VW ID.1 za 20.000 eura

Budućnost Volkswagena je VW ID.1 s cijenom oko 20.000 eura. Donosimo prve detalje o dizajnu, tehnologiji, dosegu i datumu dolaska

Uprava VW-a i radničko vijeće usuglasilo je planove o budućnosti Volkswagena, a tzv. Trostruk plan može se sažeti pod sloganom – Catch up, attack, lead! Ideja je predstaviti devet novih modela do 2027. no ona najvažniji je ulazni električni automobil s cijenom oko 20.000 eura. Električni narodni automobil nosi ime VW ID.2 te je baziran na na novoj fazi evolucije modularne platforme za električni pogon (MEB) s pogonom na prednje kotače. Novi je model dug otprilike 3,80 metara, a premijeru će imati u ožujku 0ve godine. Očekivana proizvodnja u Europi je planirana za 2027.

Za nadolazeće početne modele MEB prednje pogonska platforma ostavlja puno prostora

Povoljan, ali ne i jeftin

Prve skice pokazuju kako se VW odmiče od ID-dizajna te nagovještava kako će budući električari biti sličniji aktualnim modelima koji koriste motore s unutarnjim izgaranjem zbog čega bi tranzicija trebala biti lakša. Trend je to koja je auto industrija u zadnje vrijeme počela značajnije koristiti. Šef razvoja Kai Grünitz naglasio je kako će VW ID.1 s pet vrata po načinu korištenja biti vrlo sličan VW Up-u kojeg u neku ruku nasljeđuje, ali od kojeg je ipak nešto prostraniji. Najmanji VW koristi će manji paket baterija s jednostavnijom tehnologijom dok bi maksimalni doseg trebao ići do 300 km. Pa ipak, VW ne želi ponoviti grešku s ID.3 i ostaviti “jeftin” dojam. CEO Thomas Schäfer stoga naglašava: “Usprkos niskoj cijeni, naš će model postaviti standarde u početnom segmentu po pitanju tehnologije, dizajna, kvalitete i korisničkog doživljaja.” Hoće li obećanje biti ispunjeno znat ćemo za dvije godine iako još nije poznato gdje će se proizvoditi.

VW ID.2 stiže početkom 2026. uz predviđenih 25.000 eura. Još se koketira s nazivom ID. Polo

ID.2 za 25.000 eura kreće u proizvodnju krajem 2025.

Za razliku od ID.1, 20-ak centimetara duži VW ID.2, zajedno s bratskom Curom Raval odnosno Škodom Epiq dolazit će iz Španjolske (Martorell i Pamplona), a u okolici Valencije VW gradi i tvornicu baterija. Europska lokalizacija trebala bi pridonijeti manjim troškovima i posljedično nižim CO2 emisijama. Naravno, zbog rasta cijena energije, materijala i sirovina to će biti izazovno i zahtijeva, ne samo za VW, potporu politike i kompetitivne okvire. Prvi novi model bit će proizvodna verzija konceptnog automobila ID.2all, koji će stići u prodajne salone 2026. godine kao prvi potpuno električni mali automobil Volkswagena – po osnovnoj cijeni manjoj od 25.000 eura. VW ID.2, koji bi se lako moguće mogao preimenovati i u ID. Polo, u proizvodnju bi trebao uči već krajem ove godine, s cijenom oko 25.000 eura.

VW ID.2 nudit će 220 cm utovarne dužine i prtljažnik od 440 l s iskorištenim prostorom iza stražnje osovine. ID.1 će također nuditi puno obzirom na kompaktnije dimenzije

Stižu električni Golf i T-Roc

Usprkos tome što je za VW ID.2 planirana proizvodnja u Španjolskoj, Wolfsburg i dalje ostaje srce marke Volkswagen u električnom dobu. Thomas Schäfer stoga naglašava: “Pogon Wolfsburg ima jasnu perspektivu za budućnost. Dogovoreno preseljenje Golfa u Meksiko oslobodit će prostor za napredne tehnologije. U Hali 54 bit će uvedeni novi proizvodni postupci. Namjeravamo tamo proizvoditi nasljednika električnog Golfa na novoj SSP platformi, kao i električni T-Roc. Na taj način učinit ćemo Wolfsburg glavnim gradom naše nove potpuno električne kompaktne klase.” Scalable Systems Platform (SSP) predstavljat će sljedeću generaciju potpuno električne i potpuno digitalizirane platforme temeljene na jedinstvenoj sistemskoj arhitekturi.

Opcije poput instrumenata u stilu Golfa I dodatno podižu atraktivnost novih početnih električara