Renault Scenic Vision (2022.) – Vizija održive obiteljske mobilnosti

Odvažno oblikovan koncept, kojim Renault promiče niz zanimljivih, premda od serijskih modela još uvijek udaljenih, održivih tehnologija, zapravo je vizija sljedeće generacije Scenica koji će 2024. stići u obliku - pogađate - crossovera. I to potpuno električnog

Podnica od recikliranih boca za mlijeko i plastičnih cijevi, zračni jastuk koji vas s leđa “zagrli” za potpunu zaštitu i inovativan hibridni pogonski sklop, koji spaja elektromotor i vodikov “range extender” za doseg vožnje od 800 kilometara, ukratko opisuju suštinu koncepta Scenic Vision, Renaultove vizije održivog obiteljskog automobila budućnosti.

Sljedeći korak Renaulution strategije sadrži niz naprednih tehnologija koje bi, pored pomicanja korak bliže ka ostvarenju cilja karbonske neutralnosti do 2040., trebale dati uvid u Renaultov smjer kretanja.

Scenic Vision izrađen je od 70 posto recikliranih materijala – presvlake sjedala i odbojnici od reciklirane plastike, karoserija od recikliranog čelika i aluminija te pragovi i obrubi blatobrana od recikliranih karbonskih vlakana iz zrakoplovne industrije – a njih čak 95 posto može se ponovno reciklirati.

Zeleni vodik kao “range extender”

Što se vožnje tiče, 75 posto manji karbonski otisak Renaultova koncepta u odnosu na konvencionalni električni automobil omogućuje pogonski sklop koji obuhvaća 160 kW snažan elektromotor iz novog Meganea E-Tech, u podnici ugrađenu bateriju od 40 kWh i gorivu ćeliju od 15 kW, dok je sprijeda smješten vodikov spremnik od 2,5 kilograma – vodikov pogon u ovom slučaju ne pokreće automobil nego služi kao “range extender” za punjenje razmjerno male, ali vrlo učinkovite baterije. Teoretski doseg vožnje od 800 kilometara, stoga, moguće je postići uz svega 5-minutno punjenje spremnika vodika.

Raspored pogonskog sklopa istodobno omogućuje izrazito prostranu unutrašnjost s nizom domišljatih rješenja, poput spomenutih “cocoon” zračnih jastuka, prednjih sjedala koja su oblikom i udobnošću prilagođena specifičnim potrebama vozača i suvozača te sadrže zvučnike u naslonu za glavu, te čak 10 podesivih zaslona namijenjenih različitim funkcijama za informiranje i zabavu.

Ako vam se dosad navedene futurističke tehnologije Scenica Vision čine predobrima da bi bile istinite (odnosno dostupne u bliskoj budućnosti), to je zato jer zasad i jesu samo takve – neovisno o tome što Renault Grupa do 2030. cilja povećati postotak recikliranih materijala u novim vozilima, u odnosu na masu, na 33 posto.

Monovolumen odlazi u povijest

Usredotočimo se stoga na blisku budućnost i serijski model koji će do 2024. nastati iz ovog upadljivog koncepta. Peta generacija Renaulta Scenic stiže za dvije godine i, kao što možete pretpostaviti po dizajnu koncepta, više neće biti monovolumen, nego neka vrsta crossovera (ni u Renaultu još nisu sigurni u koju bi ga kategoriju svrstali). Prije nego što se upitate – “Zar još jedan crossover?” – valja imati na umu da velika većina današnjih kupaca monovolumene, vozila segmenta koji je Renaultov model početkom 90-ih i osnovao, smatra dosadnima i nedovoljno “cool”.

Scenic Vision je, s druge strane, poprilično “cool”, pogotovo uživo. Osim toga, dizajn automobila kojeg vidite na fotografijama zaista bi (gotovo) u cjelosti trebao biti preslikan na serijsku verziju. To nam je potvrdio i glavni dizajner Renaultovih električnih vozila, Sandeep Bhambra, koji obećaje da će serijski Scenic imati iste proporcije, napete linije i vrlo slične vanjske dimenzije (4490 x 1900 x 1590 mm). Drugim riječima, vrata koja se otvaraju u suprotnim smjerovima zamijenite uobičajenima, malo suzite tragove kotača i same kotače (21-inčne) zamijenite 18 ili 19-inčnima i – to je to – gledate novi Renault Scenic.

Poput Meganea E-Tech i Nissan Ariye, peta generacija Scenica koristit će grupinu CMF-EV platformu, a umjesto spomenutog električno-vodikovog pogona, očekuje se da će ga, među ostalim, pokretati “klasični” elektromotor snage 160 kW i prednji pogon. Premda još nema službenih podataka, priča se o dosegu vožnje od oko 600 kilometara, a “električna” platforma omogućit ću puno veću prostranost u odnosu na monovolumen temeljen na arhitekturi vozila s benzinskim ili dizelskim motorom.

Sve u svemu, vizija Renaultova sljedećeg obiteljskog mono-, pardon, crossovera djeluje obećavajuće, no zanima nas što vi mislite… Je li odluka o “umirovljenju” monovolumena ispravna? Biste li vozili električni Scenic crossover? Komentirajte ispod članka ili na našem Instagramu, a više detalja o Scenicu Vision pročitajte u sljedećem broju tiskanog izdanja Auto, Motor i Sporta.