

Hibridnim automobilima ili hibridima podrazumijevamo automobile koji koriste dva pogonska izvora. Najčešće je riječ o kombinaciji klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora. Toyota kao pionir hibridnog pogona uspješno kombinira benzinski i e-motor još od 1997. godine
Korištenje hibridnog pogona mora biti jednostavno te praktički neprimjetno za vozača, a tim zahtjevima ponajbolje odgovaraju benzinski motori. Osim što su tiši, mnogo su lakši te manje koštaju, a i manje zagađuju – i u proizvodnji i tijekom korištenja. Za pokretanje benzinskog motora treba otprilike trećina energije potrebne za odgovarajući dizel.
Postoje. Početni, takozvani mild hibridi, koriste elektromotor kao ispomoć pri kretanju i tijekom vožnje, ali ne mogu voziti u isključivo elektronačinu. Stoga Toyota koristi tehnologiju ‘full hybrid’ gdje benzinski i elektromotor rade posve neovisno jedan o drugome, ali i u sinergiji. Drugim riječima, na kraćim dionicama može se voziti do 50 km/h potpuno na struju, ali isto tako će oba motora na visokim brzinama zajedno raditi kako bi osigurali optimalne performanse te maksimalnu učinkovitost. Za punjenje baterije koja pokreće e-motor nije potrebna utičnica, već se ona puni radom benzinskog motora, odnosno regenerativnim kočenjem pri svakom usporavanju ili puštanju papučice gasa.
Na kraju, postoje i modeli koji se mogu puniti iz vanjskog izvora, poput hibrida Prius Plug-in, koji imaju veću bateriju, kao i posljedično veći doseg isključivo na struju.
Hibridne baterije u Toyotinim hibridima razvijene su da žive koliki je i životni vijek samog automobila. Danas, sve hibridne komponente, uključujući i baterije, stižu s pet godina jamstva ili 100.000 km, što prije nastupi. Nakon tog razdoblja hibrid prolazi hibridnu servisnu provjeru kada se može produljiti jamstvo dodatnu godinu dana ili 15.000 km, također što prije nastupi.
Za razliku od isključivo električnih automobila kod hibrida nema brige oko dosega. Toyotin hibrid funkcionira jednostavno poput svakog konvencionalnog automobila s automatskim mjenjačem – sjednete, pritisnete gumb start i vozite. Baterije se pune regenerativnim kočenjem ili putem benzinskog motora pa nema potrebe za vanjskim punjenjem struje. I kao u svakom običnom automobilu, kada kazaljka u benzinskom spremniku dođe blizu rezerve, nadopunite gorivo i vozite se dalje.
Toyota proizvodi hibride više od 20 godina, a danas svaki drugi kupac Toyote u Europi odabire četvrtu generaciju. Vrhunska tehnologija baterija napravljena je tako da traje koliko i vozilo. Posebna briga o baterijama pritom nije potrebna. Dodatno, Toyotini hibridi eliminiraju potrebu za mehaničkim komponentama kao što su spojka, alternator ili elektropokretač, čime se pak smanjuju troškovi održavanja kao i trošenje dijelova. Danas nije problem pronaći primjerke koji su prošli više od milijun kilometara. Uostalom, zbog svoje pouzdanosti, Toyotini su hibridi omiljeno radno sredstvo brojnih taksista u zapadnoeuropskim državama.
Vrijednost Toyotinih hibridnih automobila ostaje iznimno stabilna zahvaljujući njihovim niskim operativnim troškovima, prihvatljivim cijenama servisa te sveobuhvatnim hibridnim jamstvom. Sve to u konačnici dovodi do ostatka vrijednosti koji je u prosjeku četiri posto viši od automobila s klasičnim pogonom. Neprimjetno kombiniraju elektropogon i učinkoviti benzinac, što ne samo da štedi gorivo i novac, već i donosi niske emisije CO2. Dobri argumenti zašto i nakon nekoliko godina uporabe zadržava visoku cijenu.
Hibridni su automobili jednako sigurni kao konvencionalni automobili. Naime, napravljeni su da maksimalno štite putnike, što potvrđuju najviše ocjene na testovima sigurnosti. Hibridne baterije smještene su unutar čvrstih zaštitnih metalnih okvira te su izolirane od ostatka karoserije. Toyota pozicionira svoje baterije u blizini stražnje osovine, gdje su u slučaju sudara najbolje zaštićene.
Kombinacija brzoreagirajućeg benzinskog motora i snažnog elektromotora jamče nesputanu zabavu. Elektromotor omogućuje puni okretni moment od samog početka i time snažna početna ubrzanja. Pri višim brzinama oba pogona zajednički djeluju za dojmljive performanse. S predstavljanjem nove Toyote Corolle Hybrid 2,0 ukupne snage 180 KS dinamika u vožnji dodatno je naglašena. Do 100 km/h treba samo osam sekundi, dok o vrhunskoj trakciji u zavojima brine potpuno nova TNGA-platforma.
Mogu, no to ovisi o željenom modelu. Primjerice, RAV Hybrid s pogonom na sve kotače povući će bez problema do 1650 kg. Tijekom polagane vožnje do 30 km/h većinu opterećenja preuzima elektromotor, tako da ne dolazi do preopterećenja. Za ostale modele sve informacije pronaći ćete na stranici www.toyota.hr
Zimi i po niskim temperaturama jednako su pouzdani kao i klasični automobili. Prednost Toyotinih hibrida ogleda se u pametnoj sinergiji elektro- i benzinskog motora, a vozač ne mora voditi nikakvu brigu jer je vani hladno. Posebno je pritom apostrofirana sigurnost pa Toyotini hibridi serijski koriste elektronsku kontrolu stabilnosti (VSC) i sustav kontrole trakcije (TRC) kako bi uvijek imali kontrolu na skliskim i zaleđenim cestama. Za još ekstremnije uvjete Toyota nudi hibride s pogonom na sve kotače kao što je RAV Hybrid AWD koji ima drugi elektromotor, što pogoni stražnje kotače za još bolju trakciju i stabilnost.
Zahvaljujući rastućoj popularnosti, dobrom držanju cijene te atraktivnim financijskim ponudama Toyotina hibridna vozila nisu skuplja nego usporedivi benzinski ili dizel modeli. S hibridom se ne štedi samo na gorivu već i povoljnijem održavanju, jer se manje troše neki elementi poput kočnica. Ne treba zaboraviti ni da s hibridom serijski dobivate automatski mjenjač, što je inače relativno skupa nadoplata.
Na to pitanje najbolje ćemo odgovoriti na primjeru Toyotina hibridnog Yarisa.
1 god. ili 15.000 km – 1091 kn
2 god. ili 30.000 km – 1608 kn
3 god. ili 45.000 km – 1278 kn
4 god. ili 60.000 km – 1842 kn
5 god. ili 75.000 km – 1091 kn
6 god. ili 90.000 km – 2644 kn
7 god. ili 105.000 km – 1091 kn
8 god. ili 120.000 km – 1842 kn
9 god. ili 135.000 km – 1278 kn
10 god. ili 150.000 km – 1848 kn