VW ID.4 GTX – GTI SUV s 4WD pogonom
Volkswagen proširuje pogon za svoj model ID.4 s dodatnim motorom sprijeda i tako povećava performanse i pretvara ovaj SUV u model s pogonom na sve kotače. Kakav je praksi isprobali smo iz prve ruke
Tesla to primjerice radi na drugačiji način. Njihov Model Y koji se direktno može komparirati s ID.4 ubrzava za 4,3 s do 100 km/h i može voziti brzinom od 241 km/h. Suprotno tome VW ID.4 GTX nije baš na toj razini. On će do 100 km/h ubrzati za 6,2 s, što je desetinku sekunde brže nego što to čini aktualni Golf GTI. Maksimalna brzina limitirana je na 180 km/h. A i pitanje je tko ovih dana često vozi brže od 180 km/h i gdje? Potrošnja tada skače u nebesa, stoga za električno vozilo to i nije nikakav minus.
Bitniji su uravnoteženost karoserije, ponuda prostora, iskoristivost baterije, praktične kvalitete i postavke ovjesa. Karoserija GTX-a dužine 4,60, širine 1,85 i visine 1,62 m kotrlja se sprijeda na 235, a straga na 255 mm širokim kotačima od 21 cola. Ipak ID.4 GTX nikad nije neudoban, dapače, čini se kao da masa od 2,2 tone fino pritišće vozilo na asfalt i ne dopušta nikakva iznenađenja. Ako na raspolaganju imate i promjenjivu podesivu zaklopku (DCC) sa Sportskim paketom Plus, postavku šasije možete malo pooštriti odabirom profila za vožnju “Sport” koji karoseriju spušta za 15 mm. To smanjuje bočni nagib i daje još sigurniji osjećaj u brzim zavojima bez žrtvovanja udobnosti.
Pravi ljubitelji GTI-ja jasno da bi više voljeli ručni mjenjač i sprijeda motor s unutrašnjim izgaranjem. Zato se GTX niti ne zove GTI. Volkswagen ne želi miješati kruške i jabuke, teški SUV s pogonom na sve kotače to nije, ali ipak može pružiti neke gušte na zavojitim cestama. Ujednačen ovjes i pogon na sve kotače sigurno doprinosi da se u 300 KS snažnom električnom SUV-u osjećate zadovljno, ali ne i sportski. Razmak od tla od 17 cm osigurava vlasniku da ID.4 GTX vidi i seoske putove i makadam, a poseban režim vožnje omogućuje upravljanje do brzine od 20 km/h preko svih kotača, kada su procesi upravljanja dizajnirani su za maksimalno prianjanje, zakretni momenti motora su smanjeni, a DCC zaklopke mekše.
VW ID.4 GTX nudi puno prostora, udobnosti i sigurnosti, također putem sustava pomoći, vozi brzo i samopouzdano, čak i ako nije tako okretan kao Teslin model Y, kao što sugerira nova etiketa s tri slova i sportski make-up. Vrlo dobra karoserija i niska razina buke daju vozaču dovoljno vremena da uživa u vrijednostima GTX-a i činjenici da električni automobil štedi CO2, čak i ako je moćan SUV.