Volkswagen ID.4 stigao na hrvatsko tržište

Početna cijena VW ID.4 je 293.482 kune, a u početku prodaje nudit će se u šest paketa opreme i s dvije veličine baterije, u snažnijoj varijanti s dosegom prema WLTP-u od 522 km

ID.4 kupcima se nudi s unaprijed konfiguriranim modelima, njihovi su nazivi City, Style, Life, Business, Family, Tech i Max. Volkswagen kod svog drugog modela iz nove elektrifikacijske futurističke ponude želi spojiti emociju s ekološki prihvatljivim zelenim pogonom. Kao adute Volkswagen ističe prostranost, najsuvremenija rješenja za rukovanje, prikaz, infotainment i sustave potpora.

Baterija modela ID.4 bit će dostupna u dvije veličine: kod linije opreme Pure moći će pohraniti 52 kWh energije i omogućiti doseg do 348 km (WLTP ciklus). Ta će vrijednost kod modela linije opreme Pro iznositi 77 kWh uz doseg do 522 km. Baterija se nalazi ispod putničkog prostora, što jamči nisko težište i ujednačenu raspodjelu osovinskog opterećenja.

Veliki kotači promjera do 21 inča naglašavaju sportski karakter ovog e-SUV vozila. Uz razmak od tla od 16 cm trebao bi se snaći i tijekom vožnji blagim terenom. Stražnji pogon omogućuje mali promjer okreta od svega 10,2 metra, a budući da je tihi pogon jedva čujan i izvan automobila, do brzine od oko 30 km/h emitira se umjetni e-Sound.

Tri su razine snage koja se prenosi preko stražnje osovine: Početne modele pokreću 148 KS, snažniji imaju elektromotor od 170 KS, dok će vrh ponude nuditi 204 KS. Kod potonje izvedbe izmjereno je ubrzanje do 100 km/h za 8,5 s, dok su svi modeli limitirani na 160 km/h maksimalne brzine. Tijekom 2021. godine pojavit će se i sportski model s pogonom na sve kotače.

Dizajn ID.4 osigurava i vrlo dobar koeficijent otpora zraka od samo 0,28. Model je dugačak 4584, širok 1852, a visok 1612 mm. S međuosovinskim razmakom od 2766 mm nudi dovoljno mjesta i za putnike straga, dok prtljažnik mjeri zapreminu od 543 do 1575 l. Modularna električna platforma (MEB) s koje silazi ID.4 omogućuje ponudu prostora poput vozila u višim segmentima.

Infotaniment se sastoji od dva zaslona, a njime se može upravljati i glasovno. Manji zaslon nalazi se ispred vozača, a središnji, multimedijski ekran ima dijagonalu do 12inča i njime se rukuje dodirom. Vozač se alternativno može koristiti rukovanjem govornim naredbama normalnim govorom putem sustava „Hallo ID.“

Kod modela s manjom baterijom WLTP ciklus je izmjerio potrošnju od 16,7 do 19,2 kWh na 100 km, dok model sa snažnijim pogonom traži 18 kWh na 100 km. VW ID.4 s 204 KS i baterijom od 77 kWh na brzom DC punjaču može za 30 minuta napuniti bateriju za narednih 320 km. Zanimljivo je kako Volkswagen ID.4 planira prodavati u Kini te SAD-u, a u sklopu strategije ‘Transform 2025+’ do 2024. godine namjeravaju uložiti 11 milijardi eura u električnu mobilnost.