LEDena kraljica noći

Ne, ovo nije Range Rover i iako danju jako dobro izgleda, karakter ove Suzuki Vitare tek noću dolazi do izražaja. Poglavito kada usput zaurla iz dvostrukog ispuha, tada je jasno da ovakve Vitare nema u regiji

Na hebrejskom ime Vitara govori da ‘život ide dobro…’, dok na japanskom Vitara zapravo znači ‘način života’ ili ‘Way of life’. S obzirom na popularnost tog modela na globalnom tržištu, a osobito kada vidimo decentno tuniranog bijelog ratnika s fotografija, očigledno je u njemu nešto nesvakidašnje, originalno i magnetično.

Prepoznao je to i Marko Dujmović koji potpisuje ovu preradu i oduvijek je volio nenametljive aute. Poput Kije Ceed SW koju je prije Vitare personalizirao sličnim pristupom. No još je zanimljivije što ovo nije tipična tunerska priča koja svaki aspekt auta obijesno tjera do maksimuma, i to ne pitajući pritom za trošak i posljedice. Ova ‘LEDena’ Vitara je savršen primjer kako se zabaviti vlastitim automobilom, probuditi u njemu posebnu energiju, a svejedno ostati u zadanim okvirima automobila za svaki dan bez ikakvog kompromisa. Taj je pristup primijenio i Marko Dujmović pa – bez obzira na gužvu i vremenske uvjete – svako jutro na posao ide sa smiješkom.

Morate znati što volite

Krenuti s uređenjem auta bez cilja je najgore jer će vam auto izgledati kao skladište čudnih dijelova i odluka. Ako ništa, barem morate znati što volite, a vlasnik ove Vitare to svakako zna. “Još s probnim tablicama na Vitari, odmah nakon kupnje, otišao sam po protočniji sportski ispuh kod ISAP-a. Dvije cijevi odlično su sjele na Vitaru, a novi zvuk samo je potvrdio koliko Vitari treba pažnje i koliko će biti zahvalna”, prisjeća se Marko. Bit će to novi ‘Way of life’ za Vitaru, a malo ‘wasabija’ u vožnji stiglo je putem ECU-jedinice 1,4-litrenog turbomotora. Reprogramirana mapa motora prema provjerenom receptu snagu je podigla sa 140 na oko 170 KS, s kojima Vitara ide baš kako treba. Jer, već sa serijskih 140 KS riječ je o jednom od najbolje motoriziranih malih SUV-a, a sa 170 KS – pitamo se zašto auti serijski nisu takvi?

Potmuli zvuk ispuha radi sjajnu uvertiru, a odlučan pritisak na papučicu gasa ne stvara eksploziju snage. Ne, tu je prezentacija malo drukčija! Vitara na neki način počinje vući kao stara Honda koja voli okretaje – to nam je bila prva pomisao: „Gle kako turbo živi s okretajima! Zraka joj ne nedostaje.” Pritom je baš dobro što je zvuk najraskošniji u srednjim okretajima, dok se motor priprema za napad, više nego u visokima. I dobro je što nema proklizavanja! Kada bi Vitara imala samo prednji pogon, nagla ubrzanja tjerale bi gume u proklizavanje. Ovako, s pogonom na sve kotače konji uvijek sigurno stignu do podloge. Širi trag se osjeti i u vožnji. Uz to, Vitara je dobila na stabilnosti i osjeća se izravnost, samo se možda malo prebrzo upravljač vraća u nultu poziciju.

Ovjes nije mijenjan, serijski je uz opremu ‘S’ sportski otvrdnut, ali je Marko značajno proširio trag kotača. Proširen je čak četiri centimetra i s time Vitara, iako na originalnim crnim felgama, sjajno izgleda. Djeluje cjelovito i mišićavije, potpunije bez uvučenih guma. Dojam dodatno podiže prednji i stražnji bull-bar koji su i homologirani za Vitaru.

Dizajn bogat sadržajem koji nije izašao iz okvira dobrog ukusa Marko je pogodio i izborom asortimana iz Suzukijeva izloga, pa i provjerenim artiklima kupljenima on-line. Poput bijele Range-Roverove maske na kojoj je i Suzukijev logo lakiran u bijelo.

Oprema za premium

Taj detalj ponajbolje otkriva suštinu ove strasti i hobija, pa i tuninga Vitare. Na njoj se mnogo više toga ne vidi. Primjerice, naknadno postavljen sustav daljinskog otvaranja i zatvaranja prtljažnika, automatsko zatvaranje prozora i retrovizora, senzori mrtvog kuta… Tu je i android audio-video sustav s televizijom i dijeljenim wi-fi signalom koji ima prikaz i 360 stupnjeva oko vozila, putem četiri kamere postavljene diskretno na vozilo. Inače, Marko u svakom trenu putem pametnog telefona zna gdje mu je auto i je li upaljen, a lako prati i telemetriju motora. Kada malo bolje razmislite, tu je većinom riječ o opremi koju proizvođači nude u višim klasama vozila. Kada bi je Vitara serijski imala, zasigurno bi bila skuplja barem 40 posto. Ovako je Marko zahvaljujući hobiju i on-line narudžbi zapravo višestruko profitirao – vozi se i zabavlja u Vitari s premium opremom.

Noćna ptica

Tek kada se počelo mračiti, Vitara je otkrivala svoje pravo lice. Gume su se užarile, a iz utora oko poklopca motora i prtljažnika počela je isijavati svjetlost. Pustite priče nije li pretjerano napadno’?! Vitara nudi igru svjetla, ali ne izgleda kao božićno drvce. I tek tu shvaćamo, Marko je zapravo lud za gadgetima i LED-rasvjetom, ali se istodobno uspješno suzdržao pa izbjegao efekt ‘Božićne priče’ braće Salaj u Čazmi.