VW ID.3 osvojio pet zvjezdica na EuroNCAP testu

Dugoočekivani prvi Volkswagen pokretan isključivo na struju u potpunosti je zadovoljio na EuroNCAP testiranju, s visokim ocjenama u svim pojedinačnim kategorijama testa

Volkswagen ID.3 prvi je model koji se temelji na novoj modularnoj platformi (MEB) za električna vozila iz tvornice u Wolfsburgu. I već stižu dobre vijesti, začetnik ID modela zaslužio je pet zvjezdica na strogim testiranjima u svim kategorijama – kod zaštite odraslih putnika, djece i ranjivih sudionika u cestovnom prometu te za sigurnosne sustave potpora.

Lijepe vijesti za električnu budućnost

„Ovo je izniman uspjeh za cjelokupni ID. tim”, rekao je dr. Frank Welsch, član upravnog odbora marke Volkswagen nadležan za područje razvoja. „Visoka razina sigurnosti u našim vozilima uvijek nam je bila vrlo važna te je zato bila uključena u koncept platforme MEB od samog početka. Model ID.3 impresivno to demonstrira s ocjenom od 5 zvjezdica.” Procjena zaštite putnika temelji se na čimbenicima kao što su frontalni sudar pri brzini od 64 km/h, bočni sudar kod B nosača krova, a strogo se nadgledaju i moguće trzajne ozljede kod putnika. Za vozače i putnike u modelu ID.3 utvrđena je razina sigurnosti od 87 %. Za djecu je utvrđena razina zaštite od čak 89 %.

ID.3 siguran i za pješaka i bicikliste

Euro NCAP također provjerava u kojoj mjeri sustavi autonomnog kočenja u nuždi (AEB) mogu pružati zaštitu osjetljivim sudionicima u prometu – pješacima i biciklistima. Jedan od pozitivnih aspekata modela ID.3 jest taj što se sve njegove varijante opreme serijski isporučuju s potporom zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist” i sustavom nadzora okoline „Front Assist”.

Središnji zračni jastuk

Volkswagen ID.3 prvi je model njemačke marke koji nudi središnji zračni jastuk za prednja sjedala. On je zadužen da onemogući kontakt glava između vozača i suvozača, primjerice kod bočnog sudara. Volkswagen opcijski nudi dodatne sustave potpora: jedan od njih je automatska regulacija razmaka ACC s prediktivnim prepoznavanjem brzine. Sustav Travel Assist omogućuje vožnju s potporom pri brzinama do 160 km/h. Sigurnoj vožnji također doprinose potpora kod prometnog zastoja Traffic Jam Assist, Blind Spot senzor s potporom izlaska iz parkirnog mjesta Rear Traffic Alert, sustav Emergency Assist te potpora pri parkiranju Park Assist.

Iako je ID.3 sigurnosna testiranja položio s odličnim, na našem prvom testu nije baš sve funkcioniralo besprijekorno. Čitav test možete pročitati u posljednjem broju Auto motor i sporta koji se upravo nalazi na kioscima.