Dongfeng Box – Novi vjetrovi s Istoka

Redakcija Auto motor i sporta dobila je ekskluzivno pravo u Ljubljani sjesti i provozati se u novom modelu Dongfenga imena Box. Kineski gradski električni automobil kod nas će uvoziti Auto Hrvatska, a mi iz Slovenije donosimo prve dojmove

Jeste li čuli za automobil imena Box? Niste? Donedavno nismo ni mi, ali smo ubrzo imali prilike saznati sve o malenom gradskom e-automobilu. Slovenski uvoznik i partner naše Auto Hrvatske osigurao nam je jedno poslijepodne  kako bismo se pobliže upoznali s vozilom koje je tek stupilo na europsko tlo,  a zanimljivo je da je prvi model prodan upravo u Sloveniji. Podno Krima, 1107 metara visoke planine koju lokalno stanovništvo naziva ‘zapadnim  stražarom’ Ljubljane, na kišnom parkiralištu dočekao nas je svjetloplavi Box.  Iako nas vrijeme nije mazilo, to nas nije sprječavalo da odradimo prve vožnje po brdovitim cestama spomenutog Krima. U tehničkim specifikacijama koje su nam bile dostupne može se iščitati da se Box nudi s manjom (31,4 kWh) baterijom, dok smo mi sjeli u izvedbu s većom, onom od 42,3 kWh. Treba odmah napomenuti kako neto upotrebljivost baterije iznosi okruglih 40 kWh, uz kombinirani WLTP-doseg od 310 km.

Dostatna prostranost

Odmah pri ulasku u vozilo primijetili smo da sprijeda za vozača i suvozača ima dovoljno prostora u automobilu dimenzija 4030/1810/1570 mm, uz međuosovinski razmak od 2660 mm. To omogućuje i dovoljnu prostranost na stražnjoj klupi za putnike visoke do 180 cm. Ni prtljažnik obujma 326 litara nije za odbaciti, uz položenu stražnju klupu on može narasti do respektabilnih 945 litara. Također smo primijetili kako su funkcije (mjenjač) te zaslon multimedije identični onom iz raskošnog modela Seres 6, koji smo testirali prije više od godinu dana. Velikom većinom (klima-uređaj, svjetla, audiosustav, tehničke postavke…) upravlja se putem 12-inčnog dodirnog zaslona koji svojom visokom rezolucijom zaista djeluje raskošno, funkcija postavki ima bezbroj, pa tako rad svjetala i maglenki, snagu kojom će se dopunjavati baterija, načine rada i još koječega postavljate preko zaslona. Na kraju ubrzo shvatite kako jedino mjenjač i upravljački mehanizam nije povezan s infotainmentom. Sami rad multimedije nije previše zamršen,  dobru intuitivnost jedino ponekad kvari umjerena sporost odaziva ekrana pri upravljanju određenim funkcijama.

Visoki standardi

Mnoštvo detalja upućuje kako Kinezi misle ozbiljno, primjerice materijali u kabini su na vrlo visokom nivou, izrada je također besprijekorna, retrovizor nema okvir pa to podiže premium dojam, a i prednja vrata nemaju prozorski okvir, detalj koji su nekad koristili ekskluzivni kupe automobili. Kotači su pozicionirani na sam rub karoserije, pa uz kratke prevjese i relativno velik međuosovinski razmak u Boxu dobivate sasvim pristojnu udobnost i stabilnost pri vožnji autocestom, gdje nećete moći premašiti 140 km/h, što je  i ograničena najviša brzina. No Box je stvoren prije svega za gradsko prometovanje. 

Što se dinamike tiče, tu zasad ne možemo previše reći, jer je Box vozio na zimskim gumama, a i vremenski uvjeti (kiša/snijeg) nisu dopuštali ništa osim laganog krstarenja brdskim dionicama. Ubrzanje do 100 km/h od 12,5 sekundi i okretni moment od 160 Nm bit će dostatni za većinu gradskih manevara, a maksimalna snaga punjenja na brzom CCS-punjaču iznosi 88 kW te 6,6 kW na sporom punjaču izmjenične struje Type 2. Model Box, kako su nam rekli iz Auto Hrvatske, kod nas se očekuje u siječnju, kada će i službeno biti predstavljen hrvatskim novinarima. U  Sloveniji cijena iznosi 24.900 eura. Kod nas još nije određena, no mi  neslužbeno doznajemo da bi se trebala kretati oko 25 tisuća eura.

ZAKLJUČAK:

Dopadljiv gradski e-automobil, visoke kvalitete izrade i materijala u kabini, uz solidnu udobnost te ne previše zamršen rad multimedije mogao bi, uz  korektnu cijenu, biti konkurentnim u klasi gradskih e-vozila.

 

Box je samo početak ofenzive

Iako smo imali prilike voziti model Box, on je tek početak lavine novih  modela s Istoka. Dongfeng je već predstavio kutiju, ali mali električni  automobil u pametnom dizajnu tek je početak. Kineski proizvođač planira u  Europu do kraja 2025. dovesti više od deset modela s različitim varijantama  pogona. Ostatak asortimana uključivat će nešto veće automobile, poput  SUV-ova Aeolus Mage i Huge, Venucia V-Onlie, Voyah Free i Courage, kao i brutalni MHero 917 s više od 1000 KS. Tu su i limuzine poput Epi 007 u formatu Tesla Model 3 i Voyah Passion, masivni kombi Voyah Dream i pickup Rich 7.