da smo cijelu priču otvorili WLTP-om, red je da je odmah na početku i zaključimo. Naime, naši kolege iz njemačke redakcije Auto motor i sporta u suradnji s britanskim specijalistima za mjerenje, Emission Analyticsom, u posljednje dvije godine uredno provjeravaju potrošnju i štetne emisije svakog novog modela koji se pojavi na tržištu. A6 u tome, naravno, nije izuzetak, čak naprotiv – limuzina iz Ingolstadta je zbog toliko puta spominjane afere Dizelgate pod posebnim povećalom.
Uz to, na prethodnom modelu A6 zabilježene su manipulacije putem ad-blue spremnika, odnosno dopuštene količine u njemu, pa je tijekom testa redovito kontrolirana razina u njemu. U prvom je ciklusu mjerenja napunjen do vrha, a A6 je na ams-ovoj eco ruti – koja simulira RDE-ciklus (grad, otvorena cesta, autocesta) – u prosjeku po kilometru ispuštao 36 mg dušikova oksida (NOx-a). To je čak četiri i pol puta manje no što dopušta norma Euro6d-temp (168 mg/km). U drugom su pak mjerenju u spremnik volumena 22 litre ulijevane dvije litre ad-bluea, a izmjerena je emisija NOx-a od 42 mg/km. Iako je riječ o nešto većoj količini no u prvom mjerenju, ona je još uvijek ‘debelo’ u dopuštenim granicama. Da skratimo – na novom A6 50 TDI-ju nisu zabilježene nikakve ekološke anomalije ili manipulacije te bez brige možete u središte svake europske metropole.

Deset posto smanjena potrošnja

No mnoge od vas znatno će više zanimati izmjerene brojke potrošnje. Naši njemački kolege zabilježili su prosjek testa (15% eco vožnja, 15% sportska vožnja, 70% prigradska vožnja) od 7,8 l/100 km. Mi smo pak na autocesti A1 (Zg-St) pri brzini od 140 km/h izmjerili 6,4 l/100 km, dok smo na magistrali (D1) držeći se propisanih ograničenja brzine (prosjek brzine 75 km/h) očitali svega 5,3 l/100 km. Čak i po gradu je A6 trošio razumnih 8,5 l/100 km, s time da ga nismo štedjeli. Budući da je riječ o automobilu s V6-motorom i 286 KS koji ima pogon na sve kotače, riječ je o impresivnim brojkama. Usporedbe radi, prethodni je A6 na ams-ovoj eco-rundi zabilježio prosječnu potrošnju od 8,6 l/100 km, što bi značilo da je potrošnja na novom modelu smanjena velikih 0,8 litara.

Smanjenju potrošnje pridonosi i elektromotor snage 12 kW i 60 Nm koji je remenom povezan s radilicom te energiju – između ostalog – pohranjuje u 48-voltnu bateriju. U Audiju neprestano naglašavaju svoj ‘proces elektrifikacije’, no činjenica je da se A6 (zasad) ne može kretati isključivo na struju. Izuzev kada V6 – između 55 i 160 km/h – ne uzme stanku, odnosno ‘krstari’.
No sva sila elektronike i tehnike nije uspjela u konačnici eliminirati turborupu koja se prilikom naglih kretanja pojavljuje do granice od 2000 o/min. Naime, 620 Nm snažan V6 na naglo dodavanje gasa s mjesta ‘kasni’ i zatrza, a tek nakon 2000 o/min uz tipično režanje silovito grabi naprijed. Pritom je osmobrzinski automatski mjenjač pravovremen i brz. Kada smo već kod tipičnog ‘režanja’ i buke, spomenimo da je ono u kabini osjetno prigušeno. Naime, testni je automobil bio opremljen akustičnim staklima (nadoplata 3666 kuna; 4327 za grijano vjetrobransko staklo) koja su dodatno smanjila buku vjetra, što je vlasnicima ovih poslovnih limuzina itekako važno.

Ugodno ‘talasanje’ preko neravnina

Smanjenje potrošnje uglavnom se u prvom redu veže uz smanjenje mase automobila. Kako po tom pitanju stoji A6? S punim spremnikom goriva i svim tekućinama, ali bez vozača, vaga je pokazala 2034 kg, što je u razini tvornički deklarirana podatka. Zračni ovjes (nadoplata 14.665 kuna) daje golem doprinos komforu. Zvuk prelaska neravnina na državnoj cesti D1 uvelike je snažniji od samih udaraca koji se prenose na vozača. Zapravo, udaraca u pravom smislu ni nema, već se sve manifestira kao ugodno ‘talasanje’ automobila (19-colni naplatci) koje nema negativna utjecaja na voznu dinamiku. Međutim, zato dodatnog utjecaja na komfor ima vrlo efikasna automatska klima s četiri zone (nadoplata 5866 kuna) koja već ionako pretjeranu ‘hladnu laboratorijsku’ atmosferu u unutrašnjosti dodatno otuđuje od zbilje.

