BMW X1 xDrive23i/BMW iX1 xDrive30 – Sjaj u sivom

Novi X1 bi trebao biti u stanju sve podići na još višu razinu. Ponuditi više prostora, opsežnije sustave asistencije i veću raznolikost pogona. Da vidimo hoće li X1 xDrive23i i električni iX1 održati ono što je BMW obećao

Jedan BMW izađe iz tvornice u Regensburgu svakih 57 sekundi. To je više od 300 tisuća komada godišnje. Dobro, nije svaki od njih novi X1, jer se ovdje sastavlja i stariji model X2 koji silazi s iste proizvodne trake. Ali nema mjesta kaosu. Impresivno, pogotovo jer je X1 već baziran na novorazvijenoj FAAR platformi koja više nema previše dodirnih točaka sa starom. Novi BMW ima još novosti – dva benzinska i dizelski (sa i bez 48-voltne tehnologije) motori – potpuno obnovljeni.

Također nešto potpuno novo – model iX1. Izvana i u unutrašnjosti gotovo identičan modelu X1, ali je malo narastao u svim dimenzijama. Električar je jasno posebno oprezan kada je u pitanju koeficijent otpora zraka. On kod njega iznosi samo 0,26 Cw.

E-SUV ima bateriju kapaciteta 64,7 kWh u podnici vozila između osovina, što znači da gubi dva centimetra kod udaljenosti od tla. Ali, tko će ga s ovom snagom voziti seoskim blatnjavim putovima? Po jedan električni motor na prednjoj i stražnjoj osovini isporučuju ukupno 230 kW (313 KS) i 494 Nm okretnog momenta. To omogućuje da više od dvije tone težak iX1 xDrive 30 do stotke ubrzava za 5,7 sekundi, osjetno brže od modela X1 xDrive23i, koji također nije baš traljav po tom pitanju. On ne ograničava maksimalnu brzinu na 180 km/h i na njega ćemo odmah prijeći.

U unutrašnjosti se uvijek sjedi malo povišeno na sportskim kožnim sjedalima, osjeti se samo malo tvrde plastike, ali i puno mekane kože, hladnog aluminija i tkanina koje su pažljivo postavljene i do najudaljenijih kutova. Da, dizajneri su obnovili i preuredili ovaj SUV, a to znači da su okretni gumb za upravljanje multimedijom i poluga automatskog mjenjača postali višak. Šteta za ovo prvo. Umjesto toga, naslon za ruku kao da lebdi u sredini, tu se nalaze “My Mode” prekidač načina vožnje i valjčić za glasnoću audio sustava. Ispod, naslona možemo spremiti stvari koje svakodnevno koristimo u veliki pretinac, gdje nalazimo i držače za čaše te induktivnu stanicu za punjenje koja djeluje gotovo poput oltara, na kojoj se pametni telefon bežično povezuje s novim OS8 infotainment sustavom.

Pažnja, sad postaje osjetljivo

Kao u velikom iX-u, sustav sada savija dva zaslona, svaki veličine preko deset inča, prema vozaču, što otežava rukovanje suvozaču. U redu, mnoštvo podizbornika djeluju poput aplikacije fragmentirano smješteni na ekranu, a i klima uređajem mora se rukovati putem zaslona. Potrebno je malo vremena za konfiguraciju svih ‘widgeta’ i prečaca kojima ćemo se služiti. Ali BMW dodatno pomaže s glasovnim asistentom i još uvijek postavlja prave gumbe, kotačiće i prekidače na upravljač.

 

Idemo jedan red unazad, X1 ostaje praktičan s kliznom klupom i naslonom koji se naginje prema prtljažniku u položaj za opuštanje. Kada se električna velika vrata prtljažnika otvore, sada je dostupno najviše 540 litara, s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala (trodijelni) do 1600 litara – 50 litara više nego kod prethodnika. Manje stvari možemo smjestiti u odjeljak ispod karoserije, koji se, međutim, smanjuje kako se povećava stupanj elektrifikacije pogonske jedinice.

Ostaje na pravom putu

I vraćamo se na cestu, prepuštajući sustavima asistencije da preuzmu kontrolu. BMW X1 adaptivno održava razmak i drži se sredine vozne trake do maksimalnih 210 km/h. Što se tiče izmijene trake on to sam pouzdano izvršava, ali se suzdržava se od pretjecanja po desnoj strani. On također i automatski smanjuje brzinu prije zavoja i zaustavlja se na semaforima. U isto vrijeme, iX1 ne dopušta da energija kočenja prođe uzalud. Šteta je samo što BMW snagu rekuperacije koju možemo regulirati skriva u podizborniku i što se morate vraćati na zadnji izbornik kada mijenjate modove vožnje. Preglednost je, s druge strane, sada puno bolja, pogotovo jer X1 opcijski prati okolinu kamerom od 360 stupnjeva.

On vam pokazuje put s proširenom stvarnošću – koju ne spominjemo samo zato što nam leteće strelice na navigacijskom ekranu svakako pokazuju put, već zato što on tu značajku ima prije novoobnovljene ‘trojke’. Ovako, nova generacija X1 ostaje čvrsta i srčana: X1 xDrive23i (od 375.224 kn) na 19-inčnim kotačima uglavnom se muči s poprečnim spojevima i rupama na asfaltu. No, on se gotovo ne naginje u zavojima, a i model iX1, teži od dvije tone, s 20-inčnim kotačima i malo finijom reaktivnom amortizacijom snalazi se vrlo dobro.

Zvuči sportski, a uz to se uklapa i izravan upravljač. A turbo motor? On je snažan momak. Osobito zato što je 23i s 204 KS podržan generatorom od 14 kW. On lagano pokreće benzinski motor i pojačava ga kad se povuče lijeva polugica mjenjača iza volana. Motor s unutarnjim izgaranjem snažno gura X1 zahvaljujući punih 320 Nm. I to tako brzo da Magna mjenjač s dvostrukom spojkom ne može uvijek pratiti. Nema više ručnog mjenjača, bez obzira koja varijanta modela X1 trenutno silazi s proizvodne trake u Regensburgu.

ZAKLJUČAK:

Novi X1 je skuplji, nudi više prostora i sustava asistencije, kvalitetniji je i vrlo dinamičan baš poput električnog modela iX1. Međutim upravljanje multimedijom je postalo kompliciranije, a SUV-i nekih drugih premium proizvođača su bolji kod udobnosti ovjesa.