Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V

Ugradnjom tzv. blagog hibridnog sustava od 48 V, koji jezičac vage pomiče svega 15 kg, Vitara je istodobno profitirala ne samo po pitanju potrošnje već i performansi te postala još konkurentnija

Hibridi su, jedni su to shvatili prije a drugi kasnije, idealna premosnica do potpune elektrifikacije pogona (ako do nje uopće i dođe). Zapravo je vrlo jednostavno – suradnja benzinca i elektromotora ne mora nužno biti sofisticirana, dovoljno je da se motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor potpomažu u pravom trenutku i odjednom sve sjeda na svoje mjesto. I potrošnja i CO2, ali i užitak vožnje.

Prisutnost “struje” vozača ne zamara

Taj će recept početi masovno primjenjivati gotovo svi proizvođači. Suzukijevi inženjeri maksimalno su pojednostavili hibridnu ideju, a često su najbolje stvari ujedno i najjednostavnije. Drugim riječima, iskoristili su postojeći četverocilindarski 1.4 Boosterjet, odnosno revidirali ga za hibridnu ulogu te mu na radilicu putem remenice vezali integrirani starter-generator (ISG), a malenu litij-ionsku bateriju od osam Ah ‘gurnuli’ pod suvozačko sjedalo.

Sve zajedno teško je zanemarivih 15 kg, obujam prtljažnika ostao je neokrnjen, a potrošnja je postala zapravo smiješno niska za jedan kompaktni SUV koji pod haubom skriva respektabilnu konjicu. I neka vas nimalo ne brine podatak iz tablice kako benzinac sada razvija 129 KS umjesto dosadašnjih 140 KS.

Nova snaga smanjuje potrošnju

Naime, električni sklop raspolaže s dodatnih deset kW (13,6 KS) pa kada od Vitare Hybrid zatražite maksimum, ona će isporučiti 143 KS! I ne samo to, elektromotor ‘nagrađuje’ s dodatnih 50 Nm, pa tijekom ubrzanja i pretjecanja pod desnom papučicom imate 235 benzinskih, ali i 50 električnih Nm (boost).

Vozačko okruženje zapravo je identično kao i dosad, a između sjedala stoji klasična ručica ručnog mjenjača sa šest stupnjeva. Nema dodatnih tipki kojima se biraju modovi vožnje, stoga nema ni potrebe ni mogućnosti za bilo kakvim taktiziranjem, ‘cijeđenjem’ baterije pa ponovnim punjenjem, jer nema ni mogućnosti vožnje isključivo na elektropogon.

Radi kultiviranije nego ikad

Malena baterija praznit će se (nikada do kraja), odnosno puniti kada elektronika automobila to odluči. Dakle, nema mudrovanja – samo sjedi i vozi! Zaputili smo se na mješovitu rutu kako bismo saznali najvažnije – koliko hibridna Vitara troši? Očekivano, situacija je ponajbolja u gradskom ritmu vožnje.

Zahvaljujući sustavu start-stop, koji isključuje benzinski motor još dok se automobil nije potpuno zaustavio (npr. pred semaforima ili u koloni), a potom i munjevitom brzinom uključuje kod ponovnog kretanja, fluidnost vožnje neočekivano je dobra jer u svladavanju početne inercije benzincu posao značajno olakšava ISG koji se ‘hrani’ iz baterije.

Stoga je dovoljan sasvim lagan pritisak na pedalu gasa da Vitara ‘odlijepi’ i krene, a u viši stupanj prijenosa može se ubaciti vrlo rano jer benzinac neće ostati bez daha – bez imalo zatrzavanja može se kliziti pri vrlo niskim okretajima.

Kolika je potrošnja?

S druge strane, pri usporavanju, elektronika će koristiti silu inercije kako bi napunila bateriju, što dodatno štedi kočnice. Kroz Zagreb smo, kada gužve nisu bile zagušujuće, bez problema vozili uz prosjek između 5,5 i 6 l/100 km, što ocjenjujemo itekako zanimljivim. Malo brži ritam ili veće gužve potrošnju će dići za litru do litru i pol, ali i to je sjajan rezultat. Odnosno, ako ne živite u nekom od većih hrvatskih gradova Vitara hibrid trošit će vam kao dizel.

Za laganu vožnju magistralom, strogo poštujući ograničenja brzine, trošili smo 4,5 l/100 km, a tu nas je ponovno oduševila mirnoća rada na niskim okretajima, kao i spremnost na pretjecanja uz fantastičan odaziv na gas, što je podjednaka zasluga i elektrona i oktana.

Hibrid s dva lica

Hibridna vozila načelno nisu okrenuta visokim performansama, već prvenstveno opuštenoj vožnji i štednji goriva, a takvi su motori najčešće upareni s lijenim i uspavanim CVT-mjenjačima koje prati zavijajuća i monotona zvučna kulisa.

Hibridna Vitara dolazi s klasičnim ručnim mjenjačem, a kada je ‘nagazite’, javit će se reskim zvukom benzinca koji možete razvlačiti do mile volje, šaltati s međugasom, kočiti motorom… U tom režimu ni jedan drugi hibrid neće dopustiti neokrnjenu vozačku igru, štoviše, zaboravit ćete da uopće sjedite u hibridu i prepustit ćete se trenutku.

Džoker na stolu

Uz laganu karoseriju koja munjevito mijenja smjer i lako se nosi sa zahtjevnijim korekcijama putanje, hibridna Vitara odlično pomiruje dvije krajnosti, a tijekom vrlo živahne, sportske vožnje zagorskim bregima trošili smo do 8,5 l/100 km i teško će Vitara trošiti više.

Jedino na autocesti, ako adaptivni tempomat postavite na 150 km/h (točno 3000 o/min u šestom stupnju), jer tada će se prosjek kretati oko 9 l/100 km, dok pri zakonskih 130 km/h računajte na prosječnih sedam l/100 km, pa čak i koji decilitar manje.

S početnom cijenom od 129.976 kn, Vitara Hybrid baca i posljednji džoker na stol za kojim sjedi 20-ak crossovera i kompaktnih SUV-a. Sada su njihove obrve – vrlo visoko podignute.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
DxŠxV 4175x1775x1610, međuosovinski razmak 2500 mm, prtljažnik 375/1120 l, masa 1165 kg, nosivost 550 kg

Motor
Turbobenzinac, 1373 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 95 kW (129 KS) pri 5500 o/min, 235 Nm 2000-3000 o/min, električni sklop 10 kW/13,6 KS, 50 Nm, litij-ionska baterija 8 Ah

Prijenos
Ručni mjenjač, šest stupnjeva, pogon na prednje kotače

Vozne osobine
0-100 km/h – s
Najviša brzina 190 km/h
Potrošnja (NEDC) 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Potrošnja na testu 5,9 l/100 km
Emisija CO2 104 g/km

Konkurenti
Toyota C-HR 1.8 Hybrid od 180.600 kn

Cijena
Osnovni model 129.976 kn
Testirani model 158.529 kn

OCJENA
+
Jednostavnost korištenja, svestranost, omjer uloženo dobiveno, potrošnja goriva, serijska oprema, agilnost

plastične obloge na vratima, nemogućnost vožnje isključivo na struju