Naš testni A6 50 TDI bio je opremljen i dinamičnim upravljanjem na sve kotače (nadoplata 13.931 kuna) koje na nekim modelima stvara prividnost osjećaja vožnje automobila manje klase. Kod A6 to nije slučaj, u svakom se trenu osjećaju pozamašna masa i dimenzije, no skretanje je vrlo oštro i brzo, a osjećaj na upravljaču dinamičan i precizan. Quattro pogon serijski dolazi na svim V6-modelima, a specifičnost novog A6 je da se stražnji pogon osjeća nešto naglašenije no na prethodniku. Poveznica koja je ostala između starog i novog modela je podupravljanje koje vozaču daje i određenu dozu sigurnosti tijekom oštrije vožnje. Transparentnost upravljača je znatno napredovala, više je tu upotrebljivih informacija no prije, iako je cjelokupni osjećaj još uvijek predvidivo lagan i mekan. Oko novog A6 ispletena je reprezentativna aura, riječ je o impozantnoj poslovnoj limuzini koja gaji lakoću i jednostavnost upravljanja, što će njezini vlasnici itekako cijeniti. Cijenit će i brzinu koja dolazi sama po sebi, bez pretjeranog dijaloga s vozilom.

Digitalizacija po mjeri luksuza

Budući da smo redom vozili novi A8 i A7, te se u njima upoznali s najnovijim krikom digitalizacije, teško da nas treći put zaredom može oduševiti isti sustav. Ne, ne želimo umanjivati smišljenost i učinkovitost tri Audijeva velika ekrana, već jednostavno upozoriti da je teško treći put ‘ispucati’ jednaku salvu pohvala na isti račun. S druge strane, za korisnika koji se prvi put upoznaje s ovim high-techom, mogućnosti infotainmenta će vrlo vjerojatno – s nevjerojatnom kvalitetom interijera, odnosno materijala – biti vrhunac prevage u korist novog A6. Veliki središnji ekran na sebe preuzima ulogu instrumenata, a drugi smješten desno projicira funkcije infotainmenta, dok na trećem – donjem – podešavate rad klima-uređaja. I ne samo to, već ručno – pisanim ili štampanim slovima, zajedno, odvojeno ili slovom preko slova – upisujete odredište u navigaciju.
Svojevremeno je novi A8 prozvan predvodnikom ‘novog vala autonomne vožnje’, pa je time neobičnije što A6 po tom pitanju vrlo stidljivo nastupa. Poglavito jer je postavljen na autonomnu vožnju ‘razine tri’, što znači da su svi sigurnosni sustavi zapravo ‘unutra’.

Paket Adaptive Drive Assist Plus u nadoplati stoji 9243 kune te uključuje aktivni tempomat, skretanje i kočenje u slučaju potencijalnog sudara, održavanje vožnje u prometnoj traci… Potonje umnogome nalikuje vožnji nekog vozača početnika, budući da se tijekom prolaska zavoja linija lagano korigira dva do tri puta. Nije da ne vjerujemo cijeloj sviti senzora, radara i lasera, no u novom smo A6 prvenstveno ipak kontrolu držali – u svojim rukama. Jer, koliko god odavao dojam hladne i nezainteresirane limuzine, vozački je gušt u njoj – vrhunski. A u današnje vrijeme, to se itekako cijeni.

TEHNIČKI PODACI I MJERENJA 
Tip vozilaAudi A6 50 TDI quattro tiptronic
  
Pogon 
Motor/broj cilindararedni/4 cilindra
Obujam ccm2967
Snaga (kW/KS)210/286
pri o/min3500
Moment Nm pri o/min620 pri 2250
Prijenos snageautomatski mjenjač, 8 st., na sve kotače
Servisni interval 
Gume na test vozilu225/40 R20
  
Mase i dimenzije 
Masa/nosivost kg2034/441
Dužina x širina x visina mm4939 x 1886 x 1457
Međuosovinski razmak mm2924
Krug okretanja m11,3/11,4
Prtljažnik l530
Vuča prikolice/kočena kg750/2000
Unutarnja širina spr/str mm1535/1520
Unutarnja visina spr/str mm1040/950
Prostor za sjedenje spec.750
  
Potrošnja/doseg/CO2 
Potrošnja na testu7,8
ams-Eco5,6
ams-prigradska7,9
ams-sportska9,7
CO2-emisija na testu g/km 
NEDC-potrošnja l/100 kmEurodizel 95
grad/otvorena cesta/mješovito5,2/5,6/6,2
Klasa učinkovitostiEuro 6
CO2-emisije (NEDC) g/km150
Spremnik l63
Doseg km807
  
Performanse  
Ubrzanja s 
0 – 80 km/h4
0 – 100 km/h5,8
0 – 120 km/h8
0 – 130 km/h9,4
0 – 160 km/h14,3
0 – 200 km/h23,7
Međuubrzanja s 
60 – 100 km/h3,2
80 – 120 km/h4
Okretaji motora pri 130 km/h 
Najviša brzina km/h250
  
Test kočenja 
sa 100 km/h hladne m33,5
sa 130 km/h hladne/zagrijane56,5
Sa 190 km/h hladne125
  
Buka u kabini 
pri 80 km/h najviši stupanj65
pri 100 km/h dB(A)66
pri 130 km/h67
pri 160 km/h70
  
Testovi dinamike 
Slalom 18 m TC/ESP sa/bez64,7/64,8
Dvostruka primjena trake km/h132,4/132,9
  
Troškovi/cijene kn 
Testirani model (početna cijena)603.425
Testirani model (s doplatama)800.243