U pravom smjeru

SUV-i srednje klase u kupeovskom obliku sve su češća pojava, a Renault je na poznato ime nadodao nastavak Conquest i ovim modelom želi zadovoljiti sve potrebe prosječne obitelji. Na našem se testu našao snažniji TCe model sa 160 KS i blagom hibridnom tehnologijom

Sve više proizvođača nudi alternativu klasičnoj kutijastoj SUV-formi, poglavito u gradskoj i kompaktnoj klasi. Renaultov odgovor vrlo je dopadljiv, stoga nema sumnje da će privući pažnju mlađih, urbanih kupaca koji cijene ne samo praktičnost, već i dizajnersku atraktivnost po kojoj se Conquest izdvaja iz mase. Kupeovska, padajuća linija krova neodoljivo podsjeća na premium modele poput BMW-a X6 i činjenica je da taj dizajnerski zahvat uzima danak u vidu prostora za glavu putnika na stražnjoj klupi. No, to je nešto na što smo već navikli kod mnogih modela, pa Conquestu to nećemo uzeti za zlo. S pozitivne strane, prednji i stražnji parking senzori i kamera za vožnju unatrag dio su standardne opreme na svim modelima, kao i LED svjetla.

Francuske linije, japansko srce

Rastegnut na više od 4,5 metra, iako silazi s iste CMF-B platforme koncerna na koju se oslanjaju Clio i Captur, ovaj model ipak za koljena putnika straga nudi dovoljno mjesta. Sprijeda će vozač lako pronaći idealnu poziciju za upravljačem, materijali su ugodni na dodir, dok sjedala pružaju dosta komfora uz dovoljno bočne potpore. Možemo slobodno reći da se u Conquestu u kabini osjećate kao da vozite novi Clio ili Captur, samo što sjedite nešto povišenije. Tu je i poznati Easy Link infotainment kojim se, ako ste vozili modele ove francuske tvrtke, lako služiti, ali novim korisnicima trebat će kraće vrijeme privikavanja.

Ispod prednjeg poklopca kuca japansko srce, 1.3 TCe u Conquestu možete voziti sa 140 i 160 KS. Nissanov motor u testnom Conquestu isporučivao je 160 KS, isključivo preko prednje osovine. S obzirom na relativno malu masu performanse su solidne, a potrošnja se također može uz nešto više truda držati u okvirima iz službenih tehničkih podataka. Nama je trošio u prosjeku litru više od deklariranog (7,1 l/100 km), ali priznajemo da ga uopće nismo pokušavali voziti štedljivo. I dalje vrlo prihvatljiv podatak. Blagu zamjerku možemo uputiti kočnicama koje vozilo zaustavljaju pri brzini od 100 km/h za 37 m. Neki konkurenti to čine nijansu bolje.

Idealan suputnik

Postoji i hibridna pomoć od 12 V, ali to je u osnovi samo integrirani starter-generator koji upija maleni dio energije koja bi se inače izgubila kočenjem (koju pohranjuje u litij-ionsku bateriju smještenu ispod suvozačkog sjedala), a zatim pomaže pri kretanju iz mjesta i međuubrzanjima. Tražite li maksimum od motora, starter-generator šalje pripomoć od 20 Nm, što opet nije zanemarivo. Kad iz grada ili s autoceste siđete na magistralne ceste i krenete voziti dinamičnim ritmom kroz zavoje, Conquest će ugodno iznenaditi krutošću karoserije, a promjene smjera odradit će bez previše stresa. U manirima francuske škole, ovjes u prvi plan gura udobnost, ali Renault vješto gađa kompromis te ne razočarava po pitanju dinamike.

Zaključno možemo reći da je francuski proizvođač napravio dobro promišljen potez i tržištu ponudio atraktivnu alternativu uobičajenoj SUV-formi, a pritom je i cijena zadržana u nekim normalnim, prihvatljivim okvirima. Kao i ostale povišene karoserije, Conquest ne razočarava po pitanju svakodnevne praktičnosti. Štoviše, moglo bi se reći da je jednakovrijedan, ali primamljiviji, naročito za profile kupaca koji cijene atraktivan izgled i stilski dojam.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
D x Š x V 4568 x 1821 x 1576 mm, međuos. razmak 2720 mm, prtljažnik 513-1296 l, masa 1347 kg, nosivost 529 kg

Motor
Turbobenzinski, četiri cilindra, 1332 ccm, 116 kW (160 KS) pri 5500 o/min, 270 Nm pri 1800 o/min

Vozne osobine
0-100 km/h…… 9,1 s
Najviša brzina….. 205 km/h
Potrošnja (WLTP)…. 5,8-6,1 l/100 km
Emisija CO2………130-138 g/km
Potrošnja na testu…..7,1 l/100 km

Konkurenti
Audi Q3 Sportback 35 TFSI S tronic za 324.116 kn, Cupra Formentor 1.5 TSI DSG za 245.919 kn, BMW X2 sDrive 18i za 273.098 kn

Cijena
Osnovni model……249.318 kn
Testni model……….260.718 kn

Ocjena
Plus: Dobra ponuda prostora, udobna sjedala, opsežna sigurnosna oprema, razumna potrošnja goriva, dobro izbalansiran ovjes
Minus: Manjak mjesta za glave putnika straga, slabija preglednost unazad, visok utovarni prag prtljažnika, infotainment koji zahtijeva period prilagodbe