

Da se ime „Puma“ čuvalo za mali kupe vjerojatno ga nikad više ne bi vidjeli na novom komadu lima. To je naime klasa koja nažalost umire, pa ako vam nedostaje Puma najbolje da potražite rabljenu. I to nije tako loša kupnja ako želite imati originalni gradski kupe koji se sjajno vozi i vjerojatno ima najbolji ručni mjenjač svih vremena. Ako vam to što znači, sjećamo se nekoć je Pumu vozila i Minea.
Novi Fordov SUV svakako izgleda zanimljivo, ali je neosporno i da je teško zaključiti sviđa li vam se ili ne. Svi dizajnerski elementi potrebni za uspjeh su tu, ali za opis je potrebna i riječ „malo čudno“. Dimenzijama je smješten između EcoSporta i veće Kuge. Dizajnom, pogotovo kad gledate s visine, linijama pomalo podsjeća čak i na Jaguarov manji SUV, a sportivo linije Pume bi mogli povezati i s drugim premium SUV-ima.
Ono što je zanimljivo jest ako pogledate bočnu liniju primijetit ćete velika vrata, na relativno maloj karoseriji, zbog kojih se u kabinu ulazi izuzetno lako. Naplatci su trendovski i postoje u različitim stilovima. Naravno, Puma neće biti jednako atraktivna kao početni model i kao top izvedba u posebnim bojama s opcijskim stilskim dodacima za personalizaciju.
Na stražnjim sjedalima prostora ima sasvim dovoljno i za visoke putnike, a po ponudi prtljažnika se vidi da Ford s Pumom želi uzeti i dio tržišta koji gleda cijeni praktičnost. Zato Puma nudi prtljažnik obujma 456 litara s kojim se zaista može hvaliti.
I to ne samo zbog konkretnog obujma već i zbog modularnosti. Ipak, treba još vidjeti odnosi li se ta brojka na obujam s ili bez rezervnog kotača jer na njega otpada oko 60 litara. U tom slučaju Puma ima prosječan prtljažnik koji je natprosječno dobro iskorišten. Pogotovo na račun kukica, polica, rasvjete i držača kojih ne nedostaje u novom modelu starog imena.
Ponuda motora je poznata, ali ne toliko široka kao u Focusu. U prvom planu svakako je sjajni, najnagrađivaniji, turbo-benzinski 1.0 EcoBoost sa 95 i 125 KS. Neće izostani niti dizelska ponuda, a činit će ju 1.5 TDCi sa 120 KS i to će sigurno biti optimalna izvedba – još uvijek. No, dio ponude je proširen i mild-hibridima koji koriste 48-voltnu tehnologiju koja pogonu pomaže sa 20 Nm dodatnog boosta.
To je postignuto tako što je na remenski pogon 1.0 EcoBoosta postavljen starter generator snage 11,5 kW, koji kad treba pomogne u radu. Smanji potrošnju i snagu podigne na 125 odnosno 155 KS – ovisno o izvedbi.
Nova Puma donosi neku vrstu ekstravagancije u najpopularniju klasu gdje caruje Suzuki Vitara, VW T-Roc, ali i još 15-ak drugih modela. Puma će teško pronaći svoje mjesto pod sunce, ali razloga za optimiziram ima, pogotovo ako će se voziti kao najbolji Fordovi. Tad ćemo doći palac gore za nju!