Jaguar F-Pace D300 HSE (2021.)

Jaguarov uvelike najprodavaniji model nedavno je obnovljen. No ne dajte se zavarati diskretnim vanjskim promjenama jer F-Pace je iznutra potpuno nov. I pruža potpuno novi doživljaj vožnje

Teško je odrediti kada su točno premium SUV-i od premium limuzina preoteli titulu preferiranog statusnog simbola onih kojih ih si mogu priuštiti, no nema sumnje da ovi prvi brojkama višestruko nadmašuju ove druge. Pritom se ne moramo previše zagledavati u prodajne brojke pojedinih proizvođača – premda F-Pace, primjerice, već dugo jest najprodavaniji, a samim time i najvažniji model britanske marke, koji stalno ruši rekord za prodajnim rekordom – da bismo toga bili svjesni. Prošećete li, recimo, središtem bilo kojeg većeg grada, pa čak i Zagreba, primijetit ćete popriličan broj primjeraka Jaguarova luksuznog SUV-a. S druge strane, limuzine XF ili XE rijetkost su koje potvrđuju u prvoj rečenici ustanovljeno pravilo.

Kvalitativni i tehnološki iskorak

S obzirom na važnost F-Pacea, Jaguar ga je krajem prošle godine temeljito obnovio. Ne toliko izvana – premda su diskretno dotjerana i prednja i stražnja LED-svjetla, poklopac motora, odbojnici i maska – koliko potpuno novom unutrašnjošću, čime je zapravo ispravljena jedina objektivna boljka F-Pacea. Dosadašnji interijer, koji nije bio na razini njemačkih konkurenata, zamijenjen je značajno modernijim, luksuznijim te kvalitativno dojmljivim ambijentom.

Pažnja prema detaljima u opremljenijim verzijama, poput testirane izvedbe HSE prepune kože, drveta i aluminija, nadilazi čak i okvire segmenta u kojem ne manjka impresivnih automobila. Svaki prekidač, tipka i površina koju biste u nekom trenutku mogli dotaknuti djeluje skupocjeno, od onih za otvaranje prozora i dodirnih površina na upravljaču do komandi klime, na dodir hladnih aluminijskih polugica za promjene stupnjeva prijenosa i same ručice mjenjača, kao i prekrasnih sjedala Diamond Quilt Windsor presvučenih kožom.

Iskorak je učinjen i tehnologijom – pored 12,3-inčnih digitalnih instrumenata, interijerom dominira 11,4-inčni visokorezolucijski zaslon novog infotainmenta Pivi Pro. Oblikom i veličinom nalik na tablet i pojednostavljen jasnim i intuitivnim izbornicima, sustav je responzivan i pun korisnih funkcija. Kao i prije, F-Pace je i korisno prostran – straga ima ugodno puno prostora i za dulja putovanja (čak i uz opcijski panoramski krov), a prtljažnik ima volumen od 755 litara.

U vožnji još uvjerljiviji

Usporedo s obnovljenim F-Paceom lansirana je i njegova PHEV-verzija (s dosegom električne vožnje do 53 km), a sve ostale (također poboljšane) pogonske opcije Ingenium imaju MHEV, odnosno 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju. Ona je dio i testirane verzije D300, pokretane najsnažnijim turbodizelašem u ponudi sa 300 KS i 650 Nm okretnog momenta, osmostupanjskim automatskim mjenjačem te pogonom na sve kotače.

Kao i obično kod snažnih dizelaša, brojke, poput 6,4 sekunde za ubrzanje do 100 km/h u slučaju F-Pacea D300, govore samo dio priče te daju tek površan uvid u performanse. Veliki SUV u vožnji djeluje još uvjerljivije, osobito prilikom međuubrzanja koja uz samo djelomičan pritisak desne papučice omogućuju brzo svladavanje i zahtjevnijih pretjecanja. Pritom je redni šestcilindraš izrazito uglađen u cjelokupnom rasponu rada, a pri višim okretajima (iznad 3200 o/min) ima i ugodno ljutit zvuk. U sam vrh segmenta F-Pace svrstava i ZF-ov izvrstan automatski mjenjač – izmjene su pretežno gotovo neosjetno meke i pravodobne uz tendenciju ranih izmjena naviše, odnosno kasnih naniže radi smanjenja potrošnje goriva, odnosno emisije CO2. Naravno, može ih se pooštriti odabirom moda Dynamic ili manualnim izmjenama putem polugica iza upravljača.

Staložen, uglađen, stabilan

Ovakvom premium vozilu, međutim, najbolje pristaje mod Comfort koji, poput gore spomenutog Eco i Rain-Ice-Snowa, mijenja postavke servoupravljača, mjenjača, odziv gasa i opcijskih adaptivnih amortizera. Tada je ovaj gotovo 4,8 metara dug i dva metra širok SUV izrazito lagodan i opuštajući u vožnji, čak i gradom, uz mekan, a precizan servoupravljač i vrlo dobro namješten ovjes. Iako je iznenađujuće podatan s obzirom na serijske 21-inčne naplatke opreme HSE, na našim smo prometnicama nerijetko poželjeli još veću udobnost, koju bi donijeli dimenziju manji kotači.

F-Pace je pri visokim brzinama na autocesti prvoklasno staložen, uglađen i stabilan, kao stvoren, drugim riječima, za vožnju od Zagreba do Münchena bez stajanja. Na otvorenoj cesti najočitije je primjetan rezultat tisuća uloženih sati Jaguarovih inženjera u dinamične vozne osobine. Rijetko koji automobil iznad dvije tone ovako samouvjereno svladava seriju zavoja – kretanja karoserije odlično su kontrolirana, kočnice precizne i snažne, trakcija pogona na sve kotače uvjerljiva na suhom i mokrom, a i prianjanje je na jednako visokoj razini. Daleko od toga da se F-Pace može voziti poput F-Typea, ali dinamičnost svojstvena svim Jaguarovim modelima prisutna je i u SUV-u.

Premda nije potpuno nov model, obnovljeni F-Pace zahvaljujući potpuno novom interijeru predstavlja vrlo značajan napredak u odnosu na izvorni model lansiran 2015. te je sada prava alternativa modelima iz Audija, BMW-a i Mercedesa. F-Pace D300 starta od 552.165 kuna, a potpuno opremljena HSE-verzija stoji 691.305 kuna.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

DxŠxV 4747 x 2071 x 1664 mm, međuosovinski razmak 2874 mm, prtljažnik 755/1804 litre, masa 2083 kg

Motor

Turbodizelski, 2996 ccm, šest cilindara, 24 ventila, 221 kW/300 KS pri 4000 o/min, okretni moment 650 Nm od 1500 do 2500 o/min

Prijenos

Osmostupanjski automatski mjenjač, pogon na sve kotače

Vozne osobine

0-100 km/h…… 6,4 s

Najviša brzina…..230 km/h

Potrošnja deklarirana….7,4-7,8 l/100 km

Potrošnja na testu….8,9 l/100 km

Emisija CO2…….194-206 g/km

Konkurenti (početni modeli)

Audi Q5 50 TDI quattro (286 KS) od 548.869 kn, BMW X3 xDrive 30d (286 KS) od 524.169 kn, Mercedes GLC 400d 4MATIC (330 KS) od 560.905 kn

Cijena

Početni model D300………552.165 kn

Testirani model D300 HSE……691.305 kn

Ocjena

PLUS: Unutrašnjost, bogata oprema, dojam luksuza i kvalitete, performanse, uglađenost, udobnost

MINUS: Udobnost bi mogla biti bolja na manjim kotačima