Top 10 najpovoljnijih automobila na tržištu – Samo dva modela za manje od 100 tisuća kuna

U vremenima kada cijene gotovo svega skaču do neba, i automobili su stigli na potpuno novu razinu. Danas gotovo da i ne možete kupiti novo vozilo s cijenom nižom od 100 tisuća kuna. Istražili smo domaće tržište i pronašli deset najpovoljnijih kupnji

Zaboravite vremena od prije nekoliko godina kada smo bez previše truda mogli pronaći nova vozila za debelo ispod 100 tisuća kuna. Neki su automobili bili dostupni čak i za 70-ak tisuća, a do brojke 100 komotno smo mogli ugurati i do 15 novih modela. Danas, kada smo pogođeni tko zna više kojom po redu krizom, novi automobili, pa makar i mini gradske klase, rijetko stoje manje od 100 tisuća kuna. Istini za volju, novi su automobili kudikamo sigurniji, kako kod aktivne i pasivne sigurnosti, gdje su rašireni sustavi asistencije za vozača postali normom i kod manjih vozila.

Sve to košta, pa su i ‘low-budget’ vozila postala luksuzom koji si ne mogu baš svi priuštiti. Kako točno stoje stvari na tržištu novih automobila? Ima li uopće u ponudi novih vozila kupnji koje se mogu nazvati isplativom ili je tržište rabljenih vozila postalo prejako? Odgovore donosimo pregledom deset najpovoljnijih kupnji na hrvatskom tržištu, od najskupljeg do najjeftinijeg modela.

10. Škoda Fabia od 118.273 do 178.574 kn

D/Š/V 4040/1750/1450 mm

Obujam prtljažnika 380 l

Fabia je najnoviji model u ovoj ponudi i uspjela se ugurati na 10. mjesto s cijenom od 118 tisuća za model s početnim paketom opreme Active i jednolitrenim motorom sa 80 KS. Ona je svakako najprostraniji automobil s unutarnjim dimenzijama koje već pomalo koketiraju s klasom više. Što se dobiva u paketu Active? Klima-uređaj, LED-svjetla, šest zračnih jastuka, Lane assist i Front assist; sustavi održavanja vozila u traci te sustav za sprječavanje naleta na vozilo ispred. Sasvim pristojno.

9. Hyundai i20 od 115.162 do 162.895 kn

D/Š/V 4040/1750/1450 mm

Obujam prtljažnika 351 l

Korejski i20 je ovdje, uz Suzuki Swift, Škodu Fabiju i Daciju Sandero, model klasične gradske klase. Ostale u poretku ‘guramo’ u tzv. mini-gradsku klasu. Kao što je uobičajeno kod ove marke, i20 s početnim paketom opreme Trend nipošto nije potkapacitiran kada je u pitanju oprema. Spomenut ćemo samo najvažnije stavke – svi bitni sustavi asistencije za vozača, uz klima-uređaj i automatsko paljenje svjetala. Ovakav i20 pokreće 1,2-litreni DOHC-motor sa 84 KS.

8. Kia Picanto od 110.999 do 127.999 kn

D/Š/V 3595/1595/1485 mm

Obujam prtljažnika 255 l

Tehnički brat pobjednika u poretku stoji gotovo 20 tisuća kuna više. No on u startnom paketu EX Fun ne nudi potpuni komplet sustava asistencije kao što je slučaj kod malenog Hyundaija. Kod opreme bismo izdvojili svjetla za maglu, ručni klima-uređaj, sustav pomoći za kretanje na uzbrdici te šest zračnih jastuka. Najmanju Kiju pogoni isti motor kao i u modelu i10.

7. Fiat Panda od 109.900 do 148.900 kn

D/Š/V 3686/1672/1551 mm

Obujam prtljažnika 255 l

Predstavnik Fiata je Panda. Ovdje je za pogon zadužen jednolitreni motor snage 70 KS. Spartanska Panda u početnom paketu Street nema ni radio-uređaj. Ipak, tu je ručni klima-uređaj te šest zračnih jastuka.

6. Suzuki Swift od 109.834 do 143.356 kn

D/Š/V 3840/1735/1495 mm

Obujam prtljažnika 265 l

Suzuki u ovom poretku ima dva automobila. Kod nas vrlo popularan Swift s provjerenim 1,2-litrenim motorom sa 84 KS te blagom hibridnom tehnologijom od 12 V može se pronaći za manje od 110 tisuća kuna. U početnoj opremi donosi prednja LED-svjetla, klima-uređaj, adaptivni tempomat, Isofix-sustav i pomoć pri kretanju uzbrdo.

5. Renault Twingo od 106.900 kn

D/Š/V 3615/1646/1541 mm

Obujam prtljažnika 174 l

Na domaćoj prezentaciji posljednje generacije Twinga od prije otprilike četiri godine, sjećamo se početne cijene koja je iznosila, ako se ne varamo, oko 67 tisuća kn za početni ‘ogoljeni’ model. Danas je Twingo znatno skuplji, no još uvijek se nalazi unutar deset najpovoljnijih kupnji. Pogonjen jednolitrenim motorom sa 65 KS u paketu Equilibre donosi automatski klima-uređaj, multimediju s ekranom od sedam inča, dnevna LED-svjetla te senzor za kišu.

4. Suzuki Ignis od 105.413 do 137.728 kn

D/Š/V 3700/1690/1605 mm

Obujam prtljažnika 260 l

Drugi Suzuki u top 10 je model Ignis. Kao i kod Swifta, pogoni ga 1,2-litreni motor sa 84 KS, a u početnom paketu opreme dobivate prednja i stražnja LED-svjetla, klima-uređaj, pomoć pri kretanju uzbrdo i Isofix-pripremu za dječje sjedalice.

3. Mitsubishi Space Star od 103.900 do 123.000 kn

D/Š/V 3845/1665/1505 mm

Obujam prtljažnika 205 l

Pomalo zaboravljen, najmanji Mitsubishi, pokreće 1,2-litreni motor sa 71 KS. Oprema Inform+ je početni paket koji kupcima donosi pomoć kod kretanja na uzbrdici, klima-uređaj te šest zračnih jastuka.

2. Dacia Sandero od 97.600 do 115.350 kn

D/Š/V 4088/1848/1499 mm

Obujam prtljažnika 328 l

Sandero dug četiri metra punokrvni je član klasične gradske klase. U Hrvatskoj je – s cijenom nižom od 100.000 kuna – dugo slovio kao ‘best-buy’. Provjerili smo što sve nudi u početnom paketu Essential. Dakle, tu je automatsko paljenje svjetala, šest zračnih jastuka, pomoć pri kretanju na uzbrdici, Isofix-sustav i prednja LED-svjetla. Nažalost, nema klima-uređaja u početnom paketu. Za razliku od konkurencije na ovoj listi, Sandero pogoni moderniji 1.0 TCe motor sa 90 KS.

1. Hyundai i10 od 91.996 do 138.898 kn

D/Š/V 3670/1680/1480 mm

Obujam prtljažnika 252 l

Uvjerljivi pobjednik u poretku je najmanji model korejske marke. Kao i njegov veći brat (9. u našem poretku), ni i10 u početnom paketu Select ne štedi s opremom. I ovdje putnici uživaju u svim sustavima asistencije, šest zračnih jastuka te klima-uređaju i Isofix-paketu. Ovaj i10 pokreće jednolitreni motor sa 67 KS.