

Nova Bigster Dacija nam je detaljno predstavila još krajem rujna u povijesnim industrijskim halama Reinbeckhallen u Berlinu, ali do službene premijere 9. 10. o njoj se nije smjelo pisati. Sada kada je embargo napokon podignut, vrijeme je da s vama podijelimo sve bitne informacije. Za početak, novi Bigster koji i dalje nastaje na CMF-B platformi kao i Duster se rastegnuo na 457 cm te donio dodatna 4 cm između osovina (270 cm). U konačnici je Bigster i 5 cm viši (171 cm) od Dustera, ali i jednako širok (181 cm). Prostora za putnike straga tako ima u izobilju, a još i više za njihovu prtljagu (667 l) budući da Dacija nije predvidjela treći red sjedala. Kako su kupci u C-segmentu ipak nešto zahtjevniji tako i Bigster nudi neke uobičajene trikove poput mogućnosti obaranja stražnjih naslona (40/20/40) iz prtljažnika ili mogućnosti električnog podizanja vrata prtljažnika.
Naravno, u pravom utilitarnom stilu Dacije, potonje čini uz pomoć jednog elektro motora, a ne dva što je uobičajena, i skuplja, praksa. Također, opcija su i veliki 19 inčni naplatci (serijski su od 17″) koji dobro pristaju robusnom karakteru, a tu je i crni krov za dvobojne karoserijske varijante. U načelu Dacija opremu bazira kao i kod Dustera u Y-formi s početnom Essential (manualna klima, 17″ alu felge, stražnja kamera…) i Expression (aut. klima, 18″ kotači, elekt. ručna, senzor za kišu..) nakon čega se ponuda grana na urbani Journey s dvobojnom karoserijom, visokom središnjom armaturom, hands-free ključem, adaptivnim tempomatom te na Extreme za slobodne aktivnosti s modularnim krovnim nosačima, bakrenim detaljima, panoramskim krovom i posebno otpornim presvlakama. Obje varijante umjesto početnih 7-inčnih digitalnih instrumenata imaju one dijagonale 10.1″, a iste je veličine i od početka serijska multimedija. Razliku naravno čine njihove mogućnosti uključujući i opciju navigacije.
Koliko je Dacia postala važan dio Renault-Nissan-Dacija alijanse pokazuje i ponuda motora. Naime, upravo je Bigster odabran za premijeru novog hibridnog motora snage 155 KS. Hybrid 155 (u Renaultu će biti poznat kao E-Tech 155) kombinira 1.8 benzinac (107 KS) sa dva e-motora (50+15 kW) za ukupnih 155 KS što je ujedno i najsnažnija izvedba u ponudi. Dodatno, hibrid koristi nešto veću bateriju (1,2 kWh) nego u Dusteru te može povući prikolicu do mase od 1000 kg. Više snage dobio je i poznati 1.2 TCe koji umjesto 130 sada nudi 10 KS više. Trocilindarski TCe 140 kao baziran je na Millerovom ciklusu za veću učinkovitost te koristi 48-voltni blago hibridni sustav. Motor je dostupan isključivo u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, ali i kao jedina opcija za varijantu s pogonom 4×4. Zanimljivo, za početak će off-road varijanta biti ostavljena kao i u Dusteru na razini snage od 130 KS.
Bez obzira na veći segment, Bigster se ne odriče varijante na plin pa početni motor ECO-G i dalje nudi kombinaciju plina (LPG) i benzina. Ovaj put međutim baza nije 1-litreni trocilindraš već malo prije spomenuti 1.2 TCe 48V što je također još jedna premijera. Snaga motora sada iznosi 140 KS (Duster nudi 100 KS), a s kombinacijom dva spremnika (50 l benzin, 49 l plin), doseg je do čak 1450 km. Detaljnije informacije potražite u idućem broju auto motor i sporta, a recimo kako su u Daciji smjelo najavili da će početni Bigster kretati od 25.000 eura odnos 30.000 eura za Hibrid 155. Novi Bigster bi na tržištu trebali dočekati krajem ove godine.