Tanja Stadnić, Moldavka koja slika Porscheove modele na najuzbudljiviji način
Slučajan splet okolnosti, slikarski talent, ali neosporno i dobar osjećaj za biznis prema modernim standardima, atraktivnu Tanju Stadnić pretvorio je u najčvršću umjetničku sponu između vlasnika i njegova automobila
Sasvim slučajno, privučeni izazovnim linijama 911-ice, zakačili smo se na seriju fotografija Porschea među kojima je bilo i podosta akrilnih slika. Nesvakidašnjih…
Nismo iz prve pogodili o čemu je riječ, ali svega nekoliko klikova dovelo nas je do atraktivne Moldavke, Tanje Stadnić, njenog kista i ljubavi prema slikanju automobila, odnosno Porschea.
Naime, Tanja je sa svojim radovima prisutna na Facebooku, ali i Instagramu gdje ima nekoliko tisuća poklonika. Uglavnom, malo po malo Tanja je strast prema slikanju i ljubav prema Porscheovim linijama spojila u – jedno.
Svemu je dodala dozu ekskluzivnosti, prestiža i senzacije, pa je danas afirmirana i poznata među slavnim vlasnicima Porschea, koji i jesu najčešći kupci njenih radova. Mi ipak nismo mogli sjediti mirno, pa smo kontaktirali Tanju da saznamo kako je sve započelo te u čemu je tajna njene umjetnosti.
AMS: Kako si odrasla i što je bila tvoja prva ljubav tijekom odrastanja? Kist ili automobil?
Stadnić: Rođena sam u Moldaviji i ne mogu reći da sam od malih nogu zaluđena automobilima. Moja prva ljubav bilo je crtanje, želja da slikam i budem kreativna.
Toliko sam to voljela da su mi roditelji omogućili da krenem u dječju školu umjetnosti, a strast me kasnije odvela do Akademije primijenjenih umjetnosti gdje sam studirala glazbu, kazalište i likovne umjetnosti te ondje pronašla likovnjaka u sebi. Otkrila sam svoj apstraktni stil i izradila portfolio.
AMS: U kojem je trenutku rođena ideja ekskluzivnog slikanja automobila i koja je bila prva narudžba?
Stadnić: Zanimljivo je to iskustvo. Tijekom jednog posjeta galeriji umjetnosti gotovo sam se spotaknula ispred slike 911-ice. Trenutno me obuzela njena ljepota, a da stvar bude bolja, upravo smo u to vrijeme i sami kod kuće imali Porsche 911, no dotad nikad nisam povezivala svoj umjetnički rad i Porsche.
No u tom se trenu sve promijenilo i rođen je moj projekt Porsche Acrylic Art. Prvu akrilnu sliku, bio je to model 991R, napravila sam za bliskog prijatelja iz Stuttgarta, a zatim sam morala napraviti novi portfolio kako bi privukla klijente. Prvi kupac bila je ugodna osoba iz Nizozemske koja je vidjela moje radove u jednom ovlaštenom uvozništvu Porschea.
AMS: Koliko si otad naslikala automobila i koji ti je model najdraži?
Stadnić: Moram priznati da sam otad naslikala iznimno mnogo Porschea. Mislim da je riječ o 55 radova, ali zbog privatnosti klijenata ne mogu sve objaviti na svojoj stranici. Moj najdraži model i dalje ostaje 911, bez obzira je li riječ o novim serijama ili klasičnim modelima. To je pravo umjetničko remek-djelo samo po sebi te je stoga 911 cijenjen i na akrilnoj slici. Osim u njemu, uživala sam i u slikanju Porschea 365.
AMS: Imaš li ekskluzivni poslovni odnos s Porscheom ili je slikanje modela iz Stuttgarta jednostavno tvoj izbor? Kako se uopće razvio taj odnos?
