Renault Austral (2022.) – Novi početak

Nakon Kadjara stiže Austral. S komfornim podvozjem, tri hibridna pogona i opcionalnim zakretanjem stražnjih kotača novi Renaultov SUV pokušat će ostaviti veći trag nego njegov prethodnik. Prve vožnje pokazuju da je na dobrom putu

Novo je ime možda generičko kao i kod prethodnika, ali je zato platforma potpuno nova. Riječ je naravno o Alijansinom uratku CMD-CD na kojoj je već stigao novi Nissan Qashqai, ali se kod Renault prvi put predstavlja s Australom. Kako je ona ujedno i broj veća od prethodne odnosno od one na kojoj primjerice nastaje Renault Conquest, logično je da su očekivanja veća. Francuzi stoga ništa ne prepuštaju slučaju pa na prve vožnje šalju 451 cm dug SUV (par cm duži od Kadjara) u top opremi Esprit Alpine i s najsnažnijim hibridom u ponudi snage 200 KS. Posljedično, prvi je dojam izuzetno dobar, unutrašnjost odiše kvalitetom, kako materijala tako i izvedbe, a prostora ima dovoljno i za one više putnike straga.

Hibridi su jedini izbor

Razriješimo odmah dilemu s pogonima. Renault čvrsto vjeruje u hibride i pri tom ovisno o stupnju elektrifikacije nudi tri tipa hibrida. Prvi je stupanj blaga hibridizacija gdje 1,3-litreni 4-cilindarski turbobenzinac radi uz pomoć starter-generatora i 12V-litij ionske baterije smještene ispod suvozačkog sjedala. Dvije varijante snage su u ponudi, 140 KS s opcijom 6-stupanjskog ručnog ili CVT-mjenjača dok je potonji obavezan uz snažniju varijantu sa 160 KS. Idući je korak Mild Hybrid Advance gdje se prvi put pojavljuje novi trocilindarski 1,2 turbobenzinac uparen s e-motorom i nešto većom 48V-baterijom za ukupnih 130 KS.

Top varijanta, kakva se našla na testu ima poznato ime E-Tech, a riječ je o drugoj generaciji. I ovdje je osnova 1.2 (96 kW) no sada su u igri dva e-motora, jedan pogonski (50 kW) i jedan u svojstvu starter-generatora koji budi benzinac i mijenja stupnjeve. Veće kapacitet baterije (2,0 kWh) omogućuje i dulje periode vožnje na struju, a i ovdje je na djelu takozvani Multimodalni mjenjač s ukupno 15 mogućih kombinacija iz različitih izvora energije. U ponudi su dvije varijante koje se razlikuju samo u ukupno ponuđenoj snazi 160 i 200 KS.

Komforan prije svega

Dobra je vijest da vozač nije svjestan kompleksnosti sve te tehnologije u pozadini osim kada snažno pritisne papučicu gasa pa sustavu treba oko pola sekunde da posloži odgovarajuću kombinaciju. U vožnji stoga stvari teku ugodno mekano što još više naglašava vrlo komforno podešen ovjes. Pri tome ne mislimo na onaj a la Citroen koji cijenu plaća neugodnim lupanjem stražnje osovine na poprečnim neravninama, ali je isto tako jasno da je ovdje dinamika bila u drugom planu. 

Privlačnost novog Australa Renault dodatno osnažuje opcionalnom ponudom 4Control Advanced sustava što je zapravo oznaka za treću generaciju sustava zakretanja stražnjim kotačima. Renault to nudi od 2007., a sada dopušta zakretanje u oba smjera i do pet stupnjeva. O svemu odlučuje elektronika koja nadzire upravljač, rad ESP-a i motora, s time da krajnji rezultat nije samo najbolji krug okretanja u klasi (10,1 m) već i bolji osjećaj sigurnosti u brzim zavojima kada stražnji kotači prate trag prednjih.

Stiže iduće godine

Novi Renault Austral na domaćem tržištu možemo očekivati početkom 2023. dok bi nešto ranije trebali saznati i konačnu cijenu. Ovako samo navedimo da početna verzija u Njemačkoj starta oko 226.000 kn (cca 29.990 eura) odnosno da za opcionalni 4Control sustav valja izdvojiti oko 11.300 kn (cca 1500 eura). Naravno, zavisno o stupnju hibridizacija raste i cijena, ali na prvim vožnjama novi je Austral osvoji ne samo izuzetnim komforom ili kvalitetom izrade u odnosu na prethodnika već i stvarnim potencijalom ušteda goriva što ga stavlja uz bok (ne)prežaljenim dizelima.