BYD Dolphin Surf od 19.490 eura

Kineski BYD predstavio je 399 cm dug gradski model Dolphin Surf koji za 19.490 eura nudi bateriju kapaciteta 30 kWh i doseg od 220 km. Za 22.990 eura dobivate više opreme, ali i veću bateriju (43,2 kWh) i posljedično više kilometara bez punjenja - 322 km. Kinez (ne)maštovitog imena trenutačno je najpovoljniji elektro automobil na tržištu

Kineski BYD, strah i trepet europskih proizvođača, nakon inicijalnog predstavljanja tri električna i jednog plugin modela (ams.hr/byd-stigao-u-hrvatsku/), premijerno je u Hrvatskoj predstavio i svoj najmanji model – gradski električar Dolphin Surf. Ovaj je najprodavaniji električar marke BYD dobro je poznat u Kini pod imenom Seagull no u Europu dolazi u nešto duži s ukupnih 399 cm, ali istim među osovinskim razmakom od 2,5 metra. Prvi susret s njim pokazuje kako prostora ne manjka što nije uvijek slučaj s europskom konkurencijom, a i prtljažnik je vrlo solidan sa 308 litara (1037 l s oborenim stražnjim naslonima). Dio zasluga za to ide i na račun tanke Blade litij-ionske (LFP) baterije koja je uz to i sigurna na samozapaljenja.

Prilike smo imali isprobati top varijantu Comfort koja nudi solidan komfor i dobra ubrzanja

Kad je 30 kWh dovoljno

Kad smo već kod baterija, recimo i da njen kapacitet određuje cijenu pa ona s 30 kWh u početnoj opremi Active i s e-motorom snage 65 kW kreće od 19.490 eura. S obzirom na ponudu prostora i više nego solidnu opremu koja uključuje ručnu klimu, stražnje senzore i kameru, multimediju sa zakretnim 10,1″ zaslonom, 7″ digitalne instrumente, navigaciju, Apple CarPlay i Android Auto povezivost ili adaptivni tempomat, rekli bi i više nego prihvatljivo. Jedini, vizualni prije svega, minus bi mogle biti 15″ čelične felge. Dodatno, oprema uključuje besplatnu Lime zelenu metalik boju, ali primjerice i “Hi, BYD” glasovno upravljanje. Doseg početnog BYD Dolphin Surfa Active je 220 km (WLTP) odnosno 356 km u gradu. Za Boltovce/Woltovce ovog svijeta više nego dovoljno. Brzina punjenja je shodno veličini baterije skromna, na brzim DC punjačima je to 65 kW što znači da vam treba 30 minuta za podizanje kapaciteta s 10 na 80 posto, kod onih AC je maksimalna snaga 11 kW pa trebate 3 i pol sata (0-100%).

Manja baterija od 30 kWh puni se maksimalnom snagom od 65 kW, veća od 43,2 kWh sa 85 kW. Već početna izvedba nudi dosta toga po pitanju opreme

Za veći doseg – 22.990 eura

Tko želi veći doseg, mora odabrati iduću razinu opreme Boost za 22.990 eura kada dobiva 43,2 kWh i doseg od 322 km ili čak 507 km u gradu. Naravno, te brojke ćemo uskoro potvrditi ili opovrgnuti na testu, ali omjer uloženog i dobivenog je uistinu obećavajući. Pogotovo ako ste pravna osoba za čije bi subvencioniranje kupnje država uskoro trebala raspisati natječaj. Da, i ako se potonjeg uspijete dokopati. Bonus je DC snaga punjenja sada podignuta na 85 kW, ali opet trebate istih 30 minuta zbog veće baterije. Oprema ekstra donosi 16″ alu naplatke, senzore na brisačima, električno podesive prozore, ali i oba prednja sjedala. Snaga e-motora međutim ostaje ista, 65 kW kao i moment (175 Nm) koji se prenosi na prednje kotače, no ubrzanje (12,1 s) do 100 km/h je sekundu sporije zbog, pogodili ste, veće mase baterije.

Upravljač podesiv po dubini i visini, dobra ponuda prostora sprijeda i 10,1" zaslon multimedije koji po želji može stajati iuspravno

Za 25.990 eura – 9,1 s do 100 km/h

Ako želite bolje brojke ubrzanja morate tipovati na top opremu, performansama kontradiktorna imena – Comfort. Ista kreće od 25.990 eura, koristi također bateriju od 43,2 kWh no sada je tu sprijeda sinkroni e-motor s permanentnim magnetima snage 115 kW (156 KS). Rastom momenta na 220 Nm, skraćuje se vrijeme potrebno do stotke na 9,1 sekundi dok je najviša brzina uvijek limitiranih 150 km/h. Potonji smo model imali i prilike isprobati, a dobra je vijest da ne pati valovitih ubrzanja što narušava komfor vožnje. Uostalom tu su i četiri moda vožnje (Eco, Normal, Sport, Snow) pa svako može prema svoj nahođenju prilagoditi karakteristike vožnje. Isto vrijedi i za intenzitet rekuperacije koji je podesiv u dva nivoa pri čemu ovaj snažniji nije na razini One Pedal Drivea. No, testne su vožnje bile kratke i tek za inicijalno upoznavanje pa pričekajmo test za detaljnija objašnjenja.

Čak i kada je prednje sjedalo pomaknuto skroz iza 190 cm+visokog vozača, straga ostaje dovoljno mjesta za osobu do 175 cm. Za glavu još i više

Digitalni ključ i V2L

Početna je slika međutim obećavajuća, BYD nudi dosta tehnoloških poslastica poput BYD digitalnog ključa s mogućnosti otključavanja i pokretanja automobila preko aplikacije ili V2L (Vehicle-to-Load) dvosmjernog punjenja kada je BYD Dolphin Surf doslovce baterija na kotačima za brojne druge električne uređaji ili druge e-automobile. Jamstvo iznosi 6 godina ili 150.000 km, a na bateriju je to 8 godina/200.000 km. Činjenica da osim BYD-a niti jedan drugi proizvođač nema u ponudi električni model ispod 20.000 eura čini novi BYD Dolphin Surf vrlo primamljivom ponudom za sve one koji naginju elektromobilnosti ili žele (i mogu) iskoristiti činjenicu da je struja u Hrvatskoj zapravo nevjerojatno povoljna.

Lime zelena je besplatna, a tu su još i Polar Night crna, Apricity bijela i Ice plava boja karoserije
Osjećaj na upravljaču je lagan, ovjes solidan, a tu su i dva stupnja intenziteta rekuperacije. 15 cm odmaka od tla je dovoljno za penjanje po gradskim rubnjacima
Pogon je na prednje kotače, u prve dvije razine e-motor nudi 65 kW, u top izvedbi Comfort 115 kW. Početni BYD Dolphin Surf teži ispod 1,3 tone