4,6 metara dug SUV-a za samo 24.100 eura? A nije iz Kine

Zvuči predobro da bi bilo istinito? Možda, ali obećanje koje je Denis Le Vot dao na statičkoj prezentaciji nove Dacije Bigster kako će startati manje od 25.000 eura sada je ispunjeno. Evo što sve dobivate za te novce...

Dacija je i dalje marka koja prakticira “no nonsense” filozofiju, ali to se prije svega odnosi na materijale u unutrašnjosti i tradicionalnu tvrdu plastiku. Što se opreme tiče standardi su davno podignuti zbog čega i ona osnovna ima zapravo sve potrebno, a i više od toga. Početna oprema Essential između ostalog donosi ručnu klimu, 17″ alu naplatke, struju na svim prozorima i vanjskim retrovizorima, tempomat, stražnju kameru i parking senzore, digitalne instrumente od 7 inča te multimediju od 10,1″.

Obećano - ispunjeno. Denis Le Vot, prvi čovjek Dacije objasnio je kako Dacija ide obrnutim putem od konkurencije. Prvo se postavi konačna cijena, a onda se slaže automobil kako bi se to ispunilo...

Potonja podrazumijeva punu povezivost (Android Auto i Apple CarPlay) te je brzinom posve na razini srodnih Renaultovih sustava. Essential se pri tom veže isključivo za početni TCe 140 koji kombinira LPG/benzin za pogon odnosno TCe 130 benzinac s pogonom na sve kotače. O motorima, ali i prvim dojmovima sa statičke prezentacije možete pročitati ovdje. Jedina nelogičnost koju već znamo s Dustera jest nemogućnost naručivanja rezervnog kotača za TCe 140, taman i da ga hoćete držati u prtljažniku budući da je na njegovom originalnom mjestu sada spremnik plina (LPG).

Izrazite se za dodatnih 1200 eura

Za odabir Bigstera Hybrid 155 morate posegnuti za idućom razinom opreme Expression koja dodatno nudi dvozonsku klimu, senzor za kišu, električnu parkirnu kočnicu, trodijelno djeljiv stražnji naslon, veću središnju konzolu za odlaganje između prednjih sjedala, ljepše 17″ naplatke i presvlake sjedala i još ponešto. Ujedno se otvara i lista nadoplata s paketima Easy (750 eura) i City (600 eura) kao opcija Media Nav Live multimedije s navigacijom, Arkamys zvučnim sustavom i bežičnim povezivanjem mobitela.Također, crno-sivo-bijela ponuda boja karoserija početnog Essentiala je popunjena s dodatne tri boje (smeđa, plava, zelena). Nadoplata kod Bigstera TCe 140 u odnosu na početni Essential je prihvatljivih 1200 eura.

Nakon toga, kao i kod Dustera, Dacia grana opremu na top izvedbe Journey i Extreme ovisno o tome preferirate li komfor i tehnologiju (Journey) ili avanturistički izgled (Extreme). U oba slučaja su tu 18″ alu naplatci (različitog dizajna), hlađeni središnji pretinac, automatska duga svijetla, kartica “Slobodne ruke” te, isključivo za Hybrid 155, adaptivni tempomat. Recimo i to da možete nadoplatiti za paket Zima 2 (600 eura) i dobiti grijanje vjetrobrana, upravljača i sjedala, odabrati panoramski krov (950 eura) kod Journey (serija Extreme) ili električno otvaranje prtljažnika (350 eura) kod Extreme (serija Journey). Posebnosti su 19″ alu naplatci (400 eura) isključivo za Journey odnosno krov u crnoj boji (150 eura) isključivo za Extreme.

Rumunjska povoljnija od Kine

Cijena novog Bigstera nije atraktivna samo po sebi nego i u usporedbi s konkurencijom. Sa 4,57 cm dužine i 2,7 metara između osovina, Bigster spada u takozvani C-SUV segment pa primjerice prerasta MG-ov bestseller, model ZS. Istina, novi MG ZS 1.5 sa 115 KS kreće od atraktivnih 20.990 eura, ali koliko god se rastegnuo na 4,34 metara, još uvijek je veličinom klasu ispod novog Bigstera. U igru stoga uskače njegov veći brat HS, također nedavno obnovljen koji je čak i nešto duži od Bigstera (4,65 cm, 276 cm međuosovinski), ali uz početni 1.5 sa 170 KS starta od 29.990 eura. Korejski Ssang Yong Korando koji kroz svoju mrežu ne previše uspješno nudi KMAG nešto je manji 4,45 metara te uz generički 1.5 benzinac sa 169 KS starta od 23.699 eura iako bi zapravo trebalo gledati iduću razinu Style i 25.499 eura kako bi ujednačili ponudu.

Full hibridna izvedba sa 155 KS je ujedno i najsnažnija. LPG/benzin za razliku od Dustera sa 100 KS, nudi 140 KS...

Ista kuća nudi i modele Geely, Coolray 1.5 sa 172 KS i 7DCT mjenjačem od 24.270 eura te Atlas Pro s također 1.5 benzincem, ali cilindrom manje,177 KS, DCT mjenjače i pogonom 4×4. I dok je kvazi sportski Geely Coolray sa 438 cm (260 cm međuosovinski) poput MG ZS-a broj manji od Bigstera, 454 cm dug i pomalo arhaičan Atlas Pro je već bliži, ali kreće od 31.990 eura uz popust od 3000 eura. Lako je moguće da ga dodatni popusti učine popularnijim i konkurentnijim Daciji Bigsteru TCe 130 4×4 koja starta od 28.000 eura. Spomenimo još i nešto “plemenitiju” konkurenciju poput popularnog Hyundai Tucsona 1.5T 150 KS koji kreće od 29.490 eura, sestrinske Kije Sportage s akcijskih 28.900 eura te Ford Kuge koja kreće od 29.250 eura (150 KS, ručni mjenjač) iako je prava prilika kombinacija snažnijeg motora (186 KS) i automatika po cijeni ručnog (od 29.990 eura). Recimo i to da 4,38 metara duga Seat Ateca kreće od 25.409 eura sa 1.0 TSI i 115 KS dok bi Citroënov C3 Aircross u nekoj solidnijoj opremi trebao startati oko 25.000 eura kada u travnju stigne na naše tržište. Njegova je prednost što za razliku od Bigstera može ponuditi i treći red sjedala iako je sa 450 cm od njega kraći. S druge strane, početni motor u Citroënu nudi relativno skromnih 100 KS.

U C-segmentu se neke stvari poput električnog zatvaranja prtljažnika podrazumijevaju
Uz 4,60 metara dužine i opcionalnim 19" naplatcima, novi Bigster izgleda impozantno
Već je osnovna oprema vrlo solidna dok u višim razinama veliki središnji pretinac dobiva hlađenje, a multimedija navigaciju