Test Suzuki Vitara 1,0 4WD Premium

Već se nebrojeno puta dokazala kao hrvatski i europski best buy, a sada smo pod povećalo stavili najegzotičniju te potencijalno najzanimljiviju kombinaciju - početni motor s pogonom na sve kotače

Iritantno je uspješna, ali nije iritantna jer Vitara pred vozača transparentno stavlja sve svoje mane i vrline. I to po poštenoj cijeni. Dobar tubobenzinac sa 112 KS u velikoj i atraktivnoj karoseriji za 111 tisuća kuna zvuči neodoljivo. Gotovo kao nemoralna ponuda! U redu, ali kakav je zapravo taj 1,0 BoosterJet i – važnije – može li se taj malen trocilindraš nositi s pogonom na sve kotače? Slijede odgovori na sva pitanja!

Strah od početnog malog motora?

Za početak, početni 1,0 BoosterJet može se pohvaliti nevjerojatno niskim troškovima održavanja pa svi servisi do 100.000 km stanu u trošak od oko 1000 eura. Osim toga, servisi nisu zabilježili gotovo nikakve kvarove, a motor radi vrlo tiho i uravnoteženo. Toliko da je naš fotograf redovito okretao ključ dok je motor već radio.

Kupci Vitare sa 1,6-litrenim benzincem (koji ovaj mijenja) nisu sumnjali u snagu, a ovaj je motor upotrebljiviji u svakom pogledu, i to s manje gasa. Pri 2000 okretaja, na račun turba i momenta, ostavlja dojam gotovo dvostruko snažnijeg. Performanse su im u konačnici istovjetne – 180 km/h i 11,5 sekundi.

Sa 1,0 BoosteJetom radili smo velike testove u većem S-Crossu, gdje su ga mnogi čitatelji uspješno vozili i sa samo 4 l/100 km, neki i niže, a problema nije bilo ni nakon velikog broja prijeđenih kilometara. U Vitari teškoj oko 1100 kg djeluje čak i živahnijim.

Motor nježno prima gas, što je sjajno za vožnju u gradskim gužvama. Nema cukanja, ni umora od spojke ili stalnog doziranja gasa. Vozač jako lako postiže tečnu vožnju, a poželjeli smo jedino preciznije ubacivanje u peti stupanj.

Potrošnja pri:
80 km/h (4,2 l/100km)
100 km/h (5,7 l/100km)
130 km/h (7,8 l/100km)
150 km/h (9,8 l/100km)

Snage za grad nimalo ne nedostaje i mjenjač je pritom dobro proračunat. Pri 80 km/h u trećem i četvrtom stupnju poprilično je tih, dok se motor u petom stupnju pritom vrti na 2000 okretaja pa je očigledno riječ o konvencionalnom proračunu prijenosa.

Čak i pri tim okretajima motor dobro povlači, pa je pokrivenost snagom pri nižim brzinama fantastična. Gradom se uspijevamo voziti, bez previše truda, sa 6,2 l/100 km, a ukupni prosjek lako može biti i niži.

U pretjecanje bez straha

Ako pri 80 km/h u trećem stupnju krenete u pretjecanje, lako ćete je razvući do 130 km/h, a četvrti stupanj jednako dobro pokriva iste okretaje. Ipak, četiri putnika i prtljaga na najvećim usponima otkrivaju zašto je u ponudi i 1,4 BoosterJet sa 140 KS, s kojim Vitara ‘ide kao luda’, pa na brzinomjeru s lakoćom okreće 200 km/h. No svejedno, manji 1,0 je očigledno najbolji izbor za racionalnu svakodnevicu.

Pri 130 km/h (3300 o/min) na tempomatu potrošnja se kreće oko 7,7 l/100 km, što je sasvim prihvatljivo. Poglavito jer je i buka vrlo niska. Lov na najvišu brzinu pokazuje da se kazaljka lako penje do 165-170 km/h, a potom usporeno dotakne i 185, što po GPS-u odgovara obećanom tvorničkom podatku.

Vitari u korist idu i slični početni modeli koji započinju sa 100 KS ili manje, dok ona kreće sa 112 KS.

Nedostaje li mu šesti stupanj?

Tko će dosta vremena voziti autocestom, svakako mu preporučujemo 1,4 sa 140 KS jer ta investicija od 12 tisuća kuna će vas svakodnevno nagrađivati. Autocestom ćete se voziti brže, a trošiti manje. Uz to, ima i šesti stupanj, koji ovom modelu u njegovoj optimalnoj domeni korištenja nimalo ne nedostaje.

Guši li pogon 4WD mali motor?

Većina nudi neku elektroniku koja dopušta proklizavanje kotača kako biste se očistili od blata te time opravdavaju predznak SUV-a. Međutim, kada vas pogurnu i stražnji kotači, nema bolje pomoći. Bilo bi nerealno očekivati od malog motora u Vitari da će vas iščupati iz blatnog gliba, ali dok mu god možete ‘nabiti’ mnogo gasa, problema na terenu neće biti.

