

Uprava VW-a i radničko vijeće usuglasilo je planove o budućnosti Volkswagena, a tzv. Trostruk plan može se sažeti pod sloganom – Catch up, attack, lead! Ideja je predstaviti devet novih modela do 2027. no ona najvažniji je ulazni električni automobil s cijenom oko 20.000 eura. Električni narodni automobil nosi ime VW ID.2 te je baziran na na novoj fazi evolucije modularne platforme za električni pogon (MEB) s pogonom na prednje kotače. Novi je model dug otprilike 3,80 metara, a premijeru će imati u ožujku 0ve godine. Očekivana proizvodnja u Europi je planirana za 2027.
Povoljan, ali ne i jeftin
Prve skice pokazuju kako se VW odmiče od ID-dizajna te nagovještava kako će budući električari biti sličniji aktualnim modelima koji koriste motore s unutarnjim izgaranjem zbog čega bi tranzicija trebala biti lakša. Trend je to koja je auto industrija u zadnje vrijeme počela značajnije koristiti. Šef razvoja Kai Grünitz naglasio je kako će VW ID.1 s pet vrata po načinu korištenja biti vrlo sličan VW Up-u kojeg u neku ruku nasljeđuje, ali od kojeg je ipak nešto prostraniji. Najmanji VW koristi će manji paket baterija s jednostavnijom tehnologijom dok bi maksimalni doseg trebao ići do 300 km. Pa ipak, VW ne želi ponoviti grešku s ID.3 i ostaviti “jeftin” dojam. CEO Thomas Schäfer stoga naglašava: “Usprkos niskoj cijeni, naš će model postaviti standarde u početnom segmentu po pitanju tehnologije, dizajna, kvalitete i korisničkog doživljaja.” Hoće li obećanje biti ispunjeno znat ćemo za dvije godine iako još nije poznato gdje će se proizvoditi.
ID.2 za 25.000 eura kreće u proizvodnju krajem 2025.
Za razliku od ID.1, 20-ak centimetara duži VW ID.2, zajedno s bratskom Curom Raval odnosno Škodom Epiq dolazit će iz Španjolske (Martorell i Pamplona), a u okolici Valencije VW gradi i tvornicu baterija. Europska lokalizacija trebala bi pridonijeti manjim troškovima i posljedično nižim CO2 emisijama. Naravno, zbog rasta cijena energije, materijala i sirovina to će biti izazovno i zahtijeva, ne samo za VW, potporu politike i kompetitivne okvire. Prvi novi model bit će proizvodna verzija konceptnog automobila ID.2all, koji će stići u prodajne salone 2026. godine kao prvi potpuno električni mali automobil Volkswagena – po osnovnoj cijeni manjoj od 25.000 eura. VW ID.2, koji bi se lako moguće mogao preimenovati i u ID. Polo, u proizvodnju bi trebao uči već krajem ove godine, s cijenom oko 25.000 eura.
Stižu električni Golf i T-Roc
Usprkos tome što je za VW ID.2 planirana proizvodnja u Španjolskoj, Wolfsburg i dalje ostaje srce marke Volkswagen u električnom dobu. Thomas Schäfer stoga naglašava: “Pogon Wolfsburg ima jasnu perspektivu za budućnost. Dogovoreno preseljenje Golfa u Meksiko oslobodit će prostor za napredne tehnologije. U Hali 54 bit će uvedeni novi proizvodni postupci. Namjeravamo tamo proizvoditi nasljednika električnog Golfa na novoj SSP platformi, kao i električni T-Roc. Na taj način učinit ćemo Wolfsburg glavnim gradom naše nove potpuno električne kompaktne klase.” Scalable Systems Platform (SSP) predstavljat će sljedeću generaciju potpuno električne i potpuno digitalizirane platforme temeljene na jedinstvenoj sistemskoj arhitekturi.