Honda HR-V (2022.) – Nekako s proljeća

Novo izdanje Hondina kompaktnog SUV-a dolazi u kupeovskom kroju te isključivo s hibridnim pogonom. Prva vožnja

Honda do 2022. želi elektrificirati sve svoje modele u Europi. Jazz i CR-V, koji su već dostupni isključivo s hibridnim pogonom, pokazuju što to znači za seriju motora s unutarnjim izgaranjem. Sada slijedi i kompaktni HR-V te iduća generacija Civica koji u prodaju kreću iduće godine.

Promjenom modela, kompaktni Hondin SUV nije postao ništa veći, a međuosovinski razmak je također ostao nepromijenjen. No nekoliko centimetara manja visina te malo veći odmak od tla čine ga više nalik kupeu, osobito jer su kvake za stražnja vrata ponovno skrivene u C-stupu. Novi HR-V temelji se na daljnjem razvoju platforme ‘Global Small’, koja se također koristi u manjem Jazzu. Spremnik od 40 litara vratio se ispod prednjih sjedala tako da stražnja ‘magična sjedala’ – koja se lako sklapaju – mogu potpuno otkriti svoje prednosti prilikom prijevoza glomaznih predmeta.

Jedva se čuje – ako pazite

Naravno, na njima se možete udobno smjestiti, iako će visoki putnici brzo doći u dodir s krovnom oblogom. Prtljažnik je manji nego prije jer hibridna baterija zauzima prostor ispod utovarnog poda. No HR-V se ne puni na utičnici, već pri kočenju ili u hibridnom načinu rada kada četverocilindraš pokreće generator. Tako pak pribavlja električnu energiju za elektromotor, koji pak djeluje na prednje kotače s maksimalnih 96 kW.

To je slučaj u većini situacija u vožnji, samo pri višim brzinama benzinski motor pokreće HR-V izravno preko spojke (na zaključavanje). Zvuči komplicirano, ali je vrlo jednostavno. Morate se samo maksimalno ‘uključiti’ u pogon kako biste što rjeđe osjetili njegove nedostatke. Benzinski motor kažnjava svako grubo ophođenje papučicom gasa s visokim brojem okretaja i glasnim zavijanjem. No kada se vozi mirno i koncentrirano, Honda u urbanim sredinama često prede nečujno i isključivo električno te uključuje motor s unutarnjim izgaranjem tek kada je potrebno, i to tako da ga jedva čujete.

Hibridna tehnologija podiže (početnu) cijenu

Sportski temperament jednostavno nije za očekivati jer HR-V sa 131 KS na vagi bez tekućina i neopterećen (suha masa) pokazuje nešto manje od 1,5 tona. Ipak, za svakodnevnu uporabu dobro podešen i ne pretvrd HR-V propisno je motoriziran te obećava dosta niske vrijednosti potrošnje. Cijena? Prethodnik je u izvedbi 1,5 i-VTEC (130 KS) s ručnim mjenjačem i u paketu Comfort startao sa 183.546 kuna, no za očekivati je da će novi model zbog hibridne tehnologije u startu poskupjeti barem 30 tisuća kuna (u Njemačkoj Honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD počinje na 30.400 eura). Prema najavama domaćeg uvoznika, prodaja novog HR-V-a trebala bi početi u proljeće iduće godine.

Zaključak

Novi HR-V kombinira visoku razinu varijabilnosti s učinkovitim hibridnim pogonom koji je dovoljno živahan za svakodnevicu. Iako je paket opreme poprilično opsežan, povoljnu perspektivu japanskog SUV-a iz generacije u generaciju narušava poprilično visoka cijena. No, možda ovaj put ne bude tako… Za konačnu ocjenu valja pričekati do proljeća kada slijedi prvi test.