Toyota Highlander 2.5 Hybrid Premium (2021)

Kome je RAV4 pretijesan, a Land Cruiser suviše terenski orijentiran i prerobustan, Toyota u Europi nudi zanimljivu alternativu. Highlander je impozantna pojava, nudi sedam sjedala, pogon na sve kotače i hibridnih 250 KS

Istini za volju, veliki SUV rijetko kada napustit će asfaltiranu podlogu. Ako je ideja primarno cestovne uporabe, Land Cruiser i nije najs(p)retnije rješenje. Odgovor je Highlander, koji donosi dašak američkog stila, gdje se i prodavao od prve generacije, već nekih 20 godina. Tek u četvrtoj generaciji stiže i na tlo Starog kontinenta, gdje ga se dosad smatralo – nepotrebnim? Vremena su se promijenila, pa je Toyota morala pružiti brzi odgovor u segmentu velikih SUV-a, gdje dosad nisu imali igrača većeg od RAV4. Highlander je regrutiran u Europu kako bi konkurirao ne samo Hyundaijevom modelu Santa Fe, već i etabliranim premium igračima sličnih gabarita. Tu je i odmak od tla punih 20 cm, što uz pogon na sve kotače (koji nije mehanički vezan) čini Highlander svestranim oruđem. Može bez problema stići i na mondena alpska skijališta i na kakvu zabačeniju plažu do koje vodi grubi makadamski put. Slično ili čak bolje nego izravna konkurencija.

Izlog tehnologije

Dojam interijera definitivno nije običan, ali ne djeluje ni suviše skupocjeno. Sve je dobro odmjereno i uredno posloženo, uz kvalitetne materijale i uzornu završnu obradu. Impozantna je širina kabine, koju dodatno naglašava središnji zaslon koji u dijagonalu broji 12,5 inča. Dominira vizualno, ali uši odmah bilježe neke druge audiozapise. Ne samo one koji dopiru iz premium audio sustava s potpisom JBL. Atmosfera u kabini vrlo je smirena upravo zbog hibridnog sustava pogona čija je osnova 2,5-litreni četverocilindarski atmosferski benzinac. Jednak onome u modelu Camry, prede svilenkasto meko i u laganom tempu kreće bešumno, a može i zarežati kada troši sasvim umjereno za impozantan SUV sedmerosjed mase tik iznad dvije tone.

Ne treba se previše uplitati u strategiju hibridne vožnje, Toyota vodi računa o tome sa svojim pametnim e-CVT mjenjačem. U kolonama kratkotrajno gmiže snagom struje, a u normalnom tempu potrebno je samo žustrije krenuti i nakon toga započinje plovidba u visokoj razini komfora. Petmetarski SUV djeluje sasvim dovoljno okretnim i u gradskim gužvama, agilnost je iznad inicijalnih očekivanja. Relativno je lagan u nosu, na upravljaču previše ‘prozračan’ ali i tome se može doskočiti. Na staroj cesti prema Rijeci ugodno nas je iznenadio lakonogim karakterom i upornim odupiranjem efektu podupravljanja. Teško da će ‘procuriti’ preko nosa. U angažiranoj vožnji osjeti se upliv stražnjeg, baterijskog pogona, koji nije u mehaničkoj vezi s prednjom osovinom. Highlander klizi poput kakvog 7-metarskog fishermana i rado prima inpute za promjenu pravca. Za dvotonski sedmerosjed, nastup na cesti je bez većeg prigovora.

Autoceste se ne boji

Hibridni pogonski sklopovi obično nemaju sve adute. Imaju ih nekoliko, ali ne sve. Najslabije karte drže na autocesti, ali ni tu više nisu loši kao prije. Budući da pričamo o vozilu vrijednom pola milijuna kuna, sumnjamo da će se vlasnici Highlandera voziti po autocesti stogo poštujući ograničenja brzine. Ako tempomat postavimo na još uvijek tolerantnih 150 km/h, gdje uvjeti to dopuštaju, hibrid neće uzeti više od 10 litara kroz injektore, što i nije puno jer elektroni s takvom karoserijom u tom tempu ne mogu biti od velike koristi. Osjetno je ekonomičnije spustiti radarski tempomat na 140 km/h i onda potrošnja pada na vrijednosti bliske dizelskima. Oko osam litara je sasvim prihvatljiv prosjek, čak i bliže sedam litara ako se striktno držite ograničenja brzine. Na magistrali ide još i niže, a gradski uvjeti su neka druga priča, ovisno koliko ste hibridni u shvaćanju vožnje hibrida. Uz sitne korekcije stila vožnje, ušteda se opipljivo mjeri kroz litru pa možda i više, a nemarni će se nekako provlačiti s prosjekom oko osam litara.

