Intervju Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora u Porscheu

Rimac je idealan partner za budućnost -O Porscheovoj kupovini deset posto dionica tvrtke Rimac, u našim se medijima vrlo mnogo govorilo i pisalo. Poslovni potez uglavnom je promatran iz ugla tvrtke iz Svete Nedelje, no nitko dosad nije upitao Porsche o razlozima tog ulaganja. Donosimo ekskluzivni intervju sa zamjenikom predsjednika Izvršnog odbora Porschea - Lutzom Meschkeom

AMS: U međuvremenu se na tržištu etablirao velik broj manufaktura električnih sportskih automobila i e-tunera. Zašto je Porsche odlučio svoj novac uložiti baš u tvrtku Rimac?
Meschke: Rimac je nedvojbeno više puta dokazao svoju kompetenciju u poglavlju elektromobilnosti. Učinio je to putem ideje i realizacije električnih sportaša Concept one i C-Two, kao i inovativnim komponentama koje je ugradio u ta vozila. Budući da je Porsche ušao u elektroofenzivu, smatramo da je ova mlada tvrtka idealan partner za budućnost, kako zbog perspektivnih projekata tako i metodologije pristupa rješavanja problema.

AMS: Što je presudilo u odluci kupnje 10 posto dionica tvrtke? Je li riječ o softveru, hardveru, know-howu ili jednostavno – svemu zajedno?
Meschke: Prije svega, u Rimcu štima ‘cijeli paket’. Iako je tvrtka mlada, uspjela se na globalnoj razini nametnuti kao čvrsta veličina u segmentu supersportskih električnih automobila. Primjerice, C-Two bi trebao razvijati 2000 KS te postizati brzinu od 412 km/h. Uz sve to, sustav brzog punjenja u samo pola sata bateriju vraća na 80 posto njezina kapaciteta. Riječ je o impresivnim brojkama. Rimac ujedno proizvodi komponente od iznimne važnosti za elektromobilnost, što svakako otvara mogućnosti za zajedničke projekte.

AMS: Koliko je u cijelom projektu za Porsche važan Mate Rimac kao CEO, osnivač društva i velik ljubitelj električnih sportskih automobila?
Meschke: Mate Rimac je poduzetnik impresivnih sposobnosti koji ima jasnu viziju. Još 2009. je u vlastitoj garaži radio na električnom supersportašu, a danas u svojoj vrlo uspješnoj firmi zapošljava više od 400 radnika. Riječ je o izvanrednom postignuću. Elektromobilnost ne može zaživjeti bez takvih entuzijasta koji će uvijek iznova tu tehnologiju tjerati do novih granica. Unatoč svemu, iza naše odluke i investicije nije stajala ni jedna osoba, već cjelokupni koncept tvrtke Rimac. Dakle, odluka je donesena zbog cijelog presjeka tvrtke.

AMS: Je li Rimčeva tehnologija (ili neki njezin dio) već ugrađena u Mission E ili je riječ isključivo o projektima za budućnost? Uostalom, može li se uopće tehnologija iz manufakturnih automobila prenijeti u velikoserijske? Je li to ostvarivo?
Meschke: Rimčeva tehnologija zasigurno neće biti dio našeg Taycana koji ste dosad poznavali kao Mission E. Taycan na tržište stiže već iduće godine, tehnologija koja se ugrađuje u njega odavno je razvijena i trenutačno je u završnoj fazi testiranja. U ovom trenutku analiziramo i procjenjujemo kako i na kojim projektima ćemo surađivati s Rimcem, te koji će projekti u konačnici za nas imati najviše smisla.

AMS: Koje je vaše mišljenje o Conceptu One i Two? Može li tehnologija iz ovih dvaju automobila igrati značajniju ulogu i u Porscheu? Primjerice, u sportu?
Meschke: Oba supersportaša predstavljaju vrh elektromobilnosti, tu nema dvojbi. Uostalom, brojke koje iznosi Rimac to i potkrepljuju. No, uvelike važnije od tih automobila su funkcionalno i učinkovito osmišljene komponente koje su ugrađene u njih. Primjerice, baterije i elektropogon, razvoj digitalnih sučelja između čovjeka i stroja… To su zanimljiva ishodišta koja su od iznimnog interesa za Porsche.

AMS: Prvi Porsche na struju je ‘pred vratima’, već ste nam pokazali i mjesto gdje ćete ga proizvoditi. Kakve su reakcije budućih kupaca? Što Taycan generalno znači za Porsche i kolika je njegova važnost u gami?
Meschke: Budite sigurni, Porsche će i u budućnosti nuditi najsportskije automobile u odgovarajućim segmentima. Doduše, u ovom trenutku električni automobili još uvijek nisu spremni za visok stupanj vozno-dinamičkih mogućnosti, no to će se vrlo brzo promijeniti. U ovom trenu testiramo različite prototipove Taycana, i mogu vam otkriti da smo oduševljeni njihovim mogućnostima. Prije svega nude količinu emocija za koju smo mislili da električni automobili nikada neće ponuditi. Zahvaljujući baterijama koje su smještene u podnici, težište je nisko pa je automobil vrlo dinamičan. Ubrzanja su brutalna, a bočna dinamika izvrsna. Kao što sam vam rekao, bez obzira na nove tehnologije, Porsche će uvijek ostati – Porsche.