Toyota Aygo X (2022.): Prva vožnja bonsai crossovera
Pandemija crossovera polako počinje inficirati A-segment, na cestama Barcelone napravili smo prve kilometre s najmanjom Toyotom koja koketira sa segmentom terenaca i pritom pršti od stila
Aygo više nije tako mali, on je dovoljno velik da ne bude mali. Parafrazirana rečenica iz Smogovaca dobro opisuje što se dogodilo s najmanjom Toyotom iz ponude, koja odsad dolazi sa sufiksom X i čita se ‘cross’. Iako je zadržana osnovna ideja i proporcije malog gradskog automobila, Aygo X je narastao na točno 370 cm (+ 23 cm), uz međuosovinski razmak rastegnut za 9 cm u odnosu na prethodnika.
U tehničkom smislu temelji se na Toyotinoj globalnoj platformi GA-B, dakle istoj onoj koju koristi aktualni Yaris/Yaris Cross, ali uz određene modifikacije, odnosno ‘restrikcije’. S Yarisom dijeli oko 50 posto komponenti, ali je razlika u međuosovinskom razmaku punih 13 cm, odnosno u dužini karoserije 24 cm. Tako proporcioniran, Aygo X neodoljivo podsjeća na Yaris prve generacije, ali i Urban Cruiser koji je predstavljen prije točno 10 godina.
Sada možemo zaključiti da je Urban Cruiser bio ispred svog vremena, odnosno, stigao je u vrijeme dok su kupci cijenili neke druge kvalitete, pa se nije proslavio na tržištu. Vremena se mijenjaju, a danas, punu dekadu kasnije, stigao je Aygo X. Po svemu sudeći, u pravi trenutak.
Konkretniji u mnogočemu
Aygo X na fotografijama ostavlja vrlo upečatljiv dojam, a isto vrijedi i za susret uživo. U odnosu na prethodnika djeluje korpulentnije ponajviše zbog trikova s dvobojnom karoserijom, igrom svjetla i sjene te kotača neobično velikog promjera, 17 ili 18 cola. No, kao i svaki drugi crossover, Aygo X nema nikakvih terenskih pretenzija, pogon je isključivo prednji, a motor sasvim običan, benzinski atmosferac s tri cilindra i 72 KS.
Živahniji je u kombinaciji s ručnim petstupanjskim mjenjačem, premda je prava blagodat ležerno kretanje gradom u režiji CVT-a. Uz blago povišenu poziciju sjedenja (+ 5,5 cm) i dobro pogođenu ergonomiju (upravljač je podesiv po visini, ne i dubini), prvi dojmovi iz vožnje vrlo su pozitivni i zbog konkretnijeg, prisnijeg osjećaja ceste. Genetska povezanost s Yarisom je neupitna, premda Aygo X nema tu razinu agilnosti i dinamike, a ima i uži trag kotača te uže gume.
No, za uvjete urbane džungle je dobro kalibriran, posebno nam se svidjela okretnost s polumjerom od 4,7 m, što znači da na uskim parkiralištima uvijek imate jedan manevar manje nego obično. A tu je i stražnja kamera koja olakšava vožnju unazad.
Cilja na mlade
Za mlade i one koji se tako osjećaju, Aygo X nameće se kao vrlo zanimljiva alternativa modelima kao što su Fiat 500, Hyundai i10, Renault Twingo i slični. Njegova je posebnost upravo crossoverski dojam, ali i razigrane kombinacije boja te opcionalni platneni pomični krov. To je prva opcija s popisa doplata za kojom bismo posegnuli jer se iznos od 6.900 ne čini mnogo za osjećaj vjetra u kosi, a tu je i opcionalni audio sustav JBL (četiri zvučnika, subwoofer u prtljažniku i pojačalo od 300 W) za sljedećih 3500 kn, koji će vas motivirati da glasno zafućkate melodije s omiljenog albuma.
No, prije toga treba izbrojati najmanje 99.900 kn koliko košta početni model, osjetno skuplji od Ayga prethodne generacije. Istina, sufiks X donio je određene protuvrijednosti, barem ako ne očekujete previše od stražnje klupe i relativno skromnog, ali za klasu pristojnog prtljažnika od 231 litru (60 više nego prije). No to su sekundarne, kudikamo manje bitne osobine malih gradskih automobila koje prvenstveno treba percipirati kao dvosjede, a može ih se staviti i u funkciju modnog detalja.
Zaključak
Aygo je navukao gojzerice i odlično mu stoje. Gradski crossover ima sve predispozicije za tržišni uspjeh, a kamenčić u cipeli predstavlja relativno visoka cijena bolje opremljenih modela s brojnim doplatama. No, već i osnovni model iskače iz gomile, pa nema sumnje da ćete biti primijećeni u gradskoj džungli.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 3700 x 1740 x 1510 mm, međuosovinski razmak 2430 mm, prtljažnik 231-829 l, masa 940-1015 kg, nosivost 420 kg
Motor
Benzinski, obujam 998 ccm, tri cilindra, 53 kW (72 KS) pri 6000 o/min, 93 Nm pri 4400 o/min
Prijenos
Ručni petstupanjski ili automatski mjenjač (CVT), pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h ……… 14,9 s
Najviša brzina………151 km/h
Potrošnja – ukupno (WLTP)…. 4,9 l/100 km
Cijena
Osnovni model…… 99.900 kn