Usporedni test: Seat Arona 1.0 TSI FR vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI Style vs. VW T-Cross 1.0 TSI Style

S Kamiqom je Škoda ušla u klasu malih gradskih SUV-a i na prvu djeluje premoćno u usporedbi s konkurentima iz Opela, Hyundaija, Mazde... No, prije prvog usporednog testa mora se dokazati kakva je - protiv braće iz koncerna

U usporedbi:
Seat Arona 1.0 TSI
115 KS, 200 Nm,
10,2 s, 190 km/h,
za 151.791 kn
Osnovna cijena: 118.881 kn

Škoda Kamiq 1.0 TSI
115 KS, 200 Nm,
10,2 s, 194 km/h,
za 145.422 kn
Osnovna cijena: 121.185 kn

VW T-Cross 1.0 TSI
115 KS, 200 Nm,
10,8 s, 193 km/h,
za 165.653 kn
Osnovna cijena: 130.766 kn

I najskladnije obitelji katkad se znaju porječkati. Ponekad netko mora podići glas, kao što je nedavno to učinio novi izvršni direktor grupe Herbert Diess. Budući da su, barem u ovoj klasi, VW, Seat i Škoda usmjereni na sličnu klijentelu, bilo bi pametno jednu od marki učiniti povoljnijom. VW Dacia, možemo se našaliti, ipak iz njegovih riječi zaključujemo da bi to mogla biti Škoda.

Dakle, Škoda kao ekonomičniji izbor. Možemo razgovarati o toj marki kao igraču koji u svakoj klasi ima iznimno dobrog konkurenta, a usput je često i među jeftinijima. Već odavno vozila iz tvornice u Mladoj Boleslavi ne uzimamo zdravo za gotovo, a sada ne treba gledati što nas čeka sljedeće. Novi je model već ovdje, mali crossover Kamiq.

Pogledajte što sve može 115 KS

O karoserijama ćemo više kasnije u tekstu, sada ćemo govoriti o jednolitrenom trocilindrašu s turbopunjačem snage 115 KS. VW i Škoda dolaze uz Style, dok je Seat opremljen sportskijom FR-opremom. Neki će – kada su u pitanju mali ‘turbaci’ – frktati nosom, ali istina je da cijela stvar funkcionira dobro, čak bismo rekli i vrlo dobro.

U redu, u samom dnu ‘cilindrične sobe’, prije nego turbo napuše svoje obraze, vrlo uglađenom motoru nedostaje malo samopouzdanja, što se u T-Crossu uz sedmostupanjski DSG-mjenjač (17.047 kn) elegantno rješava brzim spuštanjem prijenosa u stupanj niže. No kod otprilike 2000 o/min sva trojica sretno se zavrte prenoseći nepatvorenu i prizemnu radost vožnje. I kada želite biti brzi, sva trojica će na brzinomjeru (ovisno: virtualnom uz doplatu ili klasičnom) pokazivati blizu 200 km/h najviše brzine, što je – priznat ćete – sasvim dovoljno.

Seat spremniji za zavoje

I podvozja prate priču. Ovdje nije potreban pogon na sve kotače, nema naravno ni upravljanja na sve kotače, sve je podešeno kako se ne bi od vozača tražile superiorne vozačke vještine. Seat je u ovoj usporedbi nešto spremniji za zavoje, njegov ESP uzde drži nešto labavije nego što je slučaj kod drugog dvojca.

T-Cross uspijeva s istom količinom elana voziti slalom oko čunjeva na pisti, dok Kamiq na nekoliko km/h manje doživljava svoj maksimum. Na otvorenim prometnicama moramo istaknuti da se sva tri mala SUV-a mogu voziti vrlo zaigrano i s dozom gušta. Čak i tvrđe podešena Arona neće iznenaditi neugodnim poskakivanjem pri naglim izmjenama pravca.

S druge strane, kada je u pitanju aktivna sigurnost, Arona se, kao i ušminkani T-Cross, kotrlja na velikim 18-colnim naplatcima, dok je Kamiq na kotačima od 17 cola. To će i Seat i Volkswagen koštati koji metar više zaustavnog puta kod testiranja kočenja pri 130 km/h. Što se pasivne sigurnosti tiče, tu je Kamiq čisti pobjednik jer se može doplatiti zračni jastuk za vozačeva koljena (1526 kn) te bočne i zračne jastuke za glave putnika straga (3326 kn). Seat i VW drže se klasične ponude.