Problem je stanete li pred izuzetno velik uspon ili u spomenuto blato. Tada motor jednostavno nema dovoljno ‘zraka’ da se zaleti i iščupa. Za nuždu ćete si pomoći poskakivanjem na spojci, ali to svakako nije svakodnevica.

Isprobali smo je u svim prilikama i Vitaru neće omesti nikakvi uvjeti na cesti, pa ni snijeg na usponima. Neće joj smetati ni mokra trava na manjem usponu. Od tla je udaljena 185 mm, ali ne za istraživanje već korištenje u svim prometnim situacijama, osim ceste i na makadamu, ali i drugim rahlim površinama.

A što je između sjedala?

Umjesto programa kojim se kotači čiste od blata, Vitara među sjedalima ima selektor Drive model select. U položaju Auto sustav maksimalno vozi s pogonom samo na prednje kotače, a kada dođe do proklizavanja, automatski aktivira 4WD. Možete odabrati i program Sport koji potpuno mijenja karakter vozila. Čak imate osjećaj da motor započinje s ubrzanjem čim stisnete taj gumb, što je logično jer dok vozite sportski, nikad ne biste trebali voziti istom brzinom. Ili trebate ubrzavati ili kočiti!

U programu Sport pogon 4WD radi aktivnije i nije ga loše koristiti na terenu. Postoji i program Snow koji nježnije ‘čuva’ grip pod kotačima (ne probija ga), a ako baš zaglavite ili poželite maksimum, uvijek se može zaključati središnji diferencijal Lock. Kako smo rekli, tada samo nešto više gasa i imate pravi auto 4×4.

 


S pogonom na sve kotače je cijena previsoka?
Cjenovna alternativa je jedino Dacia Duster

Realno, ispada da nitko ne nudi bazni model s pogonom na sve kotače, i toliko opreme, da bi može parirati Vitari. Sjetili bi se Jeepa Renegade ili Mazde CX-3, ali to su daleko skuplji modeli. Odnosno, možemo spomenuti Daciju Duster 1,6 SCe sa 115 KS koja s najboljim paketom opreme stoji tek 1000 kn manje, a slabije jeftinije izvedbe (oko 125-130.000 kn) imaju preslabu opremu.

Drugim riječima, Vitara 1.0 Premium 4WD s cijenom od 142.641 kn ponovno ispada najbolji izbor u kategoriji “mali SUV s pogonom na sve kotače”.


 

Vrijedi li početni paket opreme? Da, ali postoji bolji izbor!

Najjeftiniju Vitaru Comfort s cijenom od 111 tisuća kuna prepoznat ćete po crnoj masci hladnjaka koja s opremom Premium postaje kromirana. Komande audio sustava su na volanu, tu je i putno računalo, USB i Bluetooth povezljivost… Već početna Vitara ima i pomoć pri kretanju uzbrdo, pri naglom kočenju. Taman za baznu opremu, ali oprema Premium po 119.809 kn je ta koju treba odabrati.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
DxŠxV 4175x1775x1610, međuosovinski razmak 2500 mm, prtljažnik 375 l, masa 1155 kg, nosivost 575 kg

Motor
Turbobenzinac, 998 ccm, tri cilindra, 12 ventila, 82 kW (112 KS) pri 5500 o/min, 170 Nm pri 2000-3500 o/min

Prijenos
Ručni mjenjač, pet stupnjeva, pogon na sve kotače, blokada diferencijala

Vozne osobine
0-100 km/h 170 s
Najviša brzina 11,5 km/h
Potrošnja (NEDC) 5,2/5,7/6,6 l/100 km
Potrošnja na testu 6,8 l/100 km
Emisija CO2 129 g/km

Konkurenti
Dacia Duster 1.6 Sce 4×4 od 125.900 kn

Cijena
Osnovni model 111.236 kn
Testirani model 142.641 kn
s doplatama 145.560 kn

OCJENA

+

ponuda prostora, cijena, omjer uloženo dobiveno, oprema, prtljažnik, pogon na sve kotače, preglednost, agilnost, potrošnja

plastični detalji, središnji info-ekran

Što donosi redizajn?

Atmosfera ista, doživljaj bolji!

Vitara je prisutna već 30 godina, ali svoj hollywoodski uspjeh u Europi doživjela je tek 2015. s generacijom koja je pogodila čarobnu formulu malog SUV-a. Četiri godine je trajala bez promjena, a prošlogodišnji redizajn, paralelan lansiranju novog Jimnyja, samo je potvrdio onu onu: “Ne mijenjaj konja koji pobjeđuje!”
Nova su stražnja svjetla (malo su isturenija), a upečatljivija je i nova maska te branici i prednja LED-svijetla. Novu Vitaru ćete najlakše prepoznati po prednjoj rešetci koja je sada okomita, (kromirana u bogatijem paketu), ali i po novoj ponudi boja. Tamni prozori i krovni nosači su još uvijek tu.
Kokpit je naizgled nepromijenjen. Korištena je bolja plastika, a novi su i instrumenti sa 4,2-inčnim ekranom u boji. Suzuki je poradio i na kvaliteti izvedbe, na preciznom spajanju i zatvaranju vrata te na ukupnoj tišini korištenja.