Toyota Corolla Cross (2022.) – Sve što trebate znati o novoj Toyoti Corolli Cross

SUV-izvedba najprodavanijeg automobila na svijetu, kojeg je Toyota prikladno nazvala Cross, može se klasificirati kao konzervativnija, obiteljska alternativa ekspresivnije dizajniranom SUV-coupeu C-HR-u

Gdje je pozicionirana?

Oba spomenuta modela temelje se na platformi TNGA-C i imaju jednak međuosovinski razmak od 2,64 metra. Unatoč tome, Corolla Cross je sa 4,46 metra nešto duža od C-HR-a (4,39 metara), visina joj je 1,62 a širina 1,83 metra. Kako zbog karoserijskog kroja tako i zbog dimenzija, najveći takmac Corolli Cross unutar same kuće vjerojatno će biti Toyotin najprodavaniji model RAV4 (4,60 metra). Kada sve cijene budu kompletirane, moći ćemo napraviti detaljniju analizu i usporedbu Corolle Cross s bliskim modelima unutar kuće kao i s konkurencijom.

Koje su unutrašnje vrijednosti?

Unutrašnjost se temelji na limuzinskoj izvedbi Corolle. Zaslon infotainmenta postavljen je uspravno na ploči s instrumentima i veličine je 10,5 inča a ispod njega vozač upravlja klima uređajem. Trokraki upravljač s kontrolnim tipkama fino leži u rukama, vozač bez ometanja gleda u visoki kokpit s digitalnim zaslonima i dijagonalom od 12,3 inča. Kut naslona stražnje klupe se može podešavati. Povezivost pak osiguravaju Android Auto i Apple Carplay, dostupna su i ažuriranja ‘over the air’ kao i glasovno upravljanje. Po želji, vratima prtljažnika se može upravljati električno i bez ruku, čime dolazimo do prostora od 433 litre.

Uz naslon stražnjeg sjedala koji se može preklopiti u omjeru 60:40, u prtljažni prostor (maksimalnog) volumena 1337 litara valjda bi stala cijela ergela bicikala. Ovisno o tome koliko je visoko postavljena podnica, postoji i dodatni prostor za pohranu ispod nje. Materijali u unutrašnjosti su robusni i kvalitetni, oni koji su ispod te razine su pak dobro skriveni. Završna obrada je na razini koju smo od Toyote navikli dobivati.

Koje su motorizacije na raspolaganju?

Toyotini dizeli su u Europi već odavno prošlost, a Corolla Cross se odriče i benzinaca. Dostupna je isključivo s hibridnim pogonom, za početak pokretana dvolitrenim motorom s pogonom na prednje ili na sve kotače. Corollu Cross pogoni i 1,8-litreni hibridni sklop, no na njega će Europa morati pričekati sve do drugog kvartala 2023. godine. Inače, AWD-izvedba na stražnjoj osovini koristi modificirani (osnaženi) elektromotor koji razvija 40 KS i 84 Nm. Maksimalna snaga sustava dvolitrenog hibrida povećana je za osam posto, na vrlo respektabilnih 197 KS. Tako motorizirana Corolla Cross od nule do 100 km/h ubrzava za 7,6 (pogon na prednje kotače) ili 7,5 sekundi (pogon na sve kotače). Snaga do prednjih kotača uvijek dolazi preko CVT-mjenjača koji funkcionira beprijekorno.

Je li štedljiva?

Ruta je uključivala vožnju po autocesti (30 posto) te magistrali s mnoštvom zavoja, uspinjanja i spuštanja. Corolla Cross s prednjim pogonom nam je rutu od 120 km odradila s prosjekom od vrlo niskih 4,4 l/100 km, dok je AWD-izvedba s dvoje putnika više u kabini (ukupno četiri) trebala tek litru više. Jako dobri rezultati koji su vrlo blizu deklariranih WLTP-vrijednosti. Moguće je da se Corolla Cross kreće i isključivo električno te da s finim ophođenjem s pedalom gasa možete prijeći nekoliko kilometara bez korištenja motora s unutarnjim izgaranjem. Budući da je baterija smještena ispod stražnje klupe prilično skromnog kapaciteta od oko jednog kWh (Toyota ne želi iznositi točne brojke), benzinac se pali vrlo brzo, bez trzaja i iritantnih zvukova.

Kako se vozi?

Oni koji preferiraju mirniji način vožnje u kojoj će uživati cijela obitelj, Corollu Cross će doživjeti kao tihog i neprimjetnog suputnika koji sve odrađuje bez prigovora. U verziji AWD elektromotor na stražnjoj osovini bi trebao kompenzirati preupravljanje ili podupravljanje pomoću ciljane raspodjele snage na jedan ili drugi kotač. Tako pomaže u osiguravanju da automobil ne klizi prema vanjskoj strani zavoja ili pak da skreće prema unutra. Izravan upravljač koji je jednostavan za korištenje djeluje vrlo precizno, bilo da je na idealnoj ili lošijoj podlozi.

Je li komforna?

Lakoća vožnje Corolle Cross ne dolazi po cijenu krutih opruga i amortizera. Riječ je o prilično nježnom automobilu koji ne prenosi jake udarce s podloge čak ni na jako lošim cestama te ne uzrokuje zamjetna poskakivanja ili snažna naginjanja karoserije. Je li uz spomenuti komfor, uglađenost i štedljivost još i vozački uzbudljiva? Hm, reći ćemo da pamtimo puno dinamičnija Toyotina izdanja, no od Corolle Cross nismo niti očekivali da bude takva. Ona je prije svega osmišljena za opuštenu vožnju u kojoj će uživati cijela obitelj, a to je nešto što joj – sjajno polazi za rukom.

I zaključno…

S Corollom Cross Toyota nudi klasičniju SUV-alternativu atraktivnom C-HR-u. Vozi se staloženo i ugodno, performanse su više nego dovoljne, potrošnja skromna a ne oskudijeva niti u prostoru. Za sada se spominje cijena ‘od 267.700 kuna’ no kupcima se nudi i mogućnost online-rezervacije Corolle Cross u paketu Style (alu-naplatci 18″, smart entry, automatsko kočenje, grijanje prednjih sjedala i upravljača itd.) uz mjesečnu ratu od 1951 kunu (258,94 eura).