Domaća premijera Alfe Romeo “formerly known as Milano” Junior

Alfin gradski crossover dug 4,17 metara premijerno je predstavljen i na hrvatskom tržištu. Stellantisov klon Jeepa Avengera, Fiata 600 ili Opel Mokke starta od 28.490 eura i trebao bi biti svojevrstan spas za Alfu. Vrijedi li ovdje ona narodna – u nadi je spas?

Prošle je godine “Cuore sportivo” uspio osvojiti srca 99 kupaca. Usporedbe radi, kineski Forthing se prodavao dvostruko bolje kao i sestrinski Jeep, a recimo i to da se imidžem usporediva Cupra tražila šest puta više. Stvari za Alfa Romeo nisu ništa bolje niti u ostatku EU gdje je potražnja u odnosu na 2023. pala za dodatnih deset posto pa je prodano tek 42.387 novih vozila. Usporedbe radi, Porsche je istovremeno dosegao brojke više od 80 tisuća prodanih. U Alfi (čitaj Stellantisu) stoga su spas odlučili potražiti u novom crossoveru B-segmenta jer Tonale očito nije dovoljan dok je istovremeno stigla vijest da se ukida Giulia.

Bad(ge) engineering

Individualnost više ne stanuje u Alfi pa kao što već znamo novi Junior nakon peripetija s imenom (inicijalno se trebao zvati Milano, ali nije bio dovoljno “talijanski” za same Talijane) nastaje na e-CMP2 modularnoj platformi. Istoj onoj kao i Jeep Avenger, Fiat 600e, Opel Mokka i slični Stellantisovi modeli. Kako slična sudbina čeka i Alfa Romeo Giuliju, topla je preporuka svim ljubiteljima istinskih Alfi da nabave aktualni primjerak prije nego tradicionalna stražnjepogonska platforma zamijeni praktičnijom i povoljnijom Stellantisovoj, a limuzina završi kao još jedan SUV/crossover. Što se Juniora tiče, prve doživljaje iz vožnje već ste mogli pročitati na našim stranicama (link) no radilo se isključivo o električnoj top varijanti. U Hrvatskoj će Veloce sa 280 KS startati od 46.690 eura, a u ponudi su još početna Core (37.890 eura) i Speciale (39.890 eura). Potonje stižu s e-motorom snage 156 KS, a sve tri e-varijante koriste bateriju kapaciteta 54 kWh.

 

Početni hibrid od 28.490 eura

Naravno, u Alfi puno više očekuju od hibridnih varijanti koje nude, iz bratskih Stellantisovih modela, već poznatu kombinaciju 1,2-litrenog trocilindarskog benzinca i e-motora. Ukupno dostupnih 136 KS na prednje se kotače prenosi uz pomoć 6-stupanjskog automatika, a ponudu otvara osnovna oprema Core koja starta od 28.490 eura. Bogatije opremljeniji Speciala pak starta od 30.490 eura. Vanjskim se izgledom novi Milano, pardon Junior, nastoji distancirati od grupne konfekcije no sudeći prema prvim reakcijama najzagriženijih Alfista najviše zamjerki ide na dalekoistočni dizajnerski izričaj. Naravno, Alfa će se pri tom pozivati na uzore kao što su Giulia GT Junior ili Junior Zagato (ime) odnosno Giulia TZ za “Coda Tronca” odrezani stražnji kraj no mi baš ne bismo išli tako daleko u skrnavljenju nekoć slavne marke. Unutrašnjost je znatno više dopadljiva i razigranija iako na stražnjoj klupi nema previše mjesta za odrasle, a dio Stellantis gumba i prekidača neizbježan. Nakon prvih vožnji hibridnih izvedbi dojmovi će biti kompletniji iako moramo priznati da se isti sklop u Opel Mokki/Fiatu 600 pokazao vrlo dobrim. Veći su problem međutim djelom neugledni materijali, posve u suprotnosti s postavljenom cijenom. Usporedbe radi, znatno prostraniji Renault Captur E-Tech 145 starta od 27.040 eura. U prvom mjesecu 2025. Alfa je prodala, slovom i brojkom, šest (6) novih automobila pa ćemo već za koji mjesec znati je li u Junioru spas za Alfu.