Volkswagen Golf 8 2.0 TDI (2021.)
Dizelska ponuda kod popularnog kompakta počinje s TDI motorom sa 115 KS i ručnim šeststupanjskim mjenjačem. Je li to dovoljno? Test.
Wolfsburg je grad koji u sebi krije dosta zanimljivosti. Geografski gledano nalazi se u mittellandskom kanalu, a meterološki je na prvom mjestu u Njemačkoj prema udaru munja godišnje. A od 1974. on pruža odgovore koji je najuniverzalniji i naprodavaniji model marke, jasno – Golf.
Pred nama je osma generacija Wolfsburgovog bestsellera, a iako ne sumnjamo u kvalitetu dvolitrenog dizela, u ovoj izvedbi vozili smo ga s početnim motorom sa 115 KS i 300 Nm okretnog momenta. Možda na papiru ovo ne djeluje previše impresivno, ali EA288 snagu crpi iz 1968 ccm zapremine i punih 95,5 mm hoda.
Nikad se ne čini napregnutim, ostaje relativno tih i suzdržan te se dobro odaziva na gas. Pokazuje se i škrt po pitanju potrošnje goriva: iako testni automobil teži bujnih 1401 kg, testno vozilo troši samo 5,9 litara dizela na 100 km – u načelu troši istu količinu kao Golf TDI sa 150 PS i DSG mjenjačem. U svakodnevnoj uporabi neće se značajno pokvariti ova vrijednost, dapače. Dvolitreni TDI troši samo nešto više od pet litara.
Tako to odrađuje Golf, čak i s ručnim mjenjačem, koji je, kao i obično, precizan, jednostavan za upravljanje i prikladno podešen. Šasija pokazuje sličnu visoku kvalitaivnu razinu izrade, koja se teško može impresionirati bilo kakvim neravninama, iako je testni automobil došao sa opcionalnim 18-inčnim kotačima umjesto standardnog 16-inčnog formata.
Opet na usluzi
Ipak, moramo razgovarati i o svemu onome što osma generacija modela više ne može raditi tako dobro kao njeni prethodnici. Budući da je jedna od velikih prednosti Golfa to što je bio za ljude koji su samo htjeli dobar automobil, a da se s njim nisu morali puno baviti. Ovo se više ne vrijedi bez ograničenja. Počinje s malim stvarima, poput činjenice da Golf možda i nije tako intuitivan kao što je oduvijek bio. Nakon opetovanih vožnji Golfom na neke se funkcije jednostavno treba duže navikavati, poglavito kod multimedije. Iako, ruku na srce, testni je automobil svjedno pokazivao stare prepoznate vrijednosti koje je Golf uvijek donosio.
OCJENA: 4 zvjezdice
Ekonomična vožnja, dobra ponuda prostora, udoban ovjes i više nego dobra izrada – Golf također nosi svoje kvalitete i s osnovnim TDI -jem. No usluga još uvijek nije potpuna, a cijena je visoka.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4284 x 1789 x 1491 mm, međuosovinski razmak 2619 mm, prtljažnik 381 l, masa 1401 kg, nosivost 479 kg
Motor
Turbodizel, 1968 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 85 kW/115 KS pri 3250 o/min, 300 Nm od 1600 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva, pogon na prednje kotače
Potrošnja
Na testu …………….. 5,9 l/100 km
Emisija CO2 ……… 118 g/km
Cijena
Početni model ……… 187.314 kn