Na hrvatsko tržište stigla je Kia XCeed kao kompakt na SUV-hormonima uz početnu cijenu od 167.990 kn

Zadnja generacija Ceeda otkrila je velik napredak, pogotovo u voznim osobinama i sigurnosti, a sada je takva tehnologija na novoj platformi predstavljena s modelom Kia XCeed

Obitelj Ceed polako i stabilno raste. Korejski disciplinirano, a europski kreativno, pa je nakon prva tri klasična modela u ponudi sada i povišeni XCeed. Model koji svojom formom podsjeća na BMW X2 i slične modele, a od klasičnog petvratnog modela duži je 8,5, viši 4,8 cm i širi 2,4 cm.

Komforne razlike nisu velike, a tu je i prtljažnik obujma 426 litara, što je 30 litara više nego što nudi Ceed

Ovo je auto kojeg možete usporediti s Nissan Qashqaijem, ali i sa svim manjim kompaktnima, od VW T-Roca do Toyote C-HR. Upravo tako, Kia XCeed je proizvod nastao kako bi udovoljio trendovima, pa je ovo klasa koja besramno mijenja kompakte.

XCeed je nastao na obnovljenoj platformi K2, na kojoj se i običan Ceed pokazao kao itekako vozan te upotrebljiv automobil. Ipak, za ovu priliku Korejci su produljili hod ovjesa, ovjes podigli na 172 mm i upotrijebili veće serijske kotače.

Kako bi se postigao veći stupanj udobnosti amortizeri nemaju gumene graničnike već hidraulične, a to je nešto što ne tako davno pokazao i C5 Aircross

Doživljaj za volanom vrlo je sličan kao u običnom Ceedu, pa još i bolji kroz prizmu malo više točke sjedenja (oko 4 cm) te ukupnog doživljaja vozila. Jer, XCeed je definitivno nastupom najraskošniji u obitelji Ceed modela.

Raspoloživa su tri turbo motora (T-GDi). 1.0 T-GDi s tri cilindra razvija 120 KS i 172 Nm okretnog momenta, dok 1.4 T-GDi sa 4 cilindra raspolaže sa 140 KS i dok okretni momet raste na 242 Nm.

Najsnažniji motor u XCeedovoj ponudi je 1,6-litreni T-GDi motor koji inače možemo naći samo u izvedbama Ceed GT i ProCeed GT. S maksimalnom snagom od 204 KS i okretnim momentom od 265 Nm ovaj mišićavi 1.6 T-GDi odlično se slaže s performansama vozila u različitim uvjetima vožnje.

 

1.6 T-GDi omogućava XCeedu ubrzanje od 0 do 100 km/h u 7,5 sekundi, ako je uparen sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, odnosno 7,7 sekundi u slučaju 6-stupanjskog ručnog mjenjača.

Hibridni pogon s nižim emisijama, koji će kod Kia XCeeda biti na raspolaganju početkom 2020., kombinira litij-polimerski baterijski sklop kapaciteta 8,9 kWh, električni motor snage 44,5 kW te učinkoviti 1,6-litreni četverocilindrični ‘Kappa’ GDI benzinski motor.

Pogon u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (6DCT) ima maksimalnu snagu 141 KS i okretni moment od 265 Nm, koje prenosi do prednjeg para kotača. Kia XCeed Plug-in Hybrid će po predviđanjima omogućavati oko 60 kilometara vožnje isključivo na struju.

Cijene Kia XCeed
1.0 T-GDI 120 KS…..167.900 kn
1.4 T-GDI 140 KS…..181.990 kn
1.6 CRDi 115 KS…….185.990 kn
1.6 CRDi 136 KS…….190.990 kn