Predstavljena Toyota Aygo X

Aygo X – čitaj – kros! Tako su Japanci zamislili da se izgovara puno ime njihovog malenog urbanog SUV-a. Proizveden u Europi za europske državljane, Aygo X osmišljen je za mlade kupce okrenute dizajnu i zabavi

Toyota Aygo X automobil je A segmenta, ali je stvorena na platformi B segmenta (GA-B platforma, TNGA – Toyota Global New Arhitecture). Potpuno nova generacija Toyotinog vozila okrenuta je nekim novim kupcima, a dimenzije Ayga X (3700/1740/1510 mm) upravo su kao stvorene za život i vožnju gradskim prometnicama. Prtljažnik mjeri litražu od 231 l.

Toyota se pohvalila kako je prije osmišljavanja Ayga X provela opsežno istraživanje na cijelom kontinentu što je zapravo potrebno urbanim vozačima i kakve su njihove želje po pitanju dinamike, dizajna i praktičnosti. I tako Toyota sada predstavlja svojevrsnog pionira u A segmentu vozila.

Dvobojna karoserija malenog crossovera dolazi u četiri kombinacije – Ginger, Juniper, Cardamom i Chilli. Tako će svi kupci moći pronaći svoj stil. Ograničena serija modela Aygo X u boji Cardamom bit će dostupna tijekom prvih šest mjeseci prodaje, a imat će dodatne mat naglaske u narančastoj boji Mandarina po cijelom automobilu, s crtama izvana i na posebnim mat crnim alu naplatcima promjera 18“.

U odnosu na klasičan Aygo, izvedba ‘kros’ povišena je u odnosu na tlo za 11 mm. Položaj vozača povišen je za 55 mm, što pobošljava preglednost u gradskom prometu. Najnoviji Toyota Safety Sense koristi kombinaciju senzorske kamere s jednim objektivom i radara s milimetarskim valovima, sustav predsudarne zaštite (Pre-Collision System – PCS) s otkrivanjem vozila koje sada djeluje pri većim brzinama.

Po prvi put na modelu Aygo X pojavljuje se otkrivanje pješaka danju i noću, otkrivanje biciklista danju, pomoć u ublažavanju sudara, pametni prilagodljivi tempomat, pomoć u održavanju vozila u prometnom traku i pomoć u zakretanju upravljača u nuždi. Aygo X se odlikuje dodatnim funkcijama pasivne sigurnosti, kao što su konstrukcijska ojačanja radi prigušivanja sudara kako bi se postigla sveobuhvatna sigurnost.

Što se pogona tiče za njega je zadužen jednolitreni trocilindarski benzinski motor sa 72 KS. Iz Toyote obećavaju prosječnu potrošnju od samo 4,7/100 km i emisiju CO2 od 107 g/km. Kupci će birati između klasičnog ručnog ili CVT varijabilnog automatskog mjenjača. Početak prodaje na našem tržištu očekuje se u prvoj polovici 2022. godine.