Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-i Sport Bitone (2021.) – Može i bez struje

Yaris Cross testirali smo u hibridnoj varijanti, a sada je na red došla nešto snažnija izvedba bez pomoći baterija. Može li podjednako oduševiti?

Yaris Cross 1,5 VVT-i u hibridnoj varijanti sa 116 KS sistemske snage ili klasična izvedba, također sa 1,5-trocilindarskim motorom, 125 KS, ali bez pomoći struje? Koje su razlike? Krenimo s cijenom. Za hibrid, ovisno o opremi, morat ćete izdvojiti između 20 i 30 tisuća kuna više. Što točno za to dobivate? CVT-mjenjač za one koji preferiraju automatski mjenjač, ali u zbroju snage gotovo deset KS manje. Istina, potrošnja je kudikamo niža, hibridna inačica nam je u našem testu u prosjeku trošila 4,2 l/100 km, dok je klasična izvedba tražila više od dvije litre više. Podatak koji nije zanemariv, ali sada biste trebali sjesti i prokalkulirati tijekom kojeg razdoblja će vam se to isplatiti. Uzmimo za primjer da godišnje prevaljujete 15.000 km.

Ako nam je polazišna točka potrošnja klasičnog benzinca, u tom slučaju hibrid troši 35 posto manje goriva. Točnije, ‘benzinac’ godišnje potroši 330 l goriva više od hibrida, pa prema tome s hibridom u tom periodu štedite točno 3630 kuna. Dakle, zaključak se nameće da biste u sedam do osam godina na račun potrošnje isplatili ulaganje.

Tri cilindra, 125 KS

Sve što je vrijedilo za Yaris Cross Hybrid, vrijedi i ovdje. Toyota se potrudila, počevši s novom generacijom Yarisa, da njezini novi modeli žele biti voženi. I zaista, u Yaris Crossu je dosta toga orijentirano prema vozaču. Upravljač daje dosta informacija što se zbiva kod kontakta prednjih pogonskih kotača s podlogom, a karoserija i ovjes daju vam dovoljno samopouzdanja da istražite granice dinamike. A njih je teško pronaći, to je ipak za jedan SUV, pa barem i gradskih dimenzija, vrlo pohvalno za reći.

Tu se spremno pridodaje živahan motor koji svojim reskim zvukom tjera na okretaje. Iako obujma 1,5 litara njegova tri cilindra stvaraju lijep zvuk koji doprinosi blagom sportskom dojmu. On, zahvaljujući većoj kubikaži nego što je slučaj kod konkurencije, ima dovoljno daha već kod manjih okretaja, a kada okretajima približite brojku 5000, on punim plućima oslobađa 153 Nm okretnog momenta. Ovdje vlada šeststupanjski ručni mjenjač koji će zahvaljujući brzim i kratkim izmjenama stupnjeva doprinijeti dinamici. Na kraju bilježimo iste performanse kao i kod hibridne izvedbe (11,7 s do 100 km/h), s time da je najviša brzina kod ‘klasičara’ viša deset km/h (180 km/h).

Sprijeda taman, straga za kraće relacije

Vozač i suvozač vrlo će brzo pronaći svoju idealnu poziciju sprijeda, a straga će se niži od 180 cm vrlo dobro snaći, dok višima neće na dužim putovanjima biti najugodnije zbog kratke površine sjedenja. No Yaris Cross nas je iznenadio prtljažnim prostorom, gdje ni izbliza nismo očekivali gotovo 400 l obujma. Pri spremanju prtljage može zasmetati nešto viši utovarni rub, no sličan je slučaj i kod svih konkurentskih SUV-a na tržištu.

S cijenom sličnom onoj kao kod konkurenata Yaris Cross svakako može pomrsiti račune konkurenciji. Od Toyote još očekujemo i Aygo te Corollu u Cross izvedbama pa je japanska tvrtka uvažavajući trendove, čini se, na ovom bojištu kompaktnih gradskih SUV-a otvorila paljbu iz svih oružja.

Tehnički podaci

Karoserija
D x Š x V 4172 x 1765 x 1560 mm, međuosovinski razmak 2560 mm, prtljažnik 390 litara, masa praznog vozila 1175 kg

Motor
Benzinski trocilindarski, izravno ubrizgavanje, 16 ventila, 1490 ccm, 92 kW (125 KS) pri 6600 o/min, 153 Nm pri 4800 o/min

Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva, pogon na prednje kotače

Vozne osobine
0-100 km/h…..11,7 s
Najviša brzina……180 km/h
Potrošnja deklarirana (WLTP)….. 4,3/5,1/6,6 l/100 km
Emisija CO2…………135 g/km
Potrošnja na testu…..6,4 l/100 km

Konkurenti

Kia Stonic 1.0 T-GDI EX Fresh za 176.999 kn, Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Premium za 159.670 kn, VW T-Cross 1.0 TSI Style za 163.926 kn

Cijena

Osnovni model…………167.900 kn
Testni model………….175.600 kn

Ocjena
PLUS – vozne osobine, preciznost mjenjača, izrada, velik prtljažni prostor
MINUS – manjak mjesta za koljena na stražnjoj klupi