Jeep Wrangler postao dvostruko bolji
Stari ili novi Wrangler? Zapravo je svejedno jer Jeep je Jeep! Ali, nakon što smo poslušali prezentaciju novog Wranglera posve je jasno da želimo novog. Ne samo da su mu poluosovine dvostruko jače nego se čini i dvostruko boljim automobilom!
Izgleda, naravno, onako kako Wrangler treba izgledati. Skrojen je na tradicionalnim temeljima, sa sedam prečki na masci i trapezoidnim otvorima za kotače, ali svejedno izgleda moderno. Djelom zbog odabranih boja, djelom zbog naplataka, a djelom zbog modernije izvedbe krova i potpuno novih LED-svjetala. Ostavlja dojam najzabavnijeg lifestyle vozila na svijetu – što i jest. Nezaustavljivi tenk u kojem je svaki kilometar vožnje čista zabava – eto to je Wrangler – podsjetili smo se u okolici Samobora.
ah ta divna ravna “šajba”
Naravno, morali smo ga isprobati i to ne samo po cesti. Robustan je poput radnog stroja, ali sva komforna oprema komfor na putovanju diže na jako visoku razinu. Poanta Wranglera u operativnom smislu je tu tome što ulazak u kabinu, pogotovo straga, nije lak, ali je urnebesno zabavan. A kad uđete, mjesta zapravo ima dovoljno, dok je pogled iz vozila vrijedan poput panoramske razglednice. Osim Mercedesove G-klase i Hummera, gotovo nema drugih automobila koji imaju tako ravno vjetrobransko staklo, a u čemu je ono toliko posebno – shvatit ćete kad jednom sjednete iza njega. Ravna „hauba“ se dobro vidi i sa stražnjih sjedala, a kroz promet i cestu se probija kao veliki brod kroz valove. Pritom, dok vam je u rukama veliki okomiti volan, imat ćete dosta posla na svakom skretanju, ali ćete i uživati poput skipera na brodu. Ovdje je vožnja zaista analogno iskustvo u kojoj vozač sudjeluje čitavim tijelom.
nikad jača redukcija i nikad jače poluosovine!
Novi Wrangler, pored nove generacije osovina, donosi dvije vrste pogona na sve kotače. Nježniji je Command Trac (vezan uz opreme Sport i Sahara) i taj dozvoljava aktivaciju središnjeg reduktora prijenosa za dodatnih 2,72:1. Naravno, pogon je primarno na stražnje kotače, ali vrlo jednostavno aktivira se automatski pogon na sve kotače ili pak blokada središnjeg diferencijala. Korak iznad jest sustav Rock Trac koji dolazi uz opremu Rubicon i s kojim novi Wrangler postaje najsposobniji Jeep svih vremenu kad je riječ o terenskoj vožnji. Na njemu je još jača redukcija prijenosnih omjera 77,2:1 (prije je bilo 59:1), ali je moguće odvojeno blokirati i prednji i stražnji diferencijal. Na koncu, pritiskom gumba može se odspojiti i prednji stabilizator, nakon čega prednji kotači imaju daleko veći radni hod i uvijek ostaju na tlu za učinkovit prijenos snage.
MODULARAN POPUT IGRAČKE
U ponudi je i nekoliko izvedbi pomičnog krova s kojim Jeep ponovno pomiče granice vožnje na otvorenom. Naime, osim što postoje klasični preklopivi krovovi Jeep sada nudi i električno pokretani platneni krov, ali i mogućnost potpunog skidanja. Na koncu, u Wrangleru se nalazi i kutija s posebnim, jednostavnim i kompaktnim alatom, s kojim ćete moći skinuti krov, ali i prednja stakla, pa i sva vrata na karoseriji. K tomu, interijer Wranglera u potpunosti je periv, a posjeduje i „čepove“ na podu, pa je vodu moguće i ispustiti iz kabine. Odnosno, ako malo vode uđe u kabinu – nikakav problem. Osim toga, Jeep je sposoban voziti vodom do dubine od 76 cm, što znači da je prvi do Land Roverovih modela, izuzmemo li pick-upove, koji još drže rekord sa 90 cm dopuštene dubine vode.
CJENIK
Jeep Wrangler Cijena (kn)
2.2 Multijet (200 KS) Sport ATX8 4WD 448.289
2.2 Multijet (200 KS) Sahara ATX8 4WD 495.986
2.0 GME (280 KS) Sahara ATX8 4WD 447.011
2.2 Multijet (200 KS) Rubicon ATX8 4WD 494.636
2.0 GME (280 KS) Rubicon ATX8 4WD 463.711
Jeep Wrangler Ulnimited
2.2 Multijet (200 KS) Sport ATX8 4WD 495.681
2.2 Multijet (200 KS) Sahara ATX8 4WD 544.005
2.0 GME (275 KS) Sahara ATX8 4WD 470.847
2.2 Multijet (200 KS) Rubicon ATX8 4WD 549.805
2.0 GME (280 KS) Rubicon ATX8 4WD 474.747
MOTORI IZ GIULIJE
Motori također daju novi život Wrangleru. Tu je 2.0-litreni turbobenzinac snage 272 KS, a to je isti onaj (potpuno aluminijski) koji se ugrađuje i u modele Alfa Romeo Giulije. Wrangler s njime postiže 100 km/h za 7,6 sekundi, a poseban je i po 8 stupanjskom automatiku. Većeg obujma, ali slične snage, tu je i 3,6 litreni V6 Penstar koji razvija 280 KS koji dolazi sa 5-stupanjskim automatikom i do stotke ubrzava za 8,1 sekundu. Na koncu, tu je i dizel obujma 2,2 litre (kao u Alfi) snažan 200 KS i 450 Nm, a takav Wrangler stotku lovi za 8,9 sekundi.
• sustav Command-Trac 4×4 s omjerom puzanja 2,72:1 u osnovnoj opremi za modele Sport i Sahara
• sustav Rock-Trac 4×4 s redukcijom prijenosnih omjerom 4:1 i blokadom diferencijala Tru-Lok u osnovnoj opremi
• zaštitne ploče i stražnje kuke za vuču
• vodeći pristupni kut u klasi (Rubicon sa 2 vrata) od 36,4 stupnja, prelazni kut od 25,8 stupnjeva, silazni kut od 30,8 stupnjeva i visina od tla veća od 25 cm
• prolazak kroz plitku vodu do 76 cm
• kapacitet vuče do 1500 kg (model sa 2 vrata) i 2500 kg (model sa 4 vrata)
Svaki Wrangler nosi oznaku „Trail Rated” koja je dokaz njegovih legendarnih 4×4 sposobnosti. Performanse „Trail Rated” rezultat su niza zahtjevnih ispitivanja koja se izvršavaju u sljedećim područjima: TRAKCIJA, PROLAZAK KROZ PLITKU VODU, RAZINA UPRAVLJIVOSTI, POKRETLJIVOST i VISINA OD TLA. To je Wrangler – sposoban za sve i drukčiji od drugih. Originalan do kraja.