Honda Civic e:HEV – Mali Accord
Na hrvatsko tržište stiže nova generacija Honde Civic koja se protegnula na 455 cm te se nudi isključivo u hibridnoj varijanti snage 184 KS. Donosimo prve dojmove iz vožnje
Jedan od senatora na automobilskom tržištu, s posebnim statusom kod dobrog dijela hrvatskih kupaca svakako je i Honda Civic. Osim što je na tržištu prisutna već pola stoljeća, broj prodanih primjeraka penje se iznad 17 milijuna odnosno i desetak milijuna više dodamo li tome i brojne karoserijske podvarijante. Jedanaesta generacija koja je službeno predstavljena prije par mjeseci, sada napokon stiže i u prodajne salone. Izvana dizajnerski ne možemo govoriti o nikakvoj revoluciji budući da se oprezno naslanja na svoje prethodnike, ali bez nekih pretjeranih eskapada.
Time će se vjerojatno lakše dopasti širem krugu kupaca, ali je isto tako dio njih Hondu volio upravo zbog hrabrosti i drugačijeg pristupa. Sjetimo se samo osme generacije. Ipak, oštrija linija ramena i veliki stražnji prozor na račun lakših vrata prtljažnika dobro su došli detalji. Kao i kod ekstravagantnijeg prethodnika niti sada nema vidljivih ispušnih cijevi što je sasvim u skladu s ponudom koja se bazira isključivo na hibridnoj tehnologiji. Novi Civic stoga nosi dodatak e:HEV, a sustav kombinira rad 2-litrenog atmosferskog benzinca (143 KS) i dva elektromotora za ukupnu snagu sustava od 184 KS.
Vrhunski usklađeno
Benzinac, kao što je to običaj među hibridima, već tradicionalno radi u Atkinsonovom ciklusu kako bi iskoristivost bila veća dok sami e-motori imaju različite namjene. Prvi je u svojstvu starter-generatora te ima dvojaku funkciju, da puni litij-ionsku bateriju kapaciteta 1 kWh te da izravno strujom napaja drugi e-motor. Potonji pak služi za izravni pogon prednjih kotača. Benzinac također ima dvojaku ulogu te može služiti za punjenje baterije strujom, ali i izravno pogoniti Civica. U tom slučaju spojka se zatvara kako bi benzinac bio izravno spojen na kotače. Posljedično, benzinac pristupa pogonu prednjih kotača u fiksnom prijenosnom omjeru što znači da Honda ne koristi komplicirani sustave poput planetarnih zupčanika ili zloglasnog CVT-mjenjača s takozvanim gumi-efektom gdje visoki okretaji ne prate razvoj snage na cesti iako se pomalo nespretno koristi zbunjujući naziv eCVT.
U konačnici postoje tri moda rada – električni, benzinski i hibridni, a koji će kada djelovati i kakva će biti njihova suigra odlučuje i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) sustav. U praksi početak je uvijek na struju nakon dok se benzinac priključuje prema potrebi kada su opterećenja veća. Vozač nema nikakav utjecaj na rad sustava, ali je dobra vijest da on djeluje izuzetno uigrano te da su sve promjene praktično neprimjetne. Kako bi se spriječilo da motor s unutarnjim izgaranjem (iliti benzinac) pod visokim opterećenjem ne iskoči iz “soft spot” područja okretaja čak su mu dani i virtualni stupnjevi. U praksi to izgleda da kod snažnijih ubrzanja pogonsku energiju osigurava veći e-motor dok benzinac stalno radi kako bi osigurao potrebnu struju. Kada se postigne željena brzina oni opadaju da bi se ponovo krenuli podizati zbog čega benzinac ima i pravu sportsku notu. Kako smo rekli stvari u praksi funkcioniraju izvrsno, 315 Nm okretnog momenta nudi više nego dovoljno potiska pa je i ubrzanje do 100 km/h ispod osam sekundi odnosno brže od, u EU nedostupnog 1,5-litrenog turbo benzinca slične snage.
Elegance, Sport i Advance
Honda Civic će isto tako ponuditi solidan ovjes, ovaj puta s multilink stražnjom osovinom i vrlo predvidljivim i sigurnim ponašanjem. Upravljač je precizan i uglađen, ali bi isto tako voljeli i malo više povratnih informacija s kolnika. Zanimljivo da su na testnom primjerku sa srednjim paketom opreme Sport došle i vrlo sposobne 18-colne Michelin Sport gume. Dobra je vijest da s 1500 kg hibridni Civic nije pretežak zbog čega je još lakše moguće doseći tvornički prosjek od 5 litara na 100 km. Što se komfora tiče, ovjes je nešto tvrđe postavljen, ali ne i neudoban. Kako se novi Civic rastegnuo za par centimetara tako i prostora za koljena straga ima više nego što je to uobičajeno za kompaktnu klasu.
No, s druge strane, s 455 cm Civic i pomalo iskače iz okvira te iste klase pa ne čudi da sada već malo vuče na veći Accord koji se više ne nudi kod nas. Službena cijena bit će uskoro poznata no za očekivati kako će startati oko 270 tisuća kuna. Honda Civic nudit će se u tri razine opreme – Elegance, Sport i Advance, a već početna oprema nudi 17-colne alu naplatke, automatsku klimu, LED svijetla te obilje komfornih i sigurnosnih sustava pomoći vozaču.