Legendarni Renault 5 se vratio

Reinkarnirani Renault 5 u elektro varijanti, netom proglašen za Car of the Year 2025, sada je dostupan i na našem tržištu. Početna varijanta Evolution sa 122 KS i 40 kWh baterijom starta od 28.990 eura, snažniji (150 KS/52 kWh) i opremljeniji Techno kreće od 33.490 eura. A tu i brojne mogućnosti personalizacije

Novi Renault 5 je definitivno jedna od onih automobila koje želite, a ne onaj na kojeg ste se naprosto odlučili. I to bez obzira jeste li dovoljno stari da se sjećate privlačnosti originala iz 80-ih godina prošlog stoljeća ili se prvi puta susrećete s njime. Početna cijena kojim stječete vlasništvo na 3,92 metra dugim gradskim šarmerom kreće od 28.990 eura što vam donosi 40 kWh bateriju s projiciranim dosegom od 312 km (WLTP kombnirano) i e-motor snage 90 kW (122 KS/225 Nm) za solidnih 9,0 s do 100 km/h i maksimalnih 150 km/h. Početna oprema Evolution između ostalog nudi automatsku klimu, toplinsku pumpu, stražnje senzore, automatske uključivanje dugih svjetala, full LED svijetla i 18″ kotače s Disco ukrasnim poklopcima.

Ovisno o odabranoj opremi, boja karoserije može biti besplatna. Za početno evolution to je Pop Green

E-motor od 110 kW, doseg do 412 km

Korak iznad je oprema Techno koja dodatno donosi adaptivni tempomat, sustav Multi-Sense, stražnju kameru, 10″ instrumente s prikazom navigacije, ambijentalnu rasvjetu i 18″ alu naplatke za 30.990 eura. S Techno opremom Renault međutim otvara i mogućnost nabavke “Petice” sa snažnijim e-motorom snage 110 kW (150 KS/245 Nm) i baterijom većeg kapaciteta. Ukupnih 52 kWh tako je sada dovoljno za 412 km dosega, a istovremeno je dostupna i 20 kW veća snaga punjenja pa je pri maksimalnih 100 kW potrebno provesti pola sata na DC-punjaču kako bi podigli razinu energije u bateriji s 15 na 80 posto. Po pitanju maksimalne brzine stvari ostaju iste, no do stotke sada treba sekunda manje, ili točnije njih okruglo osam. Top oprema Iconic donosi sustav automatiziranog parkiranja, grijana sjedala i upravljač, 18″ Chrono naplatke te brojne dizajnerske setalje, a sa sanžnijim motorom i većom baterijom košta 35.900 eura. Uz atraktivnu paletu boja koja se kreće između 600 i 750 eura tu su i opcije dvobojne karoserije (400 eura) kao i brojne naljepnice. Bez nadoplate je ipak moguće dobiti Renault 5 u zelenoj Pop! Boji s početnom opremom Evolution, dvobojnu kombinaciji žute Pop! I crne Etoille te crnu Etoile u Iconic varijanti.

Jednostavna unutrašnjost s poznatim obiteljskim izgledom

Varijanta od 25.000 eura i subvencije

Kakvi su prvi dojmovi iz vožnji, mogli ste već pročitati na našim stranicama (https://rb.gy/hmdvbu), a našim bi kupcima mogao biti još zanimljiviji iz dva razloga. Prve su naravno subvencije koje je najavio Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a koje bi i dalje trebale iznositi oko 9000 eura za električne automobile. Druga se tiče proširenja ponude početkom ljeta i to modelom Five koji bi uz osnovnu opremu i početnu opremu trebao startati oko 25.000 eura. Kombinacijom ovih pogodnosti novi Renualt 5 bi osim atraktivnog izgleda tako mogao biti i jednako atraktivno cjenovno pozicioniran. Što se jamstva tiče, standardno tvorničko iznosi tri (3) godine, a na bateriju je 8 godina ili do 66 % njenog kapaciteta. Nadoplata na 5 godina ili 100.000 km iznosi 1747 eura no ista automatski vrijedi ako financiranje ide preko Renaulta, primjerice kreditom do 4 godine uz kamatu od 3,99 % ili putem leasinga u tri godišnje rate i kamatu od 3,33 %.

Dvije snage e-motora i baterija s dva kapaciteta
Straga nije pretjerano raskošno za one iznad 185 cm. Prtljažnik službeno donosi korisni volumen od 326 litara
Renault 5 Turbo je 1980. bio prvi serijski model s turbo punjačem za 160 KS i 6,9 s do 100 km/h. R5 Turbo 3E bi trebao vratiti turbo duh na električni način ukupnom snagom 500 KS i 3,5 s do stotke