VW Taigo: Prvi SUV kupe iz Wolfsburga

Digitalan, povezan i kompaktan – tako novom VW modelu tepaju iz 'Vučjeg grada'. Taigo spaja ono što kupci danas najviše traže – urbani manji SUV modernog lifestyla

Svijet je preplavljen manjim, kompaktnim, srednjim i velikim SUV modelima, pa ni proizvođačima više nije lako pronaći nit individualnosti u osmišljavanju svojih novih pulena. U klasi gdje je vrlo gusto Volkswagen je odličio spojiti manji SUV s kupeovskim linijama. Nešto što je primjerice Audi počeo raditi na određenim modelima, a i neki drugi proizvođači već su pribjegli stvaranju sličnih trendesterskih modela. Volkswagen je, kao i prije (sjetimo se koliko se čekalo na prvu generaciju Tiguana), mudro sačekao, odvagao, sagledao što sve nudi konkurencija i tek onda prionuo poslu. Njihova politika tada se pokazala uspješnom, jer je Tiguan na testovima gotovo uvijek odnosio pobjede. Hoće li i Taigo ići istim stopama i što on sve donosi?

KAROSERIJA

Nastao na poznatoj MQB modularnoj platformi s koje silaze Polo i T-Cross modeli, Taigo je zapravo svojevrsna kupe verzija potonjeg modela. Kod dizajniranja Taiga fokus je bio na individualnosti, kupeovskom dizajnu i emociji. S dužinom od 4,26 m Taigo je zapravo i nadmašio brata iz kuće – T-Roca, dok je sa zapreminom prtljažnika od 438 l ipak nešto slabiji. Model se sastavlja u tvornici u Španjolskom gradu Pamploni, a prodavat će se u 28 država EU te u Južnoj Africi i u Turskoj. U Brazilu primjerice Taigo se proizvodi i nudi kupcima već neko vrijeme iza imena – Nivus.

MOTORI

Taigo pokreću samo učinkoviti i ekološki TSI motori. Poznati motori iz grupacije su jednolitreni trocilindarski TSI s 95 ili 110 KS. Tu je kod bogatijih paketa opreme i snažniji 1.5 TSI sa 150 KS. Za izmijene stupnjeva zaduženi su pet ili šeststupanjski ručni te sedamstupanjski DSG mjenjač. Maksimalne brzine s obzirom na model i snagu iznose 183, 191 i 212 km/h.

INDIVIDUALIZACIJA

U startu će se Taigo nuditi u osam boja karoserije, od kojih će pet biti u metalik završnoj obradi. Sve će se boje osim crne moći kombinirati s kontrastnim crnim krovom. Veličina naplataka varirat će od 16 do 18 inča, ovisno koji ste stupanj opreme odabrali. Tu je po želji i panoramski otvorni krov, a što ponude oprema tiče sve kreće od bazičnog Taiga, preko Life i Style stupnja do najbogatijeg R-Line paketa opreme. LED svjetla i digitalni kokpit nešto je što će kupci dobivati kao standard pri kupnji ovog SUV kupea.

SUSTAVI ASISTENCIJA

I.Q. Drive Travel Assist – iza tog imena kriju se sustavi asistencije za vozača. Dakle ovdje imamo adaptivni tempomat gdje vozilo automatski održava razmak između automobila ispred, ali i prati putem navigacije prometne znakove, odnosno ograničenja brzine. On funkcionira do brzine od 210 km/h. Tu su dakako i Lane Assist koji drži automobil u traci te sustav automatskog kočenja u opasnosti pri vožnji gradom. I.Q. Drive Travel Assist tako prema EU standardima Taigu nudi Level 2 stupanj autonomne vožnje.

MULTIMEDIJA

Novi Taigo dolazi s izborom između četiri različita infotainmenta: Sustav sa 6,5-inčnim zaslonom (dolazi standardno u modelima Polo i Life), Ready2Discover s 8,0-inčnim zaslonom (dolazi standardno u stilu i R-Line), Discover Mediji s 8,0-inčnim zaslonom i Discover Pro, ponuđeni u 9,2-inčnom formatu. Sustav pripada drugoj generaciji modularne infotainment matrice (MIB2), dok su 8,0-inčni i 9,2-inčni uređaji iz treće generacije istog sustava (MIB3,1). Nudi preduvjete za internetsku navigaciju i ažuriranje karte putem zraka. Osim toga, druga generacija prediktivnog Volkswagenovog navigacijskog sustava omogućuje vam upozorenje na prekide prometa duž najvjerojatnije rute, čak i ako vođenje rute nije aktivirano.