Toyota C-HR 2.0 Hybrid GR Sport – Nepodnošljiva lakoća upravljanja

Poput novog Yarisa, i C-HR je iznimno zabavan automobil. Karoserija kao da je stvorena za naknadnu ugradnju znatno potentnijeg pogonskog agregata, a 19-inčni naplatci nisu nimalo naštetili udobnosti

Toyota posljednjim modelima (Corolla, Yaris, C-HR, pa čak i aktualni Prius) kao da želi otvoriti novu stranicu u svom portfoliju. Stranicu koja bi kupcima trebala ukazati kako i Toyota može biti zabavna za voziti – moto kojim su se dosad vodili neki drugi japanski proizvođači automobila. I zaista, testirajući najprije Corollu, pa nema tome dugo vremena i posljednju generaciju malenog Yarisa, kao da smo ostali i pomalo zatečeni. Ugodno zatečeni! To su automobili koji žele biti voženi.

Ništa drukčiji osjećaj nismo doživjeli i pri prvim kilometrima testnih vožnji u novom C-HR-u. Davno zaboravljena lakoća upravljanja mami vas da pronađete što zavojitiju cestu, tvrdoća karoserije prati sportske težnje ovjesa i upravljivosti, a upravljač daje točno onoliko povratnih informacija koliko vam treba da bi zabava bila potpuna. Neočekivano od jednog kompaktnog SUV-a, jer rijetko se koji konkurent može podičiti takvim dinamičkim aspektom.

Da ne biste pomislili kako sportski karakter prati i tvrd ovjes – ovdje amortizeri i opruge suvereno upijaju rupe i neravnine, no nikada vam neće biti neudobno. Pohvale ovjesu dodatno ističemo jer je testni C-HR došao na velikim 19-inčnim naplatcima, koji nam ni u jednom trenutku jednotjednog druženja nisu priuštili neugodne udarce.

Kao u premium vozilima

U unutrašnjosti vladaju samo najfiniji materijali, a dojam dodatno podižu lijepi prošivi na spojevima mekih ploha kokpita. Testni je automobil bio opremljen ‘Alcantara Packom’ koji uključuje posebna sjedala s GR-oznakom, u kombinaciji alkantare i kože. Upravljač se po želji vozača može zagrijati, opcija koja dolazi u spomenutom paketu, baš kao i električno podesivo vozačevo sjedalo. Putnici sprijeda neće osjetiti manjak prostora, dok je straga ipak druga priča. Kupeovska linija krova možda čini vozilo vizualno dojmljivijim, no ipak smanjuje osjećaj prostora za glave putnika. Straga ćete se osjećati blago klaustrofobično, a debeli stražnji nosač krova i izvedba vrata s visokom kvakom dodatno zatvaraju pogled kroz prozor.

Ni prostor za koljena putnika straga nije bajan pa će se ondje udobno smjestiti samo niži od 175 cm. Uz to, mišljenja smo da bi automobil s dužinom od gotovo 440 cm ipak trebao nuditi više prostora u unutrašnjosti. Vizualno se C-HR doima nešto kraćim, no dizajnerska rješenja koja svakako privlače poglede zapravo ostavljaju lažan dojam. Na kraju ni prtljažnik nije volumenski na razini klase.

‘Starom cestom’ do Dubrovnika i nazad

Jasno da bi se samo izuzetno strpljivi odlučili za ‘pothvat’ iz podnaslova, ‘prijedlog’ smo samo naveli da plastično objasnimo velik doseg Toyote C-HR Hybrid. Naime, navedeni prijedlog bio bi izvediv jer C-HR ima dosta velik spremnik goriva od 50 litara. A mi smo pri vožnji starom cestom do Plitvica i nazad u prosjeku trošili samo 3,9 l/100 km, što znači da bismo štedljivom vožnjom po otvorenoj cesti mogli prijeći čak 1282 km. Manje strpljivi odabrat će autocestu, a tada će im pri brzini od 130 km/h Toyota u prosjeku trošiti 5,9 l/100 km. U gradu, ovisno o načinu vožnje, C-HR nam je trošio između 5,5 i 6,6 l/100 km, pa nam je prosjek testa na kraju iznosio 5,9 l/100 km.

