

Kada je Hyundai 2021. predstavio kultni mali automobil Casper, podignula se velika prašina. Mnogo narudžbi, golema baza obožavatelja u svim društvenim slojevima u Koreji. Casper – pogonjen isključivo motorom s unutarnjim izgaranjem – vrlo je brzo postao zvijezda, najuspješniji u svome segmentu, jedini svoje vrste u top deset.
Hyundai nam ga je nažalost prešutio, ali zato njegovu električnu izvedenicu Inster šalje put Europe – u Hrvatskoj ga možemo očekivati tijekom ožujka 2025. godine. Inster je promišljen poput Caspera, samo potpuno električan te malo ozbiljniji, dijelom zbog duže karoserije te 18 centimetara većeg međuosovinskog razmaka. U konačnici, mora se pronaći mjesta za smještaj litij-ionskih baterija, ali s dužinom od 3,8 metara Inster se drži gabarita malih gradskih automobila i nalazi se točno između A- i B-segmenta. To se također odnosi i na pogon – možete birati između električnih strojeva snage 71 i 84,5 kW. Potonji s litij-ionskom baterijom od 49 kWh, manja baterija je kapaciteta 42 kWh.
Dakle, lijep kontrapunkt ‘olovno’ teškim električnim čudovištima. Jer Inster na vagi mjeri svega 1,4 tone te razvija najvišu brzinu od 140/150 km/h. Ako vozite poprilično štedljivo, baterija bi trebala trajati oko 370 km, a pomoću brzog punjača SOC-baterije se od 10 na 80 posto mogu dovesti za oko 30 minuta. U redu, što se snage punjenja tiče, moglo je u igri biti i više od maksimalnih 85 kW, ali s druge strane, baterija je podnošljivo velika, a Inster nije profesionalac za velike udaljenosti. Na wallboxu puni snagom od 11 kW. Inster nudi i mogućnost ‘doniranja’ električne energije drugim potrošačima. A što sve još nudi? U prvom redu, žustru i dinamičnu vožnju. Naizgled kontinuirana i preklopiva, udobno tapecirana sjedala s diskretnim bočnim potporama pokazuju da je Inster više naklonjen izrazitoj gradskoj praktičnosti no zavojitim magistralnim cestama.
Vrijeme je za večernji obilazak korejske prijestolnice. Deset milijuna pulsirajućih, živahnih duša koje paradiraju kroz more LED-svjetala, atmosfera je nešto između hladnog konzumerizma i ugodnog kulta. Inster se u taj ambijent savršeno uklapa, ne samo zbog modernog izgleda s velikim okruglim očima u funkciji dnevnih svjetala, robusnom plastičnom oblogom i LED-pikselima na stražnjem dijelu automobila. Ponajprije jer njegova uska (1,61 metar), vitka figura pogoduje jurnjavi studentskim kvartom. Da, to je šareni kutak koji vidite na fotografijama, smješten u središtu Seula, s uskim ulicama, kafićima, barovima i pubovima. Da, ovdje možete pronaći sve – mušku saunu, karaoke klub, kockarnicu… Šarena scena, osvijetljena u spektru boja. Toliko je šareno da 64 LED-nijanse Insterova ambijentalnog svjetla padaju u treći plan.
Nema veze, život se odvija oko nas, krstarimo kroz žižu zbivanja. U ovom praktičnom, malom čudu prostranosti koje uključuje čak i stražnje sjedalo koje se može pomicati 16 cm te prtljažnik obujma 238 do 1059 litara. Ovisno o postavci stražnje klupe, gosti mogu čak odmarati na stražnjem sjedalu ili uživati u prostoru za ležanje s potpuno ravnim naslonima sjedala! Doista, to uopće nije svojstveno popisu obaveza malih automobila.
Krstarenje uličicom i glavna ulična ljuljačka
Baš kao ni ‘udarac’ koji slijedi kada papučicu akceleratora zabijete u podnicu. Inster na raspolaganje stavlja 115 KS i 147 Nm, što na prvu ne zvuči mnogo. No mali električni automobil iz tih vrijednosti izvlači maksimum, ubrzava živahno i snažno – do stotke za manje od 11 sekundi. Sposobnost sprinta se itekako isplati pri promjeni trake ili tijekom starta na semaforu. Poglavito jer se to događa bešumno i s malo vibracija, zahvaljujući, između ostalog, poboljšanoj zvučnoj izolaciji (osobito protiv visokofrekventne buke). Tu je i povećana krutost karoserije, dvostruke brtve na vratima te deblji bočni prozori.
Kao rezultat – Inster se vozi precizno i ugodno, s motorom koji se može fino kontrolirati bez obzira radi li se o laganom noćnom gradskom kruzingu ili jutarnjoj žurbi na posao. Upravljač nudi dosljednu povratnu informaciju i odgovarajuću servopotporu, nije ni prelagan ni pretežak. Ocijenili bismo ga nenametljivim, i to u najboljem smislu te riječi.
Krug okretanja bi mogao biti nešto manji, ali opsežna pomoć kamere i dobra preglednost pomažu kada manevarski prostor postane tijesan. Korisno i dobro – kočnica, čija se razina rekuperacije može podesiti putem poluga na upravljaču. Kočni sustav uključuje praktične automatske i one-pedal funkcije. Ovjes se uklapa u cijelu priču, ugodno filtrira klasične neravnine, jednako smireno kao i one izraženije, i to ne samo kada su montirani ‘škrti’ 15-inčni čelični naplatci, već i kod većih 17-inčnih alu-modela.
Za što je sve Hyundai još sposoban? Nudi mnogo dobrih stvari s korporativne police, od digitalnih instrumenata koji se lako čitaju do praktičnog prikaza mrtvog kuta u obliku treptanja na zaslonu pa sve do jasne strukture izbornika i uzorno upotrebljivih fizičkih tipki, kontrola na konzoli i upravljaču. Sve osim stereotipa malog gradskog automobila koji slovi kao škrto opremljen. Nudi čak grijana i hlađena sjedala te opsežnu pomoć u vožnji – od uobičajenih sigurnosnih sustava do adaptivnog tempomata?! Zvuči obećavajuće, zar ne? Inster ima sve što je potrebno da pokaže kako izgleda dobar i pristupačan mali električni automobil. Bilo u trendovskoj četvrti Seula ili upravo sada kada ga već možete vidjeti i u salonima hrvatskih gradova. Po početnoj cijeni od obećavajućih 23.890 eura.
Zaključak
Mnogi pričaju o tome – Hyundai radi! Inster je dobro promišljen i cjenovno pristupačan mali električni automobil. Kapacitet baterije i snaga punjenja su ograničeni i usporavaju probijanje na velikim udaljenostima, no Inster nije ni zamišljen za takve zadatke. U svakom će se europskom gradu, sasvim sigurno, vrlo dobro snalaziti.