Modularne igre

Manje ozbiljno – Škoda svoju funkcionalnost duguje gumenim zaštitnicima na vratima, podešavanju pojasa po visini i rukohvatima sprijeda – španjolsko-njemačka konkurencija to nema. Volkswagen ipak ima regulatore ventilacije straga kao i Škoda, dok Seat to ne nudi. Modularne igre nastavljaju se i izvana. Kamiq jedini nudi automatsko zakretanje svjetala, dok Arona kod sustava asistencije kao najstariji model nudi najmanje. Arona ipak ima nešto zajedničko s Kamiqom, ona će kao i Škoda ograničenja brzine bilježiti kamerom, dok će vas u Volkswagenu o istome obavještavati pohranjeni podaci u navigaciji. No T-Cross s Aronom i dalje dijeli CD-čitač.

Stoga ne možemo govoriti o uspoređivanju baš u svakom detalju jer se modeli poprilično razlikuju u nekim segmentima poput međuosovinskog razmaka. Tu se kod Kamiqa našlo dodatnih osam centimetara. Ali zašto onda poput Arone i Kamiq ima samo 400 l prtljažnog prostora, dok najkraći T-Cross ima čak 455 l? Pitamo se to dok izlazimo i ulazimo na stražnju klupu, preklapamo sjedala, uspoređujemo i mjerimo te se na koncu češkamo iza uha. Ništa, idemo pogledati tehničke podatke. Aha! Pa da, kako nam nije bilo jasno, T-Cross ima najprostraniji prtljažnik samo kada se njegova klizna stražnja klupa pogurne skroz naprijed. Kada je u klasičnom položaju, tada Volkswagenov prtljažnik mjeri 370 litara.

Kralj selidbi stoga je očekivano Kamiq, jer kada se polože stražnja sjedala, konkurente će premašiti za čak 100 l. No kralj varijabilnosti bit će ipak T-Cross. Kada se stražnja klupa pomakne skroz prema prednjim sjedalima, u prtljažniku se otvara lijepi, prostrani i pravilni prostor za utovar.

Više sjaja dodatno košta

Ova se trojka lako dogovorila o kvaliteti materijala koja se upotrijebila u unutrašnjosti. Većinom prevladava tvrđa plastika, u Kamiqu i Aroni je ipak na pojedinim mjestima gumirana. Kod T-Crossa može se dobiti ljepša ploča ispod vjetrobrana, ali uz doplatu. Sve je kod ovih modela u interijeru uredno spojeno, ali se na kraju ne osjeća prevelik dojam kvalitete.

Začudo, VW se na kraju umjereno odvaja konačnom cijenom, iako u startu stoji najviše i ima automatski mjenjač sa sedam stupnjeva. Solidna početna oprema, koja između ostalog uključuje LED-svjetla i širok raspon sustava asistencije, pomažu mu da s omjerom uloženo/dobiveno bude ukorak sa Seatom i Škodom.

Kada se dotaknemo troškova goriva, sva tri će se zadovoljiti sa 6,8 l/100 km prosječne potrošnje na našem testu, ali VW je skuplji za održavanje. No Seat na putu prema pobjedničkom postolju ipak neće prestići Kamiq.

Spontana misao koja nam se mota po glavi nakon opsežnog testiranja tri udobna i lijepo osmišljena malena SUV-a jest – bila bi prava šteta kada bismo o Škodi još uvijek razmišljali kao o jeftinijem, manje vrijednom članu VW-grupacije.

ZAKLJUČAK:

1. Škoda

Kamiq zasluženo pobjeđuje u usporedbi, a to što se osnovnom cijenom približio Volkswagenu nije nipošto kamenčić u cipeli. Pa ipak se u dosta kategorija pokazao boljim

2. Volkswagen

T-Cross dobro odrađuje sve za što je zamišljen. Visoke je ergonomije, siguran je te dobro opremljen u paketu Style. To relativizira njegovu relativno visoku cijenu

3. Seat

Arona je ovdje licem najmladolikija. Također, prati je i povoljna osnovna cijena. Stupanj sigurnosne opreme pomalo pati, a i ovjes je nešto tvrđe podešen