Test Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 48V
Pored Vitare još prostraniji Suzuki SX4 S-Cross s razlogom je jedna od najzanimljivijih kupnji fizičkih kupaca, a isprobali smo i kakav je s novim hibridnim pogonom. Ostao je jednako snažan, a postao još štedljiviji
U Suzukiju je zavladala potpuna hibridizacija i više nema konvencionalnih motora. Odnosno, istima je pridružen poprilično jednostavan električni sklop koji se sastoji od integriranog starter-generatora, malene baterije i konvertera.
Nije niti zamišljen da se vozi samo na struju
Glavnu ulogu i dalje igra poznati 1,4-litreni četverocilindarski turbobenzinac prilagođen za novu namjenu, koji ima pravovremenu i kratkotrajnu pomoć elektrona. No Suzuki ne može voziti isključivo na struju, ipak je ovo tehnologija blagog hibrida s naponom od 48 V i malenom baterijom od osam Ah.
Taman dovoljno da potrošnja padne u odnosu na klasičan turbobenzinac, a pritom nije došlo ni do reduciranja performansi kao ni prtljažnog prostora, jer je baterija smještena pod suvozačkim sjedalom.
I što je najbolje, cjelokupan set ‘električne ispomoći’ broji zanemarivih 15 kg. Isti će princip blagih hibrida uskoro početi primjenjivati i ostali proizvođači, jer to je zasad ponajbolji način za snižavanje emisija CO2 i približavanje zacrtanoj granici od 95 g/km.
Suzuki je i Vitaru i S-Cross ‘spustio’ na 104 g/km (kombinirano), što je izvrstan rezultat za hibridni pogonski sklop koji isporučuje 129 benzinskih i 13,6 električnih KS, a benzinski val okretnog momenta od 235 Nm nadograđen je s električnih 50 Nm (boost). U zbroju, to je tri KS više no prije (143 KS), smanjila se i žeđ za benzinom, a cijena nije otišla u visine.
Temperamentan štedljivac
Maksimalno pojednostavljen hibridni sklop ne zahtijeva nikakvu prilagodbu stila vožnje. Štoviše, vozačko je okruženje posve konvencionalno, jedini detalj koji sugerira da se događa nešto ‘neobično’ jest mala infografika na digitalnom zaslonu između analognih instrumenata. Na njemu je prikazana suradnja između benzinca, elektromotora i baterije, kao i status napunjenosti.
Između sjedala je klasičan ručni šeststupanjski mjenjač, pedala spojke je mekana i podatna, pa vožnja gradskim ritmom stani-kreni nije nimalo naporna.
Budući da električni sklop pomaže benzincu u ključnim trenucima, kretanje iz mjesta je vrlo poletno, a isto vrijedi i za međuubrzanja. Subjektivan osjećaj dostupnosti snage i okretnog momenta zapravo je sveprisutan, a posebno je impresivan tijekom dinamične vožnje.
Doživljaj ubrzanja i snage je u stvarnosti svakako dojmljiviji nego što to sugerira tvornički podatak ubrzanja od 11 sekundi. SX4 Hybrid djeluje puno živahnije, a dobro se nosi i s visokim brzinama. Kako tišinom u kabini, tako i potrošnjom, a i odzivom na gas. Brzinu od 160 km/h odražava bez problema i još uvijek dobro prima gas.
Dobar profil gume
Da, ovo je hibrid koji vas neće razočarati tijekom sportske vožnje, jer se lagana i čvrsta karoserija u sprezi s dobro podešenim ovjesom neočekivano dobro snalazi na zahtjevnim zavojitim dionicama. Zapravo je izvrsno što 17-colne gume nisu preniskog profila, već je riječ o 55-icama koje dodatno amortiziraju udarne rupe.
Odličan kompromis za udobnost u svakodnevici, ali i solidnu podršku tijekom jurcanja zavojima. Ta igra koštat će vas oko 8,5 do 9 l/100 km, što je i maksimum koliko će hibridni S-Cross trošiti, a jednaku količinu benzina ‘spalit’ će na autocesti kada tempomat postavite na 150 km/h.
Vraćanjem na zakonskih 130 km/h potrošnja pada nešto ispod 7 l/100 km, a najniža brojka koju smo izmjerili bila je 4,5 l/100 km, i to na štedljivoj eko-ruti ravničarskim krajem. U gradu je situacija također povoljna, pa ovisno o gužvama računajte na prosjek između 5,5 i 6 l/100 km.
Primamljiva cijena
Pogled u cjenik otkriva da najjeftiniji S-Cross sada košta 138.454 kn, što je otprilike na razini dosadašnjeg modela 1.4 Boosterjet koji je također svaku konjsku snagu naplaćivao tisuću kuna, a danas je takvih primjera vrlo malo. Stoga zaključujemo da su u Suzukiju vrlo dobro uklopili novu tehnologiju i pritom je nisu ‘masno’ naplatili, a brojke s papira govore da je emisija CO2 pala sa 137 na 104 g/km, što je dobrih 30 posto.
Za 159.261 kn može se kupiti i SX4 Hyibrid s pogonom na sve kotače, a za detaljan cjenik modela i paketa opreme kliknite na LINK
Analogno toj relaciji snižena je i potrošnja pa ispada da je riječ o dizelskim brojkama, no Suzuki je svoje poglavlje s dizelašima zatvorio još prije nekoliko godina. U konačnici se ispostavilo da je to bila – dobra odluka.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V, 4300 x 1785 x 1580 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, prtljažnik 430/1269 litara, masa 1180 kg, nosivost 550 kg
Motor
Turbobenzinski, 1373 ccm, četiri cilindra, 16 ven – tila, 95 kW (129 KS) pri 5500 o/min, 235 Nm od 2000 do 3000 o/min, električni sklop 10 kW (13,6 KS), 50 Nm, litij-ionska baterija 8 Ah
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……………………………………………….11 s
Najviša brzina…………………………………. 190 km/h
Potrošnja (NEDC)………………….. 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Potrošnja na testu…………………………….5,9 l/100 km
Emisija CO2…………………………………….. 104 g/km
Konkurenti
Toyota C-HR 1.8 Hybrid od 180.600 kn, Ford Puma 1.0 125 KS mHEV od 169.900 kn
Cijena
osnovni model……………………………. 138.454 kune
testirani model…………………………… 162.982 kune
Ocjena
+ omjer performansi i potrošnje, lakoća vožnje, agilnost, mjenjač, prostranost kabine
– nemogućnost vožnje na elektropogon, jeftin dojam pojedinih plastika u unutrašnjosti