

Novi Mirai izgrađen je na Toyotinoj modularnoj platformi GA-L, omogućavajući poboljšani smještaj sustava i prostraniju kabinu s pet sjedala. To je omogućilo i ugradnju dodatnog (trećeg) spremnika goriva pa je za očekivati i do 30 posto veći doseg, koji bi sada trebao biti oko 650 km. Potpuno je rekonstruiran i sustav gorivnih članaka sa značajnim smanjenjem veličine i težine svih glavnih sklopova. Ugradnjom potpuno izmijenjenog pogonskog sklopa s gorivnim člancima na platformi GA-L postignuta je idealna ravnoteža podvozja 50:50.
Neki će krivo pomisliti kako Toyota nije spremna izrađivati potpuno električna vozila, no to jednostavno nije točno. Čelni ljudi tvrde da za tako što još nije pravo vrijeme pa svojim kupcima nude hibride i plug-in hibride. A kao alternativa i projekciju svoje tehnologije ova japanska tvrtka nudi Mirai pogonjen vodikovim gorivnim člancima. I sada je pred nama druga tehnološki i vizualno dorađena generacija.
Za razliku od mnogih ‘električara’ Mirai ima sasvim pristojan doseg (650 km), no to je samo sjajna strana medalje. Prije ili poslije Mirai će morati na punionicu, a kako sada stvari stoje u Hrvatskoj ona ne postoji, pa je za očekivati da će se s prodajom i po tom pitanju nešto poduzeti. Veseli činjenica da u novi Mirai sada stane 5,6 kg vodika, dok paket gorivnih članaka koristi kruti polimer, ali je sada manji i ima manje članaka (330 umjesto 370). Najveća snaga je na taj način povećana s 114 kW na 128 kW. Poboljšan je i rad na niskim temperaturama, pa je sada pokretanje moguće i pri -30 stupnjeva celzija.
Uz uvođenje novog Miraija Toyota želi ostvariti veću tržišnu penetraciju uz deseterostruko povećanje prodaje. Ovakvom rastu će zasigurno pridonijeti i za 20 posto manja cijena druge generacije modela. Praktičnost vlasništva vodikovog FCEV će se isto tako stabilno povećavati kroz poboljšanje infrastrukture vodika na tržištima, povećanje broja punionica kako vlade i lokalne vlasti budu uvodile nove poticaje i propise za čišću mobilnost. S početkom 2021. novi se Mirai očekuje na našem tržištu.