Škoda Octavia 1.5 TSI DSG mHEV – S cilindrom više

Omiljeni izbor domaćih kupaca ponudu motora sada otvara s četiri cilindra te pola litre obujma više. Uz to, početni 1.5 TSI sa 115 KS u kombinaciji s DSG-mjenjačem donosi i mild-hibridnu tehnologiju pa se s pravom pitamo - mogu li stvari biti bolje?

Trocilindarski 1.0 TSI je prošlost. U redizajniranoj Octaviji sada cilindar više širi ‘pluća’ početnog benzinca koji odsad iz 1,5 litara izvlači 115 KS. Dodatno, ako 220 Nm maksimalnog momenta odlučite na prednje kotače slati putem sedmostupanjskog DSG-a umjesto stupanj manjeg ručnog, u cijelu priču ulazi i blago hibridna tehnologija. Starter-generator s pratećom minibaterijom (mHEV) tada pomaže benzincu kod većih opterećenja te omogućuje povremena gašenja (tzv. jedrenje), dok dodatna tehnologija ACT+ isključuje nekoliko cilindara kada se vozi pod niskim opterećenjem.

Što se vanjskih dimenzija tiče, one gotovo da i nisu mijenjane – tek nova maska donosi nekoliko milimetara više. Znakove raspoznavanja nalazimo ponajprije u novom 2D-logu, tanjoj maski hladnjaka, odnosno izostanku maglenki koje su sada inkorporirane unutar glavnih farova.

Octavia nominalno spada u kompaktnu klasu, no Škoda maksimalno rasteže taj pojam jer je 4,70 metara u domeni nekadašnjeg Passata. Drugim riječima, kombinacija putnika visokih 190 cm sprijeda i straga funkcionira bez problema, baš kao i njihova prtljaga. Štoviše, s praktičnim petim vratima, limuzina (600 l) nudi minimalno manje od karavana (minus od 40 l), ali i većeg Superba. Tko treba više, s oborenim naslonima ima cijelih 1555 l na raspolaganju.

No za Octaviju smo to znali i prije četiri godine kada se pojavila četvrta generacija. Isto tako, znali smo i da opsluživanje, kao uostalom i u cijeloj grupi VW, nije bilo najbolje riješeno pa vesele promjene po tom pitanju. Kombinacija desetinčnih instrumenata i infotainmenta (opcija 13″) i dalje nije rezultirala izravnim fizičkim komandama (gumbima), ali središnji zaslon odsad ima posebne trake na vrhu (pet odabranih komandi) i dnu (klimatizacija) za izravan pristup.

Također, sustav je sad kudikamo responzivniji, a izbornici pojednostavljeni pa se, primjerice, Lane Assist isključuje u dva koraka. Naravno, kako je vidljivo po Kodiaqu ima prostora za napredak, ali barem su tu klasični gumbi na upravljaču, uključujući i onaj za glasnoću.

Dobitna kombinacija

Osim unutrašnjosti, druga najveća promjena tiče se početnog motora snage 115 KS koji oduševljava kultiviranim i tihim radom. Maksimalnih 220 Nm dostupno je pri niskih 1500 okretaja pa i automatski DSG-mjenjač u laganoj vožnji posljedično stupnjeve mijenja tik iznad te granice. Motor je ujedno i iznimno štedljiv te je uz malo predviđanja prometa na otvorenoj cesti moguć prosjek od 4,5 litara. Dvije litre više Octavia nam je trošila na autocesti s prosjekom brzine od 127 km/h, dok se u sportskoj vožnji brojka približila granici od osam litara.

Ukupan prosjek testa na kraju je iznosio 6,9 litara, što je s obzirom na dimenzije i masu od 1.4 tone vrlo dobar podatak. U svemu tome hibridna tehnologija ne donosi više od decilitra ili dva prednosti, ali se, uz pola litre više obujma, ona najviše osjeti kao potpora u mekšim izmjenama DSG-mjenjača. Posebno s manje trzanja kod starta. Naravno, sa svim putnicima ili na većim usponima kada se ukaže potreba za višim okretajima postaje jasno da je 150 KS još idealnija mjera za Octaviju. Samo što je kod Škode jednako važno i pitanje uloženo-dobiveno.

Da, snažniji TSI čak ni neće trošiti mnogo više, ali realno, ako baš ne radite veliku kilometražu na otvorenoj cesti ili niste često puni do krova, otprilike 2110 eura razlike slobodno možete investirati u spomenuti DSG ili bolju opremu. Poput druge po redu Selection koja, između ostalog, donosi 17-inčne alu-naplatke, grijana sjedala, Matrix LED-prednja i Top stražnja LED-svjetla, stražnju kameru, bolji audiosustav, pa čak i kišobran u vratima, dio čega nije opcionalno dostupno u početnoj Essential. Dobitna kombinacija započinje od prihvatljivih 28.917 eura, dok testni primjerak dodatnim komforom u vidu interijera Lodge (575 eura) i brojnih paketa (Chrome 366 eura, Comfort 885 eura…) to podiže na ukupnih 31.645 eura. 

TEHNIČKI PODACI

Karoserija i podvozje
DxŠxV 4698 x 1829 x 1470 mm, međuosovinski razmak 2686 mm, prtljažnik 600/1555 litara, masa 1385 kg, nosivost 470 kg

Motor
Turbobenzinski redni, 1498 ccm, četiri cilindra (ACT +), izravno ubrizgavanje, 85 kW/115 KS pri 5000-6000 o/min, okretni moment 220 Nm od 1500-3000 o/min, kompresija 12,0:1, remenski starter-generator 14 kW/56 Nm

Prijenos, podvozje, kočnice
Na prednje kotače, sedmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG); sprijeda MacPherson, poprečna ramena, stabilizator, straga polukruta osovina, teleskopski amortizeri; samoventilirajući diskovi sprijeda, diskovi straga

Vozne osobine
0-100 km/h……10,6 s
60-100 km/h…….6,8 s
Najviša brzina…..203 km/h
Potrošnja deklarirana….4,9-5,4 l/100 km
Potrošnja na testu….6,9 l/100 km
Emisija CO2…….112-123 g/km

Konkurenti (početni modeli)
Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI 100 7DC od 25.450 eura, Opel Astra 1.2 Turbo GS (130 KS) od 32.300 eura, Peugeot 408 Hybrid 136 e-DCS6 Allure od 34.850 eura, Seat Leon 1.5 TSI DSG Fuerte (150 KS) od 29.740 eura, VW Golf 1.5 eTSI DSG Life Plus od 31.907 eura

Cijena
Početni model Octavia 1.5 TSI Essence………24.443 eura
Testirani model Kodiaq 1.5 TSI DSG mHEV Selection……….31.645 eura

Ocjena
PLUS: vrlo prostrana unutrašnjost, velik prtljažnik, tih i kultiviran motor, niska potrošnja, ugodan rad mjenjača, poboljšani infotainment, solidne vozne osobine, bogata oprema Selection s Matrix farovima, brojni praktični detalji
MINUS: opsluživanje nudi prostor za napredak, stražnji brisač dolazi opcionalno, relativno malen spremnik goriva (45 litara)