![Image forHonda HR-V (2022.) – Nekako s proljeća](/wp-content/uploads/2022/01/HRV-otvorna-novo.jpg)
![Image forHonda HR-V (2022.) – Nekako s proljeća](/wp-content/uploads/2022/01/HRV-otvorna-novo.jpg)
Japanci na europskom tržištu nude samo jednu kombinaciju motora i mjenjača. Kao i Civic e:HEV, kompakt dobiva serijski hibridni pogon od modela CR-V, koji s dvolitrenim benzinskim motorom od 184 KS ili puni bateriju putem generatora ili sam pokreće prednje kotače pri većim brzinama. e-CVT prijenos razvrstava pogon, koji, za razliku od konvencionalnog CVT mjenjača, elektronički modulira okretni moment.
Pozvani smo da sjednemo u europsku verziju Civica kako bi stekli prvi dojam o novom interijeru. Honda se ovdje zapravo oprašta od divlje neravnog krajolika kokpita prethodnih generacija. “Urednost vas oraspoložuje”, stoji u prezentaciji proizvoda. Prvi ulazak u vozilo i ostavlja taj dojam da ovdje vozača ne ometa ništa. Sprijeda, ravniji poklopac motora i A nosači krova otvaraju široki vjetrobran, što zasigurno obećava bolji pregled prometne situacije od mnogih njegovih konkurenata.
Infotainment sustav dijeli svoje stavke izbornika na pojedinačne odjeljke, ali ostaje relativno jednostavna. U lijevom rubu devetinčnog zaslona osjetljivog na dodir, koji dolazi uz doplatu (serijski: sedam inča), nalaze se analogne kontrole za pozivanje početnog zaslona, za povratak unatrag i za odabir glasnoće audio sustava. Ispod zaslona nalazi se rešetka koja se proteže do desnog ruba kokpita i skriva otvore za zrak, a još niže imamo tri velika kotača za upravljanje klima uređajem. Svi elementi su lako dostupni bez potrebe da se vozač previše miče u sjedalu. Međutim, Honda ne ispunjava u potpunosti vlastitu tvrdnju o posebno visokokvalitetnom dizajnu pojedinačnih komandi. Haptičke tipke doduše imaju ugodnu točku pritiska.
Sjedala u prvom redu su izrazito udobna, iako se i putnici straga uglavnom nemaju razloga žaliti. Međutim, Honda je bateriju smjestila ispod stražnje klupe, a kako se ne bi visina sjedala približila prema krovu vozila, stražnja je klupa dizajnirana tako da je sjedeći dio prema naslonu postavljen dosta nisko. Posljedica je da bedra budu visoko u zraku, ali tu sad već bespotrebno prigovaramo. Nemamo zamjerke na prtljažnik čija je zapremina s oko 420 litara ostala na razini prethodnika, ali se zbog šireg otvora lakše utovaruje prtljaga.
Honda je potpuno revidirala dizajn Civica. On sada izgleda šire, linija ramena je niža, a sam oblik je jednostavniji od prethodnika. Novi Civic dolazi kao limuzina s dužinom od 4,67, širinom od 1,80 i visinom od 1,41 metar. Hatchback je nešto kraći i mjeri 4,55 metara, dok su ostale dimenzije iste kao i kod limuzine. Krov modela s pet vrata više je nalik kupeu i straga završava velikim preklopom koji se proteže u krov. Na hatchbacku nalazimo novodizajnirana, dvodijelna stražnja svjetla koja sežu do vrata prtljažnika kao na limuzini, sa spojnom trakom svjetla.
Virtualni zaslon instrumenta sada mjeri 10,2 inča, potpuno je digitalan i u boji. Zaslon infotainmenta povezuje se s Apple i Android pametnim telefonima, ovdje je i induktivno punjenje za mobilne uređaje. Honda obećava najsuvremenije sustave pomoći za vozača. Tu su i novorazvijeni zračni jastuci, koji nude veću zaštitu posebno u području glave te poboljšana struktura putničke ćelije koja bi trebala osigurati veću sigurnost. Novost su i bočni zračni jastuci na stražnjim sjedalima, tako da Civic ukupno ima deset zračnih jastuka.
Dok je pogonski sustav e:HEV jedina opcija za Europu, nema govora o hibridizaciji za američki model. Ljubitelji Civica sa sportskim ambicijama ne moraju očajavati jer je najavljeno i novo izdanje popularnog R modela. Hondina tvornica u Swindonu svoja je vrata zatvorila prošle godine pa će europski modeli mogli stizati izravno iz Japana. Cijene za europsko tržište još nisu dostupne.