Vozili smo novu Mercedes C-klasu (W 206)

Mercedesova C-klasa ostaje voluminozan model koji donosi profit, no istovremeno mora podići percepciju kvalitete i tehnološke inovativnosti na višu razinu. Povrh svega, snažan je naglasak stavljen na dinamiku vožnje. S bogatom opremom i cijenama na razini prethodnika C-klasa od 330.896 kn (C 180) kreće u osvajanje domaćih kupaca

Ponekad je tako nešto neizbježno, jednostavno se morate oprostiti od starih navika kako biste imali potpuno novi početak. U novoj Mercedesovoj C-klasi (W 206) tako nema šestcilindraša na čije mjesto uskaču benzinci M 254/264 ili dizel OM 654 s dva cilindra manje. Privremena top motorizacija je 2-litreni turbo benzinac sa 190 kW (258 KS) barem dok ne stignu osjetno snažnije AMG-izvedbe C43 i C63e. Baš kao i sve preostale izvedbe modela W 206, i C 300 ima 48-voltnu mrežu te integrirani start-generator (ISG). Naime, e-motor snage 15 kW priključen je devet stupanjskom automatskom mjenjaču, te između ostaloga služi i uglađenoj start-stop funkcionalnosti.

Dodatni ‘boost’

U to smo se uvjerili već pri prvom kretanju, ovog puta u C 200 (150 kW/204 KS) jer prijelaz s e-motora na benzinski četverocilindarski motor praktički uopće nije osjetan. Limuzina se s mjesta kotrlja tiho i bez zatrzavanja, da bi kasnije dalje nastavila jezgrovito, puna potiska. Premium-konkurencija ovim poglavljem ne vlada tako suvereno, u to smo posve sigurni. Naravno, i kod C 200 kao i kod C 180 (125 kW/170 KS) koje pogoni 1,5-litreni benzinac kodne oznake M 264 integrirani starter-generator radi po istom principu. Iznimno uglađen je i dizel (C 220, 200 KS) koji nudi još više potiska i koji će sigurno biti broj jedan po pitanju prodaje u Hrvatskoj (366.960 kn).

Pogotovo što početni modeli ne stižu više u baznoj opremi već su nadogradnja na Avantgarde liniju (iznutra i izvana). To znači da uz 9G-Tronic i zračni ovjes na stražnjoj osovini, u seriji stižu i automatska klima (Thermatic), preklopivi nasloni stražnjih sjedala, USB paket, središnji zaslon veličine 11,9-inča (30,2 cm), spremnik goriva od 66 l te prostirke od velura.
Posebno zanimljivi su i plug-in hibridi budući da Mercedes nudi veću bateriju nego uobičajeno (25,4 kWh) zbog čega je i elektro-doseg čak 100 km. No, za benzinski PHEV (C 300 e) morat ćemo pričekati kraj godine, za dizel (C 300 de) polovicu 2022.

Prostranija i prozračnija

Prelaskom u C 300 4matic cesta postaje dinamičnija i izazovnija, pa na velikom ekranu osjetljivom na dodir prebacujemo u mod Sport što, između ostaloga, pojačava i dojam zvuka. Pod “ostalo” mod Sport aktivira i overboost (+200 Nm) u trajanju od 30 do 40 sekundi, dok start-generator ‘potpomaže’ s dodatnih 15 kW.
Demonstracija svega je impozantna, dodatna snaga koja se isporučuje preko kotača, ali nema ni najmanjeg utjecaja na trakciju i stabilnost C-klase. Razumljivo jer naš testni automobil raspolaže pogonom 4Matic, sportskim podvozjem te zakretnim stražnjim kotačima. Riječ je o vozački vrlo aktivnom modelu, gotovo pa sportskom automobilu iznimne stabilnosti.

nterijer C-klase djeluje prostranije i prozračnije. Međuosovinski razmak je porastao 25 (2865 mm), a dužina 65 mm (4751 mm) u odnosu na prethodno izdanje C-klase. Zbog toga na stražnjem sjedalu ima 35 mm više prostora u predjelu za noge, što je promjena koju pozdravljamo. Jer kao što vam je poznato, riječ je o najčešćoj kritici na račun prethodne generacije. Ipak, doživljaj je potpuniji s prednjih sjedala, i to ne samo zbog velikog novog središnjeg zaslona te nove generacije MBUX-a, već i spomenutih vozno-dinamičkih sposobnosti C-klase.

Za gledanje ali i diranje

Kada smo već spomenuli središnji ekran, recimo da je dostupan u dvije dimenzije – devet inča po dijagonali ili alternativno ogromni 11,9-inčni. Klima-uređajem se u slučaju odabira većeg ekrana upravlja preko istoga, s time da su komande naglašene. Nadalje, dodatno na raspolaganju stoji traka s prekidačima koja se nalazi ispod ekrana. Tako lako dostupate do vozačkih modova, asistenta za parkiranje, grijanja, pojačavanja audio-uređaja… Dakle, svih onih funkcija koje učestalije koristite. I ovdje se koristi ‘otisak prsta’ kao prepoznavanje vozača, baš kao i u S-klasi, a LED-svjetla su odsad serija.

 

Zaključak

Nova C-klasa dolazi na potpuno novoj platformi MRA-II i nudi više prostora u unutrašnjosti te aktivniju upravljivost i veću sigurnost. Svi pogoni su elektrificirani, dizeli su i dalje na ‘repertoaru’, a tu su i plug-in hibridi, kako u dizelskom tako i benzinskom izdanju. No, kvalitete nove C-klase ne možemo isključivo podvesti pod široku lepezu pogonskih agregata. Riječ je o limuzini koja je napredovala u svim segmentima, i to evidentno. Prodaja u Hrvatskoj već je započela, a hvalimo uvođenje konfiguratora koji u obzir uzima svaku nadoplatu odnosno uračunava njen utjecaj na prelazak u višu klasu poreznog opterećenja, pružajući potencijalnim kupcima točan izračun sa svim kliknutim opcijama.