Stadnić: Moj suprug je apsolutni entuzijast kad je riječ o Porscheovim modelima, pa je itekako dobro umrežen i poznat na sceni istomišljenika posvuda, pa i u Stuttgartu. I zato, nakon što smo lansirali naš koncept, nije nam bilo teško pristupiti Porscheu i mreži distributera diljem svijeta.
A danas, s Instagramom i LinkedInom sve je znatno jednostavnije, pa čak ako govorimo i o pronalasku prave publike i klijentele. Uglavnom, nakon nekoliko mjeseci dobili smo poslovne prijedloge od Porschea na globalnoj razini i ideja je potpuno zaživjela. Brojne smo kontakte dobili čak i od Porscheove centrale pa smo i njima isporučili dvije akrilne fotografije.
AMS: Budući da si školovana umjetnica, slikaš li još što osim automobila? Gdje još pronalaziš uzbuđenje i inspiraciju?
Stadnić: Njegujem apstraktnu interpretaciju ideje i naravno imam još radova koje možete također pogledati na Internetu. Međutim, nakon što sam pokrenula projekt Porsche Acrylic Art, toliko sam zaposlena da jednostavno više nemam vremena za neke druge radove i istraživanja.
U mom fokusu sada je samo Porsche i to ne samo zato što volim slikati automobile, već i stoga što upoznajem nevjerojatno zanimljive ljude iz cijeloga svijeta. I moram naglasiti da se apstraktnim djelima uvelike teže probiti na svjetsku scenu.
AMS: Ljubitelji automobila govore o pravoj ljubavi, strasti i umjetnosti, a čini se da ti svojom tehnikom slikanja doslovce spajaš sve te emocije. Koliko aute voliš kao vozačke strojeve i možeš li nam ispričati neko svoje konkretno iskustvo?
Stadnić: Potpuno ste u pravu! Iskreno uživam u vožnji svog Porschea, svakodnevno se na posao vozim u Cayenneu Dieselu S, ali često sjednem i za volan 911-ice, odnosno 991 GTS-a Cabrio. U početku sam mislila da mi suprug neće dati da ga vozim jer ga zaista čuva i njeguje kao svoju bebu.
No jednom smo se vraćali iz Italije i on je bio poprilično umoran. Zamijenili smo se, on je zaspao, a ja sam se zanijela s papučicom gasa. Sjećam se, tada sam prvi put vozila 270 km/h i znam da ništa nije bolje od prvog vozačkog uzbuđenja u 911-ici.
AMS: U redu, kupila si nas! A sad nam reci kako bi to izgledalo da želimo naručiti sliku od tebe? Koja je procedura i kako se odlučuješ za izbor boja i ekspresije? Evo, recimo da vozimo Porsche 959.
Stadnić: Prvi korak je upoznavanje klijenta. Ako je moguće, upoznavanje i intervju radim uživo. Ako nije, e-mail je druga, odnosno sporedna opcija. Zatim sama napravim ili na neki način pribavim fotografije konkretnog automobila u visokoj rezoluciji te krećem na otkrivanje pozadinske priče i povijesti modela.
Proučavam fotografije i arhivsku dokumentaciju. U drugom koraku strastveno se posvećujem slikanju u svom studiju, a izbor boja ovisi o prvom razgovoru s klijentom te boji automobila.
Inače, klijent će osim osobno potpisane fotografije dobiti i „Certifikat o autentičnosti“ kako je akrilna slika kreativno djelo Tanje Stadnić.
I na koncu, meni jednako draga gesta jest poklon visokokvalitetnog vina iz Moldavije gdje sam rođena, koje uručujem uz sliku kao još jedan dodir osobnosti. Cijelo vrijeme, od razgovora do predaje gotove fotografije, traje oko tri do četiri tjedna. Posljednji, treći korak je uručivanje slike koje volim sama ‘režirati’, pa ako je izvedivo, sliku dostavljam za volanom Porschea. I sam taj trenutak trebao bi biti svečan poput privatne zabave, jer moj je cilj da klijent zbog ekskluzivne kupnje blista od sreće.