Iza najvećeg Volkswagena stoje tisuće inženjera, ali i zanimljive činjenice te uspjesi koji ga čine toliko posebnim...
11 FOTOGRAFIJA
Doživljavate li ga kao klasični SUV, mogli biste se razuvjeriti – osim vještinama za off-road, Touareg se može pohvaliti dinamikom manjih automobila, kao i s pregršt zanimljivosti, izvrsnim sportskim rezultatima te drugim zanimljivostima
1. Razvijen u Weissachu
Touareg je razvijen u Weissachu, u suradnji s Porscheom i Audijem. Naime, nastao je na platformi PL71 koja mnogo dijeli s T5 platformom na kojoj pak juriša Bulli. Naravno, Porscheovi inženjeri uložili su mnogo znanja i truda kako bi s Volkswagenovim inženjerima stvorili auto koji je izuzetno sposoban off-roader, ali i vrlo dinamičan na asfaltu. U nekim su detaljima išli toliko daleko da su čak i krovni nosači bili dizajnirani kao aerodinamički element.
2. Ime prema afričkom plemenu
Volkswageni su najčešće dobivali imena po vjetrovima. No Touareg je svoje dobio po afričkom plemenu Tuareg (čita se ‘Twareg’) koje živi u Sahari nomadskim životom, samo je u ime uskočilo slovo ‘o’. Tuarezi su oduvijek kontrolirali sve rute preko Sahare i specifični su po indigo plavoj odjeći koja ostavlja i tragove boje na koži. Uz to, zanimljivo je da muškarci nose veo, a žene ne
3. Off-roader pod kožom
Touareg je za svoje vrijeme bio izrazito napredan spoj dinamike na cesti i sposobnosti za off-road. Pogon na sve kotače bio je standardna oprema, imao je središnji diferencijal s blokadom, reduktor koji se uključivao iz kabine okretom prekidača, a čak se i stražnji diferencijal mogao zaključati pritiskom tipke. U kombinaciji sa zračnim ovjesom koji je bio doplata, Touareg se mogao podići čak 300 mm iznad tla, a zatim bi se automatski, primjerice na autocesti, spustio na 160 mm visine zbog boljih voznih osobina.
4. Povukao je čak i Boeing 747
Svijet su obišle fotografije na kojima Touareg vuče Boeing još 2007. godine. Taj zrakoplov u tom je trenu težio čak 155 tona, a pothvat je učinjen na Dunsfoldu, aerodromu blizu Londona. Inženjeri i prolaznici promatrali su kako Touareg V10 TDi nekoliko puta vuče zrakoplov bez većih problema. To nije sve, Touareg je na stražnjoj osovini imao čak četiri tone balasta zbog boljeg prianjanja uz podlogu.
5. Najsnažniji benzinski i dizelski motor
Najsnažniji benzinac ugrađen u Touareg bio je W12 sa 5998 ccm, 444 KS i 600 Nm, i trebao je biti model limitiran na svega 500 primjeraka. Iako se nije prodavao u SAD-u, zanimljivo je da ih je proizvedeno kudikamo više, a hit je bio u Saudijskoj Arabiji i Kini. Ubrzavao je do stotke za impresivnih 5,9 sekundi. Najsnažniji dizelaš bio je V10 TDI sa 4921 ccm, 309 KS i 759 Nm, koji je Volkswagen i ‘marinizirao’ kako bi se koristio u brodovima i gliserima.
6. Touareg R50
Veliki dizeli u ovakvom autu imaju svoj šarm, a najcool Touareg je V10 TDI s oznakom R50. Nastao je 2007. i imao dodatno ojačani V10 TDI zbog čijih je pet litara i dobio tu oznaku. Čak 345 KS i 850 Nm bili su dovoljni za izvrsne performanse, ali posebno valja naglasiti dorađen zračni ovjes kojim je izvrsno svladavao zavoje. Ubrzavao je nešto slabije no model W12, ali je bio poprilično ‘nježniji’ na benzinskoj crpki, baš kao i svaki TDI.
7. Prvi hibridni Touareg iz 2009.
Prototip iz 2009. imao je baterije Ni-Mh (240 ćelija, 288V, 6 Ah), V6 TSI motor s kompresorom koji daje 333 KS te električni motor snage 52 KS. Sve je bilo spareno s osmobrzinskim automatikom, a paket je ukupno davao čak 550 Nm okretnog momenta. Zanimljivo je da nije imao sustav pogona 4Motion već rješenje sa središnjim Torsenovim diferencijalom koje ima manju masu, a posuđeno je s Audija Q7. Imao je regenerativno kočenje, a do 50 km/h mogao je voziti isključivo na struju. Ostao je na razini koncepta, ali i stigao samo godinu kasnije u novom modelu.
8. Touaregova ‘prvoaprilska’ šala
Volkswagen je u marketingu još 1960-ih pokazao inovativnost koja je kasnije postala standardom industrije. Samo proguglajte, primjerice, ‘Lemon Beetle Ad’ i pustite da vas Internet odvede u zanimljivo putovanje kroz povijest. Volkswagen je organizirao lažno službeno lansiranje Touarega Cabriolet u Španjolskoj, i to 28. prosinca 2007. kada Španjolci imaju ‘dia de los innocentes’, svojevrsni pandan našem ‘prvom aprilu’. Upravo zato, zbog datuma, mediji su vijest prenijeli svijetom, ne sumnjajući pritom u taj trik.
9. Touareg na reliju Pariz-Dakar
VW Race Touareg 2 s motorom 2.5 TDI bio je spreman pobijediti na reliju Pariz-Dakar koji se 2009. održao na ruti od Argentine do Čilea. Startala su tri Touarega, Carlos Sainz je premoćno vodio utrku, i to sve dok se nije spektakularno razbio. Svejedno, Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz su pobijedili, a na drugom mjestu su bili Mark Miller i Ralph Pitchford. U dva Touarega, naravno. San o sva tri postolja ostvaren je već sljedeće godine kada se Carlos Sainz pribrao te na koncu pobijedio.
10. Svjetski rekord ‘Cape to cape’
Touareg je postavio i svjetski rekord u vožnji od najsjevernije točke Europe do najjužnije točke Afrike, što je izveo za samo devet dana, četiri sata, devet minuta i 27 sekundi. Od dorada na vozilu postavljen je nešto krući ovjes, veće gume, zaštitni kavez, veći rezervoar koji je povećao doseg s punjenjem na 3000 km te dodatne Helline ‘daljinke’ za noćnu vožnju. V6 TDI sa 244 KS, mjenjač i osovine bile su potpuno serijske, bez dorada. Više detalja na www.touareg-capetocape.com