

INFO:
SEGMENT: Kompaktna klasa s hibridnim pogonom
TROŠKOVI: 29.976 eura za hatchback izvedbu
POČETAK PRODAJE: U prodaji
KONKURENCIJA: Honda Civic e:HEV, VW Golf e-Hybrid
Da shvatimo koliki je količinski razmjer prodaje Corolle u svijetu, možemo za primjer uzeti prodaju jedinica na njemačkom tržištu. U 2023. očekivana brojka je 12 tisuća jedinica, a to je samo jedan posto od ukupne prodaje koju omogućuje ukupno 15 tvornica diljem svijeta. Ali s redizajnom tim tvornicama nije nimalo otežan posao. Ne moraju nabavljati nove preše za lim, jer je Corolla vanjskim dizajnom ostala u vlas ista. Dva su pak hibridna pogona dobila nove baterije. Veliki dvolitreni motor prebacio se s nikal-metal-hidridne na litij-ionsku tehnologiju, što je manji 1,8-litreni motor već odradio 2019. godine.
Toyota obećava oko 14 posto više kapaciteta i više snage. Nova vrsta baterijskih članaka, povezana promijenjena struktura okvira baterije i više ožičenja koja štede prostor i smanjuju volumen baterije oko 30 posto kod 1,8-litrenog motora te čak 40 posto u dvolitrenoj jedinici. Poboljšano pakiranje ne daje više prostora, ali pogon sada može koristiti više električne energije kako bi rasteretio motor s unutarnjim izgaranjem. To ne samo da pomaže učinkovitosti – oba pogona bilježe smanjenje CO2 – već i performansama. To znači povećanje snage sa 122 na 140 KS kod 1,8-motora i sa 184 na 196 KS kod dvolitrenog motora. Na cesti, slabiji motor ima posebne koristi od ažuriranja. Okretaji su pali za brojku od oko 500 u gotovo svim situacijama vožnje, a motor je akustički ukroćen poboljšanom izolacijom buke. Naravno, stalna buka pri većim opterećenjima ostaje, no jedinica radi mnogo snažnije i izravnije te istovremeno manje glasno.
Toyota sada tvrdi 9,2 umjesto 10,9 sekundi, koliko je bila tvornička specifikacija za standardni sprint do stotke. Zupčanici u mjenjaču povećavaju oporavak baterije kada se otpusti gas. Kada smo već kod rekuperacije, Corolla je sada također aktivira, ovisno o prometnoj situaciji, i koristi je za kočenje prije zavoja i pri približavanju zaustavljenim vozilima. Unatoč povećanom suverenitetu, pri prelasku na dvolitreni hibrid brzo postaje jasno da on ostaje pogonski izbor za Corollu. Iako radi mrvicu grublje i glasnije, uvijek daje više momenta, pa mora rjeđe raditi pod velikim opterećenjem, a potrošnja mu je, barem prema WLTP-u, nešto ispod razine 1,8-litrenog motora.
Jedan za sve
A inače? Upravljanje radi s linearnim povećanjem sile upravljanja, ali bez postavljanja standarda u smislu preciznosti ili povratne informacije. Udobnost ovjesa? Poboljšana, ali i dalje se znaju dogoditi nešto snažniji udarci pri prelasku preko kraćih neravnina. Naginjanje karoserije je pri dinamičnijoj vožnji ograničena, pa Corolla dugo ostaje neutralna u zavojima. Corolla dobiva plus kod sustava asistencije. Sada su tu i sustav upozorenja pri isparkiravanju te asistent koji signalizira siguran prolazak kroz raskršće. Naravno, uz postojeće sustave koje Toyota ima serijski.
Kao limuzina, Corolla nudi uži prostor u prtljažniku i stražnjem dijelu. Ovdje se Touring Sports naziva karavanom, prostranost i prtljažnik (596 do 1606 litara) mogu držati korak s konkurencijom. Što se kvalitete tiče, ona ostaje u Toyotinim standardima. Robusnost i urednost pri mješavini materijala koja dugotrajnost stavlja ispred finog osjećaja pod prstima. Novo – infotainment sustav temeljen na oblaku (cloud) i 12,3-inčni veliki, multi-konfigurabilni zaslon brzinomjera.
Osnovno upravljanje putem dodira je logično. Inteligentna glasovna kontrola također radi vrlo intuitivno i bez problema, uostalom kao i zaslon multimedije. Upravljanje klima-uređajem izdvojeno je od dodirnog ekrana – uvijek pohvalno. Međutim, glasovno upravljanje, npr. navigacijom, valja svake četiri godine ažurirati, odnosno obnoviti pretplatu na online-uslugu, jer vam inače više neće raditi.
Osvježena Corolla već je u prodaji po početnoj cijeni od 32.866 eura za model s 1.8 litrenim motorom i Luna paketom opreme. Početni model sa snažnjim motorom i Luna paketom opreme stoji 34.824 eura.
ZAKLJUČAK:
Redizajn zamjetno poboljšava udobnost vožnje i opremu kada su u pitanju digitalije. No sve zajedno ne mijenja ukupan pragmatičan karakter Corolle.