Nakon M3 i M4 stiže i BMW M3 Touring

Audi i Mercedes već dulje vrijeme nude power-karavane niže srednje klase, dok je BMW svojim kupcima tu mogućnost uskraćivao. Sve dosad, jer M3 Touring bi od 2022. trebao krenuti u prodaju

Audi i Mercedes napokon će dobiti dostojnog konkurenta u segmentu snažnih karavana. RS4 Avantu (450 KS) i AMG C63 karavanu (T-model; 476/510 KS) pored BMW M3 Touringa zasigurno neće biti lako. Jer, karavanski M3 će, naravno, biti pogonjen trolitrenim rednim šestakom koji je identičan onome u limuzini M3 i kupeu M4, a trebali bi biti predstavljeni sljedeće godine.

Iza kontroverzne velike maske kriju se dva snažna turbopunjača koji funkcioniraju prema principu mono-scrolla. BMW M3 Touring bi, prema svemu sudeći, trebao razvijati od 480 do 510 KS (izvedba Performance), a kupci će moći birati i između dvaju prijenosa snage.

Za razliku od Audijevih modela RS Avant BMW-ov M-odjel nikad nije popularizirao sportske karavane

Puristična, osnovna izvedba stiže sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na stražnje kotače, dok će ona opremljenija imati automatski mjenjač te serijski dolaziti s pogonom na sve kotače.

Izuzevši veći prtljažni prostor te bogatiju varijabilnost, interijer M3 Touringa neće se značajnije razlikovati od onog limuzinskog ili kupea. Uz sportski upravljač i sjedala, tu je pregršt aluminijskih, karbonskih i kožnih detalja.

Naravno, svoj put u unutrašnjost serije 3 pronašli su digitalni kokpit i veliki središnji ekran na konzoli, pa računamo i na njih.

Ključne razlike u korist M-a čine komponente koje se kriju ispod lima. Motor, osovine, mjenjač, podvozje, ovjes – sve odreda razvijeno je u BMW-ovu M-odjelu. Tri karoserije znače i tri mase te centra težišta, pa svaki automobil ima zaseban set-up ovjesa.

Prvi svoje vrste

Ujedno, svaka izvedba M-a s bilo kojom značajnijom razlikom mora iznova prolaziti cijeli proces razvoja, a potom i homologacije.

Također, za pretpostaviti je da su solidne brojke prodaje Audija i Mercedesa u segmentu power-karavana BMW natjerale da ponudu M-modela proširi za još jednog člana. Što je u eri sveprisutnih SUV-a, svakako dobrodošla promjena.

BMW M3 Touring (E 46)

BMW je tek 2016. otvorio svoj arhiv i pokazao nam internu studiju M3 Touring E46 iz 2000. godine. Bio je to svojevrstan eksperiment radi provjere mogu li se široki stražnji blatobrani prilagoditi stražnjim vratima. Iako je eksperiment u konačnici uspio, sve zajedno ostalo je na ovom unikatnom primjerku karavanskog M3.