Jaecoo i Omoda stigli u Hrvatsku

Hrvatsko tržište uskoro postaje bogatijim za dva nova automobilska brenda. Riječ je o Jaecoou i Omodi, brendovima u vlasništvu najvećeg kineskog izvoznika automobila - Cheryja. Predstavljamo dva izdvojena modela koja premijerno stižu na naše tržište u travnju 2025.

Kineski Chery u međuvremenu je postao dobro poznat i izvan Azije. Riječ je o najvećem kineskom izvozniku automobila koji je 1,4 milijuna jedinica prodao u 80 zemalja diljem svijeta. Dosad je izbjegavao EU, no tome je očito došao kraj. Odnedavno je dostupan u Nizozemskoj, Njemačkoj, Španjolskoj, a od početka sljedeće godine – čak i u Hrvatskoj! Naime, domaći uvoznik Grand Automotive u završnim je pregovorima s Kinezima oko zastupanja Cheryjevih marki Jaecoo i Omoda. Riječ je o vozilima koja su posebno prilagođena tržištu EU-a, što znači da su kvaliteta izrade i opremljenost podignuti na najvišu razinu.

Omodu i Jaecoo mnogi vide kao pandan korejskim markama Hyundaiju i Kiji, osobito kada je u pitanju dizajn. Mi bismo dodali da su poprilično dobro ‘skinuli’ i Range Rover/Land Rover, poglavito kada je u pitanju model Jaecoo 7. Srednjoročno Kinezi planiraju na EU-tržišta uvesti i treću marku Exlantix te u ponudi imati desetak modela. Za razliku od ostatka kineske konkurencije koji primarno ‘gura struju’, Chery je još uvijek fokusiran na motore s unutarnjim izgaranjem, što znači da u ponudi također ima i plug-in hibride. Ako se dogovori između domaćeg zastupnika i Cheryja uspješno zaključe, u travnju bismo u domaćim salonima mogli premijerno vidjeti Omodu 5 i Jaecoo 7, a nešto kasnije i ostatak modelske game.

Omoda 5 – kineski X-Ceed

Crossover moderna izgleda s dužinom od 4,40 i međuosovinskim razmakom od 2,63 metra cilja točno u srce kompaktne klase. Dakle, prvenstveno na konkurente poput Kije X-Ceed. Vizualno Omoda 5 zadržava određenu razinu neovisnosti, iako neke linije neodoljivo podsjećaju na spomenute korejske, ali i japanske suparnike. Iznutra ne djeluje toliko opterećeno i uzbudljivo, a umjesto šarenih razigranih aplikacija na velikom ekranu, tu je gotovo konvencionalni, samostojeći dualni digitalni kokpit veličine 2 x 10,25 inča. Oko njega je raspoređen elegantni izbor materijala s ukrasnim elementima od kristalnog stakla, kakvih je dosad bilo samo u BMW-u. Omodu 5 pogoni 1,6-litreni turbomotor sa 145 KS, uparen sa sedmobrzinskim DCT-mjenjačem. Napredni sustavi asistencije uvršteni su u popis serijske opreme, a uključuju adaptivni tempomat, automatsko kočenje u nuždi… Omoda 5 cilja mlađu, dinamičnu generaciju vozača, pa očekujemo da će sukladno tome biti određena i njezina prodajna cijena.

Jaecoo 7 – azijski Range Rover Sport

Sličnost s Range Rover Sportom se ne skriva, uostalom zašto i bi kada su JLR i Chery strateški partneri. Jaecoo 7 (4,50 x 1,86 x 1,68 metara) je školski primjer C-segmenta i cilja na konkurente poput VW Tiguana, Kije Sportage, Hyundaija Tucsona… Ističe se svojim dopadljivim, robusnim, ali elegantnim izgledom u kojem dominira velika prednja rešetkasta maska. Jaecoo 7 bi trebao potaknuti interes ljubitelja luksuza i avanture. Unutrašnjost odiše prostranošću i komforom, korišteni su vrhunski materijali. Nama najinteresantniji pogon zasigurno je 1,6-litreni turbak sa 145 KS uparen sa sedmobrzinskim DCT-om.

PHEV-izvedba pak nudi električni doseg od gotovo 100 km, dok je u kombiniranom ciklusu u igri oko 1200. Posebnu pažnju kupaca privući će bogata serijska oprema (el. podesiva kožna sjedala, daljinsko uključivanje ventilacije/grijanja, navigacija…). Općenito, Jaecoo 7 se nudi u tri paketa opreme – Vortex, Glacier i Inferno – a na popisu dodatne opreme su panoramski krov, grijana i ventilirana sjedala, veći 14,8-inčni središnji ekran (serija 13,2 inča)… Očekivani dolazak na tržište je – baš kao i za Omodu 5 – travanj 2025. godine.