U dinamičnijoj vožnji na koju vas C-HR naprosto tjera, osjećamo da varijabilni CVT-mjenjač radi mnogo bolje no prije. Pritiskom na papučicu gasa odaziv je promptan, okretaji se brzo podižu do optimalnih nivoa za postizanje najviše snage i okretnog momenta pa više nema straha od pretjecanja. Ipak, snaga samog dvolitrenog motora realno iznosi 154 KS, dok je u tehničkim podacima komunicirana sistemska snaga motora i elektromotora od 184 KS. Koliko god CVT-mjenjač napredovao, on još uvijek ‘koči’ da se svih 184 KS na raspolaganju razmašu punim plućima. Ubrzanje do 100 km/h za nešto više od osam sekundi te vrlo solidna međuubrzanja nisu zanemariva, no dojma smo kako bi s klasičnim automatskim mjenjačem cijela priča bila ipak nešto dinamičnija. U cijeloj priči zasigurno ne pomaže ni masa praznog vozila od gotovo tonu i pol.

Brzo i bezbrižno

Kod C-HR-a nije samo prisutan perfektan osjećaj upravljivosti, već je ovdje i velika doza sigurnosti zbog najnaprednijih sustava asistencije za vozača. U bogato opremljenom testnom C-HR-u zapravo nema što bi se dodatno moglo poželjeti, a tako je i s brojnim sustavima pomoći koji svoj posao odrađuju nenametljivo, ali pravodobno i precizno. ‘Lane Assist’ će cijelo vrijeme držati vozilo na sredini trake, neće se neugodno ‘odbijati’ od jedne strane prema drugoj. Sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu RCTB nas je i pri vožnji unazad nekoliko puta u prepunim javnim garažama upozorio, pa čak i sam zakočio kada bi se objekt približio stražnjem dijelu.

Adaptivni tempomat također radi savršeno te uvelike olakšava vozaču duge vožnje autocestom prema vašem omiljenom odredištu. Dakle, lako je zaključiti kako ovdje nemamo nikakvih zamjerki. Toyota C-HR izvrsno se snalazi po gradu, no uz takvu silinu sustava asistencije te velik doseg može postati i putni automobil, ako vaša obitelj ne premašuje brojku četiri. Iako ne ulazi pod državne poticaje, Toyota daje vlastite poticaje za kupnju hibrida od 25 tisuća kuna, pa tako krajnja cijena zapravo i odgovara slično opremljenoj konkurenciji.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

D x Š x V 4390 x 1800 x 1570 mm, međuosovinski razmak 2640 mm, prtljažnik 377 l, masa 1442 kg, nosivost 488 kg

Motor

Benzinac, četverocilindarski redni, obujam 1987 ccm, permanentna snaga sinkronog motora 80 kW, sistemska snaga 135 kW/ 184 KS pri 6000 o/min, 202 Nm pri 4400 o/min

Prijenos

CVT-mjenjač, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h …… 8,1 s

Najviša brzina …..180 km/h

Potrošnja mješovita (WLTP)….. 5,3 l/100 km

Emisija CO2….. 119 g/km

Potrošnja na testu ….. 5,9 l/100 km

Konkurenti

Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV (155 KS) za 226.900 kn, Honda HR-V 1.5 VTEC Executive (182 KS) za 227.247 kn, Mazda CX-30 Skyactiv-X GT Plus (186 KS) za 263.284 kn

Cijena

Testirani model ….. 231.800 kn

Ocjena

+ Vozne osobine, udobnost, potrošnja, čvrstoća karoserije, izrada, rad sustava asistencije

– Preglednost straga, manjak prostora na stražnjoj klupi