Toyota Yaris – Dinamičan izgled uz smiren karakter

Iako je dizajnerski zaoštren, novi Yaris vozi u sasvim suprotnom smjeru. Prva vožnja otkriva da je riječ o opuštenom te vrlo ugodnom gradskom automobilu kojem ni duže relacije nisu - nikakva prepreka

‘Vozna dinamika je zaoštrena, a sportski geni dodatno naglašeni’. Gotovo svaka press-konferencija započinje sličnim klišejem, pa je pravo osvježenje poslušati nešto drukčiji scenarij. Naime, Toyota je pri predstavljanju četvrte generacije Yarisa zauzela posve drukčiji stav te u prvi plan gurnula vrijednosti koje su kod konkurencije gotovo pa zaboravljene. ‘Zahvaljujući novoj platformi GA-B (Global Architecture B-segment), novi Yaris odiše smirenošću i ugodom. Odsad svoje kvalitete može iskazati i na otvorenoj cesti te dužim putovanjima, što ga čini jedinstvenim u klasi’ – napominju iz Toyote.

Doista, Toyotin gradski klasik – koji nije ‘prerastao’ dužinu od četiri metra, ali je u širinu i u međuosovinskom razmaku narastao pet centimetara, dok je visina snižena četiri – pri skretanju upravljača ne pokazuje ni najmanje naznake nervoze. Motorizacija se sjajno uklapa u ovaj set-up. Doduše, 1,5-litreni benzinac djeluje mrvicu žustrije no linearni hibrid, no u konačnici je sve to vrlo daleko od bilo kakve dinamike.

Protresen i promiješan

Uz te postavke obično ide i spužvast ovjes, no to u Yarisu nije slučaj. Vozača i suputnike će dobro protresti pri prelasku na izraženije neravnine, pamtimo i udobnije automobile u klasi. Isto tako, postoje i automobili koji se iznutra mogu pohvaliti kvalitetnijim odabirom materijala. Tvrda plastika je pravilo, a površine ugodne na dodir rijetkost. Putnici sprijeda ne oskudijevaju u prostoru, a straga je pak poprilično skučeno, poglavito u predjelu koljena.

Proizvođači su u manjim klasama odlučili uštedjeti na materijalima u unutrašnjosti kako bi nadomjestili barem dio dodatnih troškova uzrokovanih povećanjem sigurnosti. Sustav ‘front collision’ postao je standardom u gradskoj klasi, pa tako i u Yarisu dolazi serijski već u početnoj opremi. Nadalje, tu je i sustav za prepoznavanje pješaka i biciklista, sustav automatskog uključivanja dugog svjetla, aktivni tempomat… Dakle, riječ je o pravom arsenalu sigurnosnih sustava koji je donedavno bio rezerviran za više klase. Head-up displej i upozorenje za mrtvi kut (paket) ćete pak morati nadoplatiti.

Tri posude bez turba

Pored standardnog jednolitrenog motora sa 72 KS, tu je i novi trocilindrik izveden iz dobro poznatih četverocilindraša obujma 2,0 i 2,5 koji se odriče pomoći turba. Atmosferac razvija 125 KS, kompresija mu je 14:1, što je dovoljno za najvišu brzinu od 180 km/h te ubrzanje od nule do sto za devet sekundi.

Toyota je u njega ugradila kontrabalansnu osovinu, što znači da je u radu miran i uglađen, a CVT-mjenjač je u ponudi kao opcija. Yaris Hybrid pak koristi identičan pogonski agregat, no snaga je zbog Atkinsonova ciklusa smanjena na 92 KS. U kombinaciji s e-motorom snaga sustava raste na 116 KS, što je povećanje od 16 posto u odnosu na prethodnika.

Nova litij-ionska baterija i pripadajuća elektronika omogućuju brže punjenje i učinkovitiju protočnost energije, ubrzanja su time postala žustrija. Na čisti električni pogon može se voziti do dva kilometra, no to prvenstveno ovisi o tome kako ćete se ophoditi s papučicom gasa. Toyota u konačnici pretpostavlja da to nećete činiti ‘sportski’, tako da bi ta udaljenost trebala biti neupitna. Yaris s početnim Luna paketom opreme i 1,0 litrenim motorom starta od 106.800 kuna, dok za hibridnu verziju s istim paketom, ali i snažnijim 1,5 litrenim motorom morate izdvojiti 130.800 kuna.

Zaključak

Yaris se potpuno odriče sportskih ambicija te vas kroz urbanu svakodnevicu pokušava provesti opušteno i lagodno. U konačnici mu to uspijeva, čak i na otvorenoj cesti i dužim dionicama.