Dobar na kočnici

Hibridi i električari lako kreću prema naprijed, ali kod negativne akceleracije primjećuju se razlike. Prijelaz s regenerativne funkcije na klasično trenje između diskova i pločica kod Highlandera prolazi bez nejasnoća. Osjećaj na pedali kočnice je prirodan i uravnotežen, što samo naglašava osjećaj sigurnosti. Mjenjač teško da može biti bolji jer e-CVT ima prvu zadaću biti ekonomičan, a tek eventulno pružiti neke sitne zadovoljštine na polugicama plus i minus. Ali nema tu nekog fluidnog dijaloga, Toyota ima posloženu strategiju i bolje je pratiti ekonometar te kazaljku držati u zelenom području, jer tada je sinergija oktana i elektrona ionako najbolja.

Opreme kao u priči

Testirani model konfiguriran je tako da mu ni zahtjevniji korisnici ne mogu pronaći nedostatke. Pored općeg dojma koji neodoljivo miriše na američki stil, uz impozantnu širinu kabine gdje je rame vozača udaljeno od ramena suvozača skoro pola metra, a uz povišeni ton lako se komunicira i s putnicima (najčešće djecom) u trećem redu. Čak i tada se u prtljažnik može smjestiti nekih 250 litara prtljage. Maksimum s pet putnika kudikamo je raskošniji, a raskošno je ispisan i popis dodatne opreme. Testirani model od 522.500 kn punih je sto tisuća skuplji od osnovno opremljenog modela. U oba slučaja pitanje je u čemu sve želite uživati, no 20-colne naplatke bilo bi neodgovorno oštetiti na makadamu, u kakvoj šljunčari ili na zabačenom puteljku planinskog proplanka.

Za to je, pa i mnogo više, bolji odabir Land Cruiser, dok Highlander treba doživjeti kao RAV5 ili možda čak RAV6. Cestu i grad preferira, s otvorenom cestom se lako nosi, dok terenske pretenzije ostaju malo suzdržanije. Zapravo, sve je po mjeri prosječnog korisnika ovakvog tipa vozila, koji će prije spavati u hotelu ili apartmanu nego sastavljati šator na proplanku uz svoj Land Cruiser.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

D x Š x V 4970 x 1930 x 1750 mm, međuosovinski razmak 2850 mm, prtljažnik 268/580/1910 l, masa 2120 kg, nosivost 590 kg

Motor

Redni četverocilindarski, atmosferski benzinski, obujam 2487 ccm, prednji elektromotor, stražnji elektromotor, snaga sustava 182 kW/ 248 KS, okretni moment sustava 270 Nm , nikal-metal-hidridna baterija

Prijenos snage

Pogon na sve kotače, automatski prijenos e-CVT

Performanse

Ubraznje 0-100 km/h…….8,3 s

Najveća brzina………180 km/h

Potrošnja

Deklarirana WLTP…….6,6 l/100 km

Emisije CO2……………160 g/km

Potrošnja na testu……..8,2 l/100 km

Konkurenti

Hyundai Santa Fe HEV 1.6 T-GDI 180 6AT 4WD Luxury od 453.510 kn, Škoda Kodiaq Premium 2.0 TSI 4×4 DSG od 305.715 kn, BMW X5 xDrive 40i od 660.044 kn

PLUS: Ponuda prostora, treći red sjedala, komfor, sustavi asistencija, lakoća vožnje

MINUS: Buka hibridnog sklopa tijekom ubrzanja, okretnost na uskim prostorima