Treća generacija BMW X1 (2022.) u HR-salonima
U društvu medija u zagrebačkom BMW Tomić City Store na Roosveltovom trgu ekskluzivno je predstavljena treća generacija novog BMW-a X1
Novi BMW X1 kupcima se nudi s benzinskim, dizelskim, plug-in pogonom, ali i ako potpuno električno vozilo (iX). Za plug-in verziju te iX model ćemo još malo morati pričekati, dok se ‘benzinci’ i ‘dizelaši’ već nude svojim kupcima. Dimenzijama se ovaj model dosta približio modelu X3, djeluje konkretnije i ergonomičnije.
Godine 2009. BMW je prvi put lansirao X1 – u to vrijeme još uvijek temeljen na platformi sa stražnjim pogonom. Trinaest godina kasnije, tvrtka sa sjedištem u Münchenu predstavlja treću generaciju X1 i drugu na arhitekturi s prednjim pogonom. Sada je X1 nepogrešivo SUV.
Sve u svemu, X1 je 5,3 cm dulji (4,5 m), 2,4 cm širi (1,85 m) i 4,4 cm viši (1,64 m) od svog prethodnika. Međuosovinski razmak također raste – za 2,2 do 2,96 m. Nije dobio čudovišni bubreg serije 4, već je umjesto toga dobio karoseriju dotjeranu za aerodinamiku s laganim aluminijskim poklopcem motora.
U unutrašnjosti upada u oči novi dvostruki zaslon koji je blago zakrivljen prema vozaču. Zaslon je poznat iz nedavno obnovljene serije 3 i serije 4, ali dizajneri su ga uspjeli integrirati u X1 zbog potpuno redizajnirane unutrašnjosti u kojoj više nećete naći okretni kotačić. Zaslon eliminira većinu gumba, a u pozadini radi BMW-ov najnoviji operativni sustav OS 8. Ispod središnjeg ventilacijskog otvora nalazi se uspravna površina za induktivno punjenje prikladnih pametnih telefona – preklopna kopča drži telefone u položaju.
Putnici imaju koristi od većih vanjskih dimenzija. Malo je više prostora za ramena sprijeda i više prostora za noge straga. Stražnje sjedalo može se preklopiti u omjeru 60:40 i po želji pomaknuti u smjeru vožnje za 13 cm. U prtljažnik stane 540 l prtljage, 35 l više nego prije. S preklopljenim naslonima 1600 l. Navigacijski sustav, dvozonski automatski klima uređaj, pomoćnik pri parkiranju uključujući kameru za vožnju unatrag i proširena ponuda sustava pomoći vozaču sada su dio standardne opreme.
Tu je i dodatni Driving Assistant s upozorenjem na promjenu trake, upozorenjem na vozila u mrtvom kutu i upozorenjem na poprečni promet straga. Ovaj pomoćnik također uključuje upozorenje za izlazak, koje upozorava putnike da ne otvaraju vrata kada se vozilo ili biciklist približava vozilu.
Vozila se već mogu naručiti, a prve isporuke krenut će u listopadu. Zasada su dostupne izvedbe s benzinskim i dizelskim motorom, a kompletan cjenik možete pogledati ovdje.