Suzuki Vitara vs. S-Cross 1.4 Hybrid 48 V

Suzukijev dvojac kompaktnih crossovera dostupan je isključivo uz benzince s blagom hibridnom tehnologijom što ih čini štedljivijima no prije, pa u eventualnoj dvojbi za kupnju pobjeđuje - onaj ugodniji oku promatrača

Ne samo Vitara i S-Cross. Početak ponude otvaraju Ignis i Swift koji su od lani također dostupni u hibridnoj varijanti. Istina, sve su to blagi hibridi kojima nećete prevaliti ni metar isključivo na električni pogon, pa je cjelokupna ugrađena tehnologija utoliko jednostavnija.

Kojeg odabrati – razlike ipak postoje!

Ne treba ih se ni plašiti ni zaobilaziti, uskoro će ­većina proizvođača u manjoj ili većoj mjeri primijeniti hibridizaciju svojih motora. Suzuki je to učinio tako da ne povećava ni masu ni troškove održavanja, a ni ne povisuje cijenu vozila.

Dobra tri argumenta da se razbiju eventualne predrasude kod dijela tradicionalistički nastrojenih kupaca, no mlađi i obrazovaniji su ionako skloniji vjerovati novim tehnologijama.

Bez puno filozofije

Četverocilindarski benzinac obujma 1,4 litre ima turbopunjač, ali i ispomoć elektromotora u vidu ‘integriranog starter-generatora’ koji snagu crpi iz male baterije. I to je sve. Stoga se zubac na vagi pomiče svega 15 kg, a vozne osobine nisu nimalo narušene. Čak naprotiv, danak u kilogramima višestruko se isplatio jer poletnost i odaziv na gas kod oba modela ugodno iznenađuju.

Nije problem ni kada su pod opterećenjem putnika i prtljage, iako će obiteljski nastrojeniji S-Cross primiti više stvari u prtljažnik. Razlika u prostranosti stražnje klupe nije toliko primjetna, koliko ona u obujmu prtljažnika – Vitara je sa 375 litara ‘kraća’ 55 litara, što nije zanemarivo.

S-Cross nudi više i kada je naslon stražnje klupe preklopljen (1269:1120 litara), pa Vitara ima evidentno nešto slabije karte kada je u pitanju prijevoz ljudi i/ili prtljage.

Otprilike pedalj razlike u dužini karoserije može biti i nedostatak u gradu, ali točno 10 cm razmaka između osovina osigurava veći komfor za putnike straga. To je opipljiva korist za S-Cross, ali i Vitara će lako ugostiti četiri odrasla putnika te njihovu prtljagu do udaljenije destinacije.

Kupci razumiju razliku

Unazad godinu-dvije, da ne ulazimo dublje u povijest, tradicionalistički kupci često su brkali pojmove – hibride, plug-in hibride te potpuno električna vozila stavljali bi u istu rečenicu…

No sada su stvari mnogo jasnije, hibridna vozila više nemaju prizvuk egzotike i kupci u salone ulaze s popriličnim (pred)znanjem. Znaju što mogu očekivati, svjesni su prednosti i nedostataka, pa im ne treba posebno naglašavati pojedine elemente ekonomske računice.

Hibrid, za većinu, zaista ima najviše smisla

Većina zna da ne želi u automobilu vući bateriju od 50 i više kg, posebno ako je nema gdje povoljno puniti. Stoga ni plug-in hibrid nije idealno rješenje za sve koji nemaju stvarnu potrebu za električnim dosegom od 30 do 50 km.

Naime, njima su potpuno električni automobili u pravilu još manje zanimljivi jer za punjenje baterije od prosječnih 50 kWh ne trebaju samo cijelu noć, već i cijeli dan na kućnoj utičnici od 2,3 kW. Iako je trošak po prevaljenom kilometru vrlo povoljan i kreće se između 15 i 20 kn/100 km, treba biti strpljiv i taktičan s punjenjem.

S druge strane, Suzukijev blagi hybrid se ovdje pokazuje itekako konkurentnim fiktivnom električnom vozilu sličnih gabarita.

Vitara i S-Cross razlikuju se po obujmu prtljažnika (55 itara), međuosovinskom razmaku (100 mm), dužini vozila (125 mm), ali i cijeni (8478 kn)

Primjerice, može trošiti u stvarnim uvjetima oko 5 l/100 km, što uz cijene goriva (na dan 1. svibnja 2020.) dovodi do troška od 40 kn/100 km. Dakle, tek dvostruko više od fiktivnog električara, a maloprodajnu cijenu bolje da ne uspoređujemo.
Kao ni doseg, jer s jednim punjenjem baterije može se oko 250 km, dok blagi hibrid s punim spremnikom eurosupera može stići do trostruko udaljenije destinacije bez mnogo pažnje s pedalom gasa.

Poznato vozačko okruženje

Ako niste naglašeno ekološki nastrojen vozač, tim bolje. Suzukijev blagi hibrid ne zahtijeva ni najmanju prilagodbu vašeg stila vožnje, štoviše, tu je i pedala spojke i klasični ručni mjenjač. Od poruka koje Vitara i S-Cross šalju vozaču vidljive se tek sugestije ubacivanja u viši stupanj prijenosa, pa ćete se začuditi kako fino možete kliziti u petom ili šestom stupnju na 1500, pa i manje okretaja.

A odmah potom prepustiti se trenutku i ‘prešaltati dvije niže’ te opaliti po gasu. Odaziv bez zastajkivanja, na krilima turbopunjača ali i elektromotora koji pomaže okretati radilicu, rezultira britkim ubrzanjima uz primamljivu, klasičnu zvučnu kulisu. Snaga od ukupno 144 KS lako će dogurati kazaljku brzinomjera (pravu, ne digitalnu) sve do 190 km/h.

Za autocestu je zgodno znati da već od standardne opreme početnog modela (Vitara 129.976 kn, S-Cross 138.454 kn) možete računati na asistenciju adaptivnog tempomata koji prati promet i štiti vas od sudara, a po potrebi tu je i sustav automatskog kočenja koji u kritičnim situacijama koči umjesto vozača.

S druge strane, pripadnice nježnijeg spola cijenit će sustav pomoći za kretanje na uzbrdici, a lijepo je u početnom paketu vidjeti i stavke poput automatske klime, limitatora brzine te audiosustava s Bluetooth povezivanjem.

Fer cijena, bogata oprema

Za 130.000 kn teško je pronaći konkretniju ponudu, jer u tom slučaju stiže konkurentski crossover, odnosno kompaktni SUV u početnoj te vrlo skromnoj opremi, uz trocilindarski benzinac od 100 KS. Suzuki je tu izdašniji jer nudi četvrti cilindar te gotovo 50 posto više snage, a 90 posto želja ispunit će srednji paket opreme (GL+) koji donosi i grijana sjedala, alu-naplatke i multimediju.

Ukratko, tu je sve što prosječnom kupcu treba, uključujući i neke detalje koje konkurencija striktno veže uz najviše razine opremljenosti. Dodatni adut je i opcionalni pogon na sve kotače, ako vam baš zatreba i ako je uistinu vrijedan doplate.

Vitara vs. S-Cross Hybrid

prtljažnik
375 l vs. 430 l
međuosovinski razmak
2500 vs. 2600 mm
dužina vozila
4175 mm vs. 4300 mm

cijena
129.976 kn vs. 138.454 kn

Nije na odmet usporediti ni cijene servisa u odnosu na dosadašnje konvencionalne modele Vitara/S-Cross, jer sve je zapravo dobro poznato i jasno istaknuto na panelima u prodajno-servisnim centrima. Kako to obično biva, izmjenjuju se ‘mali’ i ‘veliki’ servis, pa to na godišnjoj razini ispada između 1000 i 2000 kn.

Budući da Suzukijevi kupci ne odstupaju od prosjeka i obično ne prevaljuju rekordnu godišnju kilometražu, sve se uklapa u Suzukijev servisni interval koji u slučaju svih modela iznosi 20.000 km ili 12 mjeseci. Prihvatljiva cijena za bezbrižnu vožnju.


Dobar rabljeni traži se povećalom

Suzukijevi saloni ne rade po principu staro-za-novo. Ne jer ne žele, već zbog ljudi koji nerado pod račun ostavljaju svoj stari auto. Odgovor počinje otprilike ovako: “Radije ću ostaviti ovaj Suzuki nekome u obitelji – kćeri, sinu, rodbini.”

Postoje iznimke, ali tada i taj automobil ekspresno pronalazi novog vlasnika. U jednu ruku, cijene rabljenih modela Vitara i S-cross su previsoke, što znači samo jedno – Suzuki izvrsno drži cijenu. Primjerice, za Vitaru staru četiri-pet godina koja nema više od 100.000 km na brojaču, izbrojat ćete otprilike 100.000 kn. Za S-Cross još koju tisućicu više. Postoje iznimke, vozila u dolasku i slično, ali te je prilike teško uhvatiti.