Velika Dacia ispod 25.000 eura

Sa 4,57 metara u dužinu Bigster je najveća Dacia do sada i prvi ulazak "jeftine" marke u prestižni C-SUV segment. Što sve nudi velika Dacija za 25.000 eura saznali smo prije desetak dana, a sada napokon smijemo o tome i pisati

Nova Bigster Dacija nam je detaljno predstavila još krajem rujna u povijesnim industrijskim halama Reinbeckhallen u Berlinu, ali do službene premijere 9. 10. o njoj se nije smjelo pisati. Sada kada je embargo napokon podignut, vrijeme je da s vama podijelimo sve bitne informacije. Za početak, novi Bigster koji i dalje nastaje na CMF-B platformi kao i Duster se rastegnuo na 457 cm te donio dodatna 4 cm između osovina (270 cm). U konačnici je Bigster i 5 cm viši (171 cm) od Dustera, ali i jednako širok (181 cm). Prostora za putnike straga tako ima u izobilju, a još i više za njihovu prtljagu (667 l) budući da Dacija nije predvidjela treći red sjedala. Kako su kupci u C-segmentu ipak nešto zahtjevniji tako i Bigster nudi neke uobičajene trikove poput mogućnosti obaranja stražnjih naslona (40/20/40) iz prtljažnika ili mogućnosti električnog podizanja vrata prtljažnika.

Bigster nastaje na istoj platformi kao i Duster, ali se protegnuo na 457 cm

Naravno, u pravom utilitarnom stilu Dacije, potonje čini uz pomoć jednog elektro motora, a ne dva što je uobičajena, i skuplja, praksa. Također, opcija su i veliki 19 inčni naplatci (serijski su od 17″) koji dobro pristaju robusnom karakteru, a tu je i crni krov za dvobojne karoserijske varijante. U načelu Dacija opremu bazira kao i kod Dustera u Y-formi s početnom Essential (manualna klima, 17″ alu felge, stražnja kamera…) i Expression (aut. klima, 18″ kotači, elekt. ručna, senzor za kišu..) nakon čega se ponuda grana na urbani Journey s dvobojnom karoserijom, visokom središnjom armaturom, hands-free ključem, adaptivnim tempomatom te na Extreme za slobodne aktivnosti s modularnim krovnim nosačima, bakrenim detaljima, panoramskim krovom i posebno otpornim presvlakama. Obje varijante umjesto početnih 7-inčnih digitalnih instrumenata imaju one dijagonale 10.1″, a iste je veličine i od početka serijska multimedija. Razliku naravno čine njihove mogućnosti uključujući i opciju navigacije.

Veliki prtljažnik donosi ogromnih 667 l, ali ne i opciju trećeg reda sjedala
Navodno kupci C-segmenta ne mogu bez toga. Elektrika je serija na opremi Journey
Za lakše obaranje višedijelnih stražnjih naslona (od Expression)

Hibrid od 30.000 eura

Koliko je Dacia postala važan dio Renault-Nissan-Dacija alijanse pokazuje i ponuda motora. Naime, upravo je Bigster odabran za premijeru novog hibridnog motora snage 155 KS. Hybrid 155 (u Renaultu će biti poznat kao E-Tech 155) kombinira 1.8 benzinac (107 KS) sa dva e-motora (50+15 kW) za ukupnih 155 KS što je ujedno i najsnažnija izvedba u ponudi. Dodatno, hibrid koristi nešto veću bateriju (1,2 kWh) nego u Dusteru te može povući prikolicu do mase od 1000 kg. Više snage dobio je i poznati 1.2 TCe koji umjesto 130 sada nudi 10 KS više. Trocilindarski TCe 140 kao baziran je na Millerovom ciklusu za veću učinkovitost te koristi 48-voltni blago hibridni sustav. Motor je dostupan isključivo u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, ali i kao jedina opcija za varijantu s pogonom 4×4. Zanimljivo, za početak će off-road varijanta biti ostavljena kao i u Dusteru na razini snage od 130 KS.

Poznato okruženje iz Dustera. Ipak, u višim razinama oprema tu su 10,1" digitalni instrumenti
Visoka središnja konzola (postoji još srednja i niska) s velikim rashlađenim pretincem
Veće instrumente moguće je djelomično konfigurirati te prikazati i navigaciju

Bez obzira na veći segment, Bigster se ne odriče varijante na plin pa početni motor ECO-G i dalje nudi kombinaciju plina (LPG) i benzina. Ovaj put međutim baza nije 1-litreni trocilindraš već malo prije spomenuti 1.2 TCe 48V što je također još jedna premijera. Snaga motora sada iznosi 140 KS (Duster nudi 100 KS), a s kombinacijom dva spremnika (50 l benzin, 49 l plin), doseg je do čak 1450 km. Detaljnije informacije potražite u idućem broju auto motor i sporta, a recimo kako su u Daciji smjelo najavili da će početni Bigster kretati od 25.000 eura odnos 30.000 eura za Hibrid 155. Novi Bigster bi na tržištu trebali dočekati krajem ove godine.

Prci čovjek Dacije, CEO Denis Le Vot obećao je atraktivne cijene. Za koji mjesec ćemo saznati i točno koje
Snažniji hibrid sa 155 KS premijeru ima upravo u Bigsteru. Što nam to govori o odnosu snaga unutar Alijanse?
Bigster će biti dostupan i u 19 colnim "šlapama". I racionalnost ima